Niet alleen je klanten, maar jijzelf hebt wellicht ook vakantieplannen. Heerlijk hoor, die rust heb je dik verdiend. Maar is de salon ook ‘op vakantie’ als jij niet aanwezig bent? Wanneer je geen personeel hebt die doorwerkt is je salon uiteraard gesloten voor behandelingen, maar is je salon online ook dicht?
Ook online kun je zichtbaar blijven. En eigenlijk is dat best interessant. Want is het jou ook opgevallen? Waar vroeger een tijdschrift of boek gelezen werd zie je nu gescrolld worden op de telefoon. Dat is in wachtkamers, in de trein, bus, en op luchthavens. Eeeh ja, zelfs in restaurants zitten de gasten op hun telefoons te wachten op het eten. Gezellig, ahum. De kans is in ieder geval dus zeer aannemelijk dat juist in de zomerperiode je bericht opvalt.
Om op vakantie echt je rust te kunnen pakken kun je wel minder frequent posten als je dat nu al dagelijks doet en zou je alvast het een en ander aan berichten kunnen voorbereiden. Het voordeel is dat het je op een andere manier laat nadenken over de inhoud. Je kunt nu namelijk niets verkopen. Niemand gaat tenslotte ook scrollen om te kopen. Inspireren in plaats van informeren, tips en humor.
Wanneer je je posts gaat voorbereiden, sla je deze vanzelf ergens op. Mijn tip; doe dit altijd. Zorg dat je een bestand hebt met de teksten, dan heb je er de volgende jare weer plezier van. Sommige posts zijn zeker voor herhaling vatbaar. Je verandert het iets en het kan zo weer geplaatst worden. Scheelt je veel tijd en de kans dat iemand zich het herinnert is minimaal. En indien wel, denk aan de kracht van herhaling.
Natuurlijk kun je op reis nog steeds berichten verzinnen, spontane posts zijn meestal het leukst. Uiteraard gaan de producten uit jouw assortiment mee op vakantie. Zet een product eens pontificaal op een brug, op het strand of in de handen van een standbeeld. Humor scoort altijd! Groeten uit …
Zonnige groet,
Aletta de Rooij, Business in Beautycoach – Partners in Crème
Wat vind jij?