Messe Frankfurt Nederland organiseert in 2022 een Holland paviljoen op de Beautyworld Middle East van 31 oktober tot en met 2 november 2022 in het Dubai World Trade Center. Beautyworld Middle East is de grootste en belangrijkste internationale vakbeurs voor schoonheids- en haarproducten, cosmetica en parfumerie in de Golfregio.
De afgelopen 25e jubileumeditie van Beautyworld Middle East was het eerste wereldwijde beauty-event dat live en in-person plaats vond en verwelkomde meer dan 31.400 bezoekers uit 116 landen. Met ook een sterke internationale aanwezigheid van 891 exposanten uit 53 landen en met maar liefst 17 landenpaviljoens onder meer uit Frankrijk, Italië en Turkije kende de beurs na alle Corona perikelen een succesvolle herstart.
Beautyworld Middle East, georganiseerd door Messe Frankfurt Middle East, omvat productsegmenten van cosmetica, huidverzorging, haar, parfumerie, nagels en salonbenodigdheden tot persoonlijke verzorging, verpakkingen, apparatuur en natuurlijke en biologische verzorgingsproducten. In 2022 wordt het productaanbod uitgebreid met Beauty Tech, dat alle nieuwste industriële innovaties en schoonheidsoplossingen toont.
Tijdens de show worden ook de Beautyworld Middle East Awards uitgereikt en beautyprofessionals worden hierbij bekroond in 13 categorieën, waaronder Best Marketing Campaign of the Year; Innovation of the Year; Natural Product of the Year; Niche Product of the Year; Breakout Star of the Year; en meer.
Holland paviljoen
“Om het Nederlandse bedrijven werkzaam in de schoonheidsbranche en met plannen om de markt in het Midden Oosten te betreden of het marktaandeel in deze regio te vergroten makkelijker te maken, hebben we besloten een Holland paviljoen te organiseren”, aldus Marlies Mekelenkamp van Messe Frankfurt Nederland. Op het paviljoen is alles geregeld: van standhuur, standbouw, inrichting, verlichting, elektriciteit tot en met promotie en begeleiding. Deelname is mogelijk vanaf 9 m² en met een missievoucher van RVO is het bovendien mogelijk om onder bepaalde voorwaarden een financiële tegemoetkoming te krijgen. “Zo kunnen ondernemingen zich helemaal op hun individuele beursdoelen richten”, legt Mekelenkamp verder uit.
Wat vind jij?