Op 18, 19 en 20 januari 2020 vond Beauty Days in de Evenementenhal in Gorinchem plaats. Op deze beurs trof je beautyondernemers aan die er hun merken en producten toonden. We bezochten deze beurs en spraken een aantal standhouders.
De organisatie kijkt terug op een geslaagd evenement: maar liefst 4.500 geïnteresseerden bezochten de beurs. Daarnaast vond het organisatieteam het fijn dat het aanbod van de leveranciers gevarieerd was, zodat de beurs een goede afspiegeling van de beautybranche is. Ook zijn ze te spreken over het lezingenprogramma. Vooral de presentatie over social media, een training over productverkoop en demonstraties op het gebied van wenkbrauwstyling trokken veel bezoekers.
Smartbadge
Nieuw op deze editie van Beauty Days is de smartbadge. Bij binnenkomst ontving elke bezoeker een persoonlijke badge met een chip. Met deze badge konden bezoekers de readers van de exposanten scannen. Zo wisten de exposanten naar wie ze hun gedetailleerde informatie konden mailen. Voor de bezoekers was deze smartbadge ook handig, want zo hoefden ze niet te sjouwen met allerlei folders. En was de exposant in gesprek, dan zorgde de scanner er toch voor dat ze alle informatie van de leverancier ontvingen.
Leads
Het bedrijf Beautyleverancier staat al tien jaar op de beautybeurs in Utrecht. Maar die in Gorinchem doet mede-eigenaar Linda Rijk er graag bij: “Geïnteresseerden komen echt gericht naar onze stand en ze hebben zich goed voorbereid. Er komt ook een andere klantengroep dan in Utrecht, wat er voor zorgt dat wij dit segment ook kunnen bedienen. Met de smartbadge kunnen we de leads goed opvolgen. Daarnaast is januari een goed moment om op de beurs te staan, dan zijn er nog niet veel evenementen bij onze klanten gepland.”
Zonder snijden
Het is druk bij de stand van Beautycol, waar eigenaar Nicole Engelhard een plasma-behandeling uitvoert. Veel beursbezoekers die voorbij lopen, stoppen om te kijken hoe ze te werk gaat. Met de apparatuur is Engelhard acnelittekens aan het verfraaien. Ze legt uit dat ze zelfs ook overhangende oogleden kan behandelen zonder in de huid te snijden.
Penselen
Ook liepen we langs de stand van het professionele make-up merk Karaja. Een visagist was bezig om een bezoeker op te maken met de producten van de zojuist verschenen Twist Me Up-collectie. Carola de Bakker, eigenaresse van Art of Make-up, de importeur van Karaja in Nederland en België, vertelt dat het merk uit Italië komt. Kort geleden heeft ze haar merkenportfolio uitgebreid met de penselensets, kwastenreinigingszeep en -spray van Barbara Hofmann. En met de hoogwaardige, professionele brushes van het Israëlische label Kim. Met deze twee merken kun je de make-up dus nog mooier aanbrengen.
Noteer zaterdag 16 en zondag 17 mei 2020 alvast in je agenda. Dan vindt de volgende editie van Beauty Days plaats in Evenementenhal Hardenberg. Op 23, 24 en 25 januari 2021 is de beurs weer in Gorinchem.
Voor meer informatie: www.beautydays-hardenberg.nl en www.beautydays-gorinchem.nl
Wat vind jij?