HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Blog: Drie redenen waarom elke salon een nieuwsbrief zou moeten hebben

We kennen het allemaal. Je bent druk. Je moet eigenlijk nog wat op je socials plaatsen, je website moet nog bijgewerkt worden en oh ja, niet je bestellijsten vergeten. De nieuwsbrief? Tja, die staat onderaan op de to-do. Tekst: Lianne van Houtum, Bureau van Houtum

Maar als je het even objectief bekijkt, is dat zonde. Je laat simpelweg extra omzet liggen. Zelf ben ik ook schuldig aan het uitstellen van mijn nieuwsbrieven, en juist daarom heb ik dit onderwerp gekozen. Die spreekwoordelijke stok achter de deur wordt daarmee wel heel groot 😉 Waarom ik een nieuwsbrief zo belangrijk vindt? Ik deel mijn drie voornaamste redenen met je.

Reden 1 – Verhoog je omzet
Gemiddeld checkt de Nederlandse consument 1 tot 6 x per dag zijn of haar mail en 75% heeft wel eens wat gekocht naar aanleiding van een nieuwsbrief. Dat maakt het versturen van nieuwsbrief natuurlijk direct interessant.

Ik merk dat als ik nieuwsbrieven stuur voor mijn klanten, dat daar werkelijk altijd resultaat op komt. Soms in de vorm van afspraken, soms in de vorm van productverkoop, natuurlijk ook afhankelijk van de opzet van de nieuwsbrief.

Eigenlijk is dit natuurlijk al reden genoeg, maar er zijn meer voordelen!

Reden 2 – Je blijf top of mind
Je verhoogt je zichtbaarheid waardoor je top of mind blijft bij je (potentiële klanten). We worden overspoeld met marketing, dus zijn snel afgeleid en kunnen niet alles opslaan. Bovendien zijn er vaak meer ‘ontmoetingen’ nodig met jouw merk voordat een potentiële klant een aankoop doet. Dankzij je nieuwsbrief pak jij weer even de aandacht. En dus zelfs als er geen directe verkoop of afspraak volgt, kan het ongemerkt er dus voor zorgen dat de klant bij een volgende ontmoeting wél actie onderneemt.

Reden 3 – Het geeft een stukje zekerheid
Zelf haal ik veel klanten uit mond-tot-mond reclame en social media, met name Instagram. Dit laatste maakt mij echter best kwetsbaar. Stel nou eens dat je account onterecht wordt geblokkeerd. Hoe bereik je dan nog je doelgroep? Door te werken aan een zo groot mogelijke mailinglist met (potentiële) klanten, zorg je voor een extra kanaal waardoor je nog steeds op een relatief eenvoudige manier een grote groep mensen tegelijk kunt bereiken.

Ok. Ben je overtuigd? Dan is het natuurlijk tijd voor de volgende vraag.

Hoe pak je dit slim aan?
Als het goed is sta je al regelmatig stil bij je marketing, bewust of onbewust. Als je een goede strategie hebt dan weet je precies wat je op welk moment onder de aandacht wil brengen. En iets onder de aandacht brengen, werkt het beste door herhaling! De teksten die je voor je nieuwsbrief schrijft kun je dus direct hergebruiken in je social posts, en die moest je toch nog schrijven 😉

Zelf werk ik graag in thema’s als het gaat om content creatie. Het is een misvatting dat een nieuwsbrief over ‘nieuws’ moet gaan. Je kunt heel gericht je marketingstrategie opdelen in maanden of kwartalen, waarbij je thematisch werkt.

Dit thema kan natuurlijk wel samenhangen met een interne ontwikkeling (nieuwe behandeling, jublieum, je verjaardag) maar ook met seizoenen, evenementen of feestdagen. Nu is het bijvoorbeeld de

Exclusief!

Deze content is uitsluitend voor abonnees. Log in of abonneer je nu!

Ik denk graag met je mee over een goede marketingstrategie en samen met mijn team kan ik je het praktische werk uit handen nemen, waardoor jij alleen nog maar een akkoord hoeft te geven voor het verzenden. Laat het me gerust weten als ik je op weg kan helpen of als je andere vragen hebt.

Lianne van Houtum – Bureau van Houtum
www.bureauvanhoutum.nl
info@bureauvanhoutum.nl
WhatsApp: 0614756781
insta: @bureauvanhoutum

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Studie: Hoe bewust is de consument van de rol die cosmetica speelt?
Blog: Drie redenen waarom elke salon een nieuwsbrief zou moeten hebben