HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Fleur Bakker over Karaja: “Je krijgt de kans om mee te groeien met het merk”

Als Fleur Bakker (46) aan De School van Mieke Petiet haar visagie-opleiding volgt, springt het merk Karaja er voor haar met kop en schouders bovenuit. Het zijn de kleurpigmenten in de oogschaduws en de natuurlijke look van de foundations waar ze zich door laat inspireren. Inmiddels zijn de producten van Karaja niet meer weg te denken uit haar salon. Ze inspireert met haar verhaal, dat ooit klein begon en inmiddels groots is uitgegroeid.

Het is alweer vijftien jaar geleden dat Fleur de beautybranche inrolt. Dat de gedreven onderneemster iets voor zichzelf wilde beginnen stond buiten kijf. Maar waarin? Dat is nog een zoektocht. Een lunchroom starten lijkt haar wel wat. Maar vanwege de onzekerheid of ze hier haar brood mee kan verdienen, haakt ze toch af. Visagie trekt al langere tijd haar aandacht en zo besluit ze haar gevoel te volgen en hier haar werk van te maken.

Salon van Fleur

Diversiteit van het vak
Wat haar vooral zo aanspreekt in het vak? “Het creatieve! Van kleins af aan ben ik al bezig met het opmaken van modellen, het maken van collages en indrukwekkende foto’s. Ik ben altijd goed en fanatiek met kleuren bezig geweest en dat komt allemaal terug in visagie.” Aan De School van Mieke Petiet leert ze de fijne kneepjes. “Ik wist helemaal niet dat de wereld van visagie zo veelzijdig is. Bijna iedere vrouw koopt wel make-up, maar vaak weten ze niet hoe je het op de juiste manier aanbrengt. Zeker vroeger niet, toen er nog geen online aanbod van tutorials was. Van het zetten van permanente make-up en het plaatsen van wimperextensions tot het verzorgen van een complete gezichtsbehandeling en verrassende makeovers door het aanbrengen van de juiste make-up. Als stylist is er zoveel werk.” Fleur is erg te spreken over de gerenommeerde vakschool waar ze haar opleiding volgt. “Je krijgt er les van topstylisten als Aaron Brouwer en maakt met allerlei verschillende merken kennis om uiteindelijk te ontdekken welke het beste bij jou past.”

Al snel springt het merk Karaja er voor Fleur met kop en schouders bovenuit. “Ik heb gewerkt met allerlei verschillende merken, maar is er geen foundation te vergelijken met de producten van Karaja. Deze foundation is nauwelijks zichtbaar op de huid, maar wel dekkend. Ik blijf me verbazen over hoe natuurlijk de kleuren zijn.” Ook over de kleurpigmenten in de oogschaduws raakt Fleur niet uitgepraat: “Je vindt niet snel een oogschaduw met zo’n mooie kleurintensiteit.”

Ideaal voor starters
Ergens ver weggestopt in het hoekje van een kapsalon ontvangt Fleur zo’n vijftien jaar geleden haar eerste klanten. “Van woensdag tot zaterdag kon ik er klanten ontvangen, maar zeker in het begin verdiende ik nog te weinig om ervan te leven. Naast de salon had ik een baantje in de horeca en verdiende ik bij met het geven van aerobicsles om de huur van de salon te kunnen betalen.” Zomaar de stap wagen naar een nieuw merk en daarvan een compleet assortiment aanschaffen, is voor Fleur op dat moment nog een brug te ver. “Ik heb alles voor elkaar gekregen met hard werken, zonder te lenen van de bank. Met altijd het hogere doel voor ogen om uiteindelijk stap voor stap groter te worden.” Dat lijkt aan te sluiten bij de visie van Karaja waar Fleur een laagdrempelige instap ervaart.

“Ik weet nog goed dat Aaron Brouwer tijdens de opleiding een vergelijking maakte tussen mij en Carola de Bakker, de topvrouw van Karaja. ‘Jij lijkt qua type persoon en stem zo erg op haar’, zei hij. Dat maakte mij nieuwsgierig en ik besloot contact met Carola op te nemen. Zij legde uit dat je ook met de aanschaf van een seizoensdisplay al klant kon worden. Je krijgt echt de kans om mee te groeien met het merk.” En zo geschiedde.

‘Het verbaast me dat het merk nog niet veel bekender is’

Trainingen op hoog niveau
Fleur schaft een basisset van Karaja aan om een mooie basis make-up bij haar klanten aan te brengen. Daarnaast kiest ze nog een paar losse producten van de serie uit. “Het is zo fijn dat er met je meegedacht wordt en dat je als startende ondernemer die begeleiding krijgt. Het leuke is dat ik ook vrij snel goed ging verkopen. Zo goed dat ik even later door het merk in het zonnetje werd gezet en mezelf natuurlijk ontzettend vereerd voelde. Ik kreeg de kans om mee te werken op de beurs en leerde veel bij.” Ook van de visagie trainingen die ze er volgt. “Carola zelf is zo’n goede visagiste, dat zie je bijna nergens, en die kwaliteit zie je ook terug in het merk. Het verbaast me dat het merk nog niet veel bekender is.” Tijdens de make-up workshops laat Fleur haar klanten kennismaken met Karaja. “Vrijwel niemand gaat zonder foundation de deur uit. Maar ook de oogschaduws en primers zijn erg in trek.

“Door de visagie trainingen die Fleur bij Karaja volgt, kan ze haar klanten ook veel waardevolle tips meegeven. “Je krijgt les van topvisagisten en daardoor leer je altijd iets nieuws bij. Met deze make-up kun je mensen echt jonger doen lijken en klanten tips meegeven die ze nooit eerder hebben gehoord. Als stylisten voor het merk Karaja kiezen, dan kiezen ze voor trainingen op hoog niveau!”

Actie!
Wil jij ook kennismaken met Karaja?
Bestel dan nu de K-Light display voor maar €169,05.

Voor meer informatie of bestellen, klik hier!

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Vorige
De week van… Renate van Tuijl, Beautysalon Yarona
Fleur Bakker over Karaja: “Je krijgt de kans om mee te groeien met het merk”

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

Van welke magazines wil je nieuws ontvangen?

  
 

Ik heb de voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord