HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Column Lianne van Houtum: Vieze ramen en versleten stoelen..

Stel. Je loopt langs een salon. Je wil even binnen gluren en ziet meteen dat de ramen al maanden niet zijn gewassen en de stoeltjes in de ontvangstruimte duidelijk hun beste tijd hebben gehad. Ga jij hier naar binnen?

Waarschijnlijk (of hopelijk!) niet. Ondanks dat het eigenlijk niets zegt over de skills van de huidexpert zegt het wel iets over het bedrijf. Het geeft je niet het gevoel dat ze weten waar ze mee bezig zijn, er mist vertrouwen.

Ditzelfde gevoel ontstaan als jouw huisstijl niet klopt of sterk verouderd is, jouw website niet functioneert of jouw brochure en goedkope look heeft. We wuiven het vaak weg. Het komt later wel. Het is minder belangrijk. Maar is dat wel zo?

Maak je klaar voor de open deur: Nee. Het is de eerste indruk en dus juist ontzettend belangrijk..
De tijden van de gouden gids zijn voorbij. Een klant belt meestal niet out-of-the-blue voor een afspraak. Ze zijn jou of jouw bedrijf waarschijnlijk al een paar keer, online en/of offline, tegengekomen voordat ze daadwerkelijk die afspraak inplannen.

De indruk die potentiële klanten tijdens deze ontmoetingen krijgen moet aanzetten tot het maken van een afspraak. Als bonus is het ook nog eens zo dat je, wanneer je trots bent op je website, deze veel vaker laat zien en deze beter vindbaar is. Ook ga je zelf automatisch makkelijker posts maken op je socials wanneer je huisstijl klopt. Kortom: je hele marketing loopt vloeiender, je krijgt er meer plezier in èn je krijgt er meer plezier in!

Je uitingen moeten passen bij jouw bedrijf
Goed, je website, socials en drukwerk moeten dus professionaliteit uitstralen. Maar buiten dat moeten ze ook de juiste verwachting scheppen. Ze roepen een bepaalde sfeer op en die sfeer moet passen bij jouw bedrijf.

De klant maakt zich, aan de hand van de informatie die hij heeft, een voorstelling van hoe het zou zijn als hij/zij een afspraak bij je boekt. Als je logo ‘hotel chique’ uitstraalt en jouw interieur is klinisch dan matcht dat gewoon niet helemaal lekker.

Je wil dat het hele plaatje klopt. Alle details maken samen het geheel van de beleving.

Twijfel je nou of jij op deze vlakken goed scoort? Of wil je gewoon een keer kennismaken? Aarzel niet om me een berichtje te sturen! Je bent altijd welkom voor een vrijblijvende kennismaking!

Gastartikel door Lianne van Houtum – Bureau van Houtum
www.bureauvanhoutum.nl
info@bureauvanhoutum.nl
Whatsapp: 0614756781
insta: @bureauvanhoutum

Meer van Bureau van Houtum

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Vorige
Germaine dressed in Pink
Column Lianne van Houtum: Vieze ramen en versleten stoelen..

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

Van welke magazines wil je nieuws ontvangen?

  
 

Ik heb de voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord