HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Column Lianne van Houtum: Vieze ramen en versleten stoelen..

Stel. Je loopt langs een salon. Je wil even binnen gluren en ziet meteen dat de ramen al maanden niet zijn gewassen en de stoeltjes in de ontvangstruimte duidelijk hun beste tijd hebben gehad. Ga jij hier naar binnen?

Waarschijnlijk (of hopelijk!) niet. Ondanks dat het eigenlijk niets zegt over de skills van de huidexpert zegt het wel iets over het bedrijf. Het geeft je niet het gevoel dat ze weten waar ze mee bezig zijn, er mist vertrouwen.

Ditzelfde gevoel ontstaan als jouw huisstijl niet klopt of sterk verouderd is, jouw website niet functioneert of jouw brochure en goedkope look heeft. We wuiven het vaak weg. Het komt later wel. Het is minder belangrijk. Maar is dat wel zo?

Maak je klaar voor de open deur: Nee. Het is de eerste indruk en dus juist ontzettend belangrijk..
De tijden van de gouden gids zijn voorbij. Een klant belt meestal niet out-of-the-blue voor een afspraak. Ze zijn jou of jouw bedrijf waarschijnlijk al een paar keer, online en/of offline, tegengekomen voordat ze daadwerkelijk die afspraak inplannen.

De indruk die potentiële klanten tijdens deze ontmoetingen krijgen moet aanzetten tot het maken van een afspraak. Als bonus is het ook nog eens zo dat je, wanneer je trots bent op je website, deze veel vaker laat zien en deze beter vindbaar is. Ook ga je zelf automatisch makkelijker posts maken op je socials wanneer je huisstijl klopt. Kortom: je hele marketing loopt vloeiender, je krijgt er meer plezier in èn je krijgt er meer plezier in!

Je uitingen moeten passen bij jouw bedrijf
Goed, je website, socials en drukwerk moeten dus professionaliteit uitstralen. Maar buiten dat moeten ze ook de juiste verwachting scheppen. Ze roepen een bepaalde sfeer op en die sfeer moet passen bij jouw bedrijf.

De klant maakt zich, aan de hand van de informatie die hij heeft, een voorstelling van hoe het zou zijn als hij/zij een afspraak bij je boekt. Als je logo ‘hotel chique’ uitstraalt en jouw interieur is klinisch dan matcht dat gewoon niet helemaal lekker.

Je wil dat het hele plaatje klopt. Alle details maken samen het geheel van de beleving.

Twijfel je nou of jij op deze vlakken goed scoort? Of wil je gewoon een keer kennismaken? Aarzel niet om me een berichtje te sturen! Je bent altijd welkom voor een vrijblijvende kennismaking!

Gastartikel door Lianne van Houtum – Bureau van Houtum
www.bureauvanhoutum.nl
info@bureauvanhoutum.nl
Whatsapp: 0614756781
insta: @bureauvanhoutum

Meer van Bureau van Houtum

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ontdek de geheimen van een vlekkeloze huid | 13 mei

Ontdek de geheimen van een vlekkeloze huid | 13 mei

Posted on

Volg de cursus Huiddiagnostiek in Zwolle! Overweegt u ‘huidanalyse’ een professioneel en betrouwbaar ...

Doctor Eckstein-event | vrijdag 14 juni

Doctor Eckstein-event | vrijdag 14 juni

Posted on

DUBBEL FEEST! Naast het 60-jarig jubileum van Cosinta op 15 juni organiseren we ...

15 juni feest bij Cosinta

15 juni feest bij Cosinta

Posted on

Hoera! Cosinta 60 jaar.. .. En dat betekent feest! Het hele jaar door ...

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Posted on

Op 19 en 20 april 2024 vindt de 12de editie van De ...

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Posted on

Vanaf 1 maart 2022 mogen in heel Europa producten met lilial niet ...

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Posted on

Waarom verkleuren roze gel polish nagels zo snel in de zon? Draag je ...

Beauty Trade Special – 2, 3 en 4 april 2022

Beauty Trade Special – 2, 3 en 4 april 2022

Posted on

De exclusieve high-end vakbeurs voor beauty professionals zal gehouden worden op 2, ...

UPDATE: behandelingen die vallen onder wkkgz mogen worden uitgevoerd

UPDATE: behandelingen die vallen onder wkkgz mogen worden uitgevoerd

Posted on

Zoals we eigenlijk wel hadden verwacht mogen schoonheidsspecialisten die zorgen verlenen die ...

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Germaine dressed in Pink
Column Lianne van Houtum: Vieze ramen en versleten stoelen..