HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

IDUN “Simply pure and clean!”

Posted on

Begin juni waren wij aanwezig bij het Idun lunchevenement in een prachtig restaurant KAS in Amsterdam. Peter Luijkx, de directeur-eigenaar van Cosinta, opende de bijeenkomst en stelde ons voor Caroline Thunstedt, de CEO van Idun, die ons meenam in de strategie van het merk in de afgelopen 10 jaar.

Idun is een merk dat staat voor puurheid en reinheid, zonder talk, parfum, siliconen, parabenen en conserveringsmiddelen. Het team achter IDUN is ervan overtuigd dat schoonheid leuk moet zijn, vandaar hun slogan “Beauty should be fun”. Het merk biedt een breed scala aan foundationkleuren (22 kleuren) die geschikt zijn voor iedereen, alle producten zijn vegan en dierproefvrij. Het topproduct is een waterproof mascara die gemakkelijk kan worden verwijderd met lauw water. Hoewel Idun een klein bedrijf is in vergelijking met andere grote make-up merken, is hun missie groot. Volgens hen moet de beauty-industrie verregaande veranderingen ondergaan, moet frisheid uitstralen en echte innovatie ondergaan.

Er was veel aandacht voor duurzame verpakkingen, waar Anna Agardh, de CSR-manager van Idun, over sprak. Ze legde uit dat Idun eerder plastic verpakkingen gebruikte, maar ontdekte dat sommige door hen gebruikte plasticsoorten niet gerecycled konden worden, met name zwart plastic. Sinds 2018 heeft het bedrijf zich gericht op het verbeteren van de verpakkingen en ze streven ernaar om vanaf 2025 100% plasticvrije verpakkingen te hebben. Produceren in Europa is sowieso milieuvriendelijker. De compacte poeders en blushes bijvoorbeeld worden niet langer verpakt in plastic doosjes met spiegels en magneten, maar in kartonnen verpakkingen die lichter zijn en minder afval genereren. Het motto hierbij is “Simply pure and clean!”

Een leuk weetje:
Idun verwijst naar Iðunn uit de Noordse mythologie, de bewaarster van de appels der jeugd die de goden eeuwige jeugd schonken. Vandaar dat de afbeelding van een appel de producten siert.

Wij vroegen twee aanwezige schoonheidsspecialistes naar hun ervaring met Idun en Cosinta.

Anne-Lotte van Beauty & More in Sint Willebord

Anne-Lotte Schouw-Kerremans is trotse eigenaresse van Salon Beauty & More te Sint Willebord. In 2014 is ze gestart met haar salon. Ze is gediplomeerd allround schoonheidsspecialiste. Je kunt bij Beauty & more terecht voor ontspanning maar ook huidverbetering, in een gezellige en gemoedelijke sfeer. Ze werkt met verschillende merken: voor de huidverbetering werkt ze met bdr en Gilda Liljeblad, en voor de huidverzorging gebruikt ze Biomaris en Dr. Eckstein.

Waarom heb je voor Idun en het bedrijf Cosinta gekozen?
Ik ben veel bezig met huidverbetering. Daarom was ik opzoek naar een minerale make-up, zodat ik mijn klanten toch kan opmaken na een huidverbeterende behandeling. Hierdoor kan ik niet alleen met producten hun huid verbeteren maar ook d.m.v. make-up. Idun is ook een mooie toevoeging aan mijn assortiment van mijn webshop: www.deonlineschoonheidsspecialiste.nl.

Na een periode van 2,5 jaar als vertegenwoordigster bij Cosinta te hebben gewerkt, kwam ik opnieuw in aanraking met de wereld van huidverzorging en huidverbetering. Dit bracht mijn passie voor het vak weer tot leven en ik besefte dat ik graag fulltime in de salon wilde werken. Hoewel ik mijn werk bij Cosinta waardeerde, besloot ik dat het tijd was om me volledig te richten op mijn carrière in de schoonheidsindustrie. Naast mijn voltijdbaan bij Cosinta, werkte ik al drie avonden per week in de salon.

Wat zijn sterke punten van Idun?
Idun is een Zweeds merk, dat speciaal is ontwikkeld voor mensen met een probleem huid. Ze denken na over de wereld, en trekken dat door in hun producten en verpakkingen. Ze komen regelmatig met iets nieuws, hebben een uitgebreid assortiment en het ziet er ook nog eens fantastisch uit.
Doordat ze speciaal ontwikkelen voor probleem huid, heb ik nog geen klant gehad die er slecht op heeft gereageerd. Ze werken met pure ingrediënten die je direct na bijvoorbeeld microneedling op de huid mag gebruiken.

Ben je tevreden met ondersteuning van Cosinta en zo ja hoe?
Jazeker, niets is te veel. Bij Cosinta kom je in een warm bad en iedereen is vriendelijk en behulpzaam. Dat komt doordat Peter en Inge het als een echt familiebedrijf op de kaart hebben gezet. Ik ben bijna 3 jaar geleden gestopt bij Cosinta en als ik er kom voelt het nog steeds als thuiskomen. Niets is teveel en in alles wordt meegedacht!

Esther van Driel, Beautysalon Esther uit Naaltwijk

Beautysalon Esther bestaat uit een klein team van twee gepassioneerde schoonheidsspecialistes. Ons verhaal begon in 1996 in De Lier. Na 18 jaar hebben we onze salon voortgezet in Honselersdijk, maar nu zijn we gevestigd in het bruisende centrum van Naaldwijk, waar we onze focus op huidverbetering voortzetten.

Waarom heb je voor Idun en het bedrijf Cosinta gekozen?
De samenwerking tussen mij en Cosinta bestaat al een hele tijd en bevalt nog steeds heel goed. Het is persoonlijk, de lijntjes zijn kort en dat vind ik prettig.
Toen Cosinta het merk Idun aan hun assortiment toevoegde, was ik erg blij, omdat het perfect aansloot bij het merk bdr, waar ik al mee werkte en wat ook bij Cosinta vandaan komt. Ik wil graag werken met producten die zo natuurlijk mogelijk zijn.

Wat zijn sterke punten van Idun?
Wat een groot voordeel van Idun is dat je het kunt gebruiken als verlengstuk op je huidverzorging.  Dat vind ik heel belangrijk! Het Is mooie make-up lijn met natuurlijke tinten, te gebruiken voor veel verschillende huidtypen. Juist de huidtypen die heel gevoelig zijn voor acne, rosacea en eczeem, kunnen deze make up goed verdragen. Zelf ben ik echt fan van de minerale powder foundation, deze is zacht, camoufleert en geeft een natuurlijke look. Verschillende producten bevatten een spf, zijn vegan en de verpakkingen zijn allemaal recyclebaar. Het is een mooie filosofie die goed past bij het behouden van een gezonde huid en een gezondere planeet.

Ben je tevreden met ondersteuning van Cosinta en zo ja hoe?
Zeker! Als partner bij Cosinta heb je een eigen accountmanager die elke 2 à 3 maanden bij je op bezoek komt. Zo blijven beide partijen op de hoogte van elkaar. Ze denken altijd met je mee, die wisselwerking vind ik echt een toevoeging aan mijn werk en maakt het nog leuker om met deze mooie merken te werken in mijn salon. Tijdens de trainingsdagen die Cosinta organiseert, kom je altijd andere collega`s tegen, even sparren en ervaringen uitwisselen. Dit is heel waardevol.

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Vorige
Wat hebben groene thee, bosbessen, cacao en rode wijn met elkaar gemeen?
IDUN “Simply pure and clean!”

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

Van welke magazines wil je nieuws ontvangen?

  
 

Ik heb de voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord