HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Laat jij genoeg zien wat jouw salon uniek maakt?

Is jouw Unique Selling Point (USP) jouw persoonlijkheid? Denk aan Tony Robbins, Oprah Winfrey. Zij doen wat ze leuk vinden, daar zijn ze ontzettend goed in en ze zijn trouw aan zichzelf. Ze laten zich leiden door intuïtie. Zij luisteren naar hun innerlijke stem voor begeleiding. Iedereen heeft een talent om een reden, namelijk anderen te helpen en je leven een doel te geven. Nu hoor ik je bijna denken: ’tjee wat zweverig’. Maar hoe vaak gebeurt er niet iets waarvan je denkt: ‘dit komt precies op het juiste moment!’ Tekst: Miranda Koevoets

Trekt jouw USP een speciaal publiek aan? Nespresso is een voorbeeld van de perfecte koffie gecombineerd met een stijlvol design. Ze zeggen op hun website: Met Nespresso krijg je het beste van twee werelden. Eenvoud en innovatie. Ze hebben ook een speciale club in het leven geroepen, de Nespresso Club.

En wat te denken van Nike? Nike is bekend van het verkopen van schoenen. En toch zijn ze anders dan bijvoorbeeld Toms. Nike onderscheidt zich door bekende atleten te sponseren en zij zeggen de beste kwaliteit te leveren voor atleten en fitness fanaten.

Jouw USP kan ook gaan over een onderwerp.
Een kapsalon bij mij in de buurt heeft zich gespecialiseerd in dames met krullen. Zij laat behandelingen en producten zien speciaal voor dames met krullen.

Wanneer was de laatste keer dat jij nadacht over wat jou en je salon anders maakt dan andere salons?

Ga er eens voor zitten. Neem een pen en papier en schrijf zoveel mogelijk USP’s op. Niet teveel nadenken, schrijf gewoon alles op. Misschien ontdek je wel iets waar je nog niet aan had gedacht. Vaak is dat omdat je het heel normaal vindt, maar voor anderen die dat talent niet hebben, is het niet normaal. Reflecteer ook eens terug naar het verleden. Hoe heb je in het verleden mensen kunnen helpen? Wat is jouw basis, jouw talent? Jouw passie? En wat springt er dan uit binnen de salon? Ook hier kun je je beeldmateriaal op afstemmen. Wil je hier hulp bij? Je kunt mij altijd contacten! Neem een kijkje op mijn website!

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Natuurlijke cosmetica: Wat landbouw en cosmetica met elkaar te maken hebben?
Laat jij genoeg zien wat jouw salon uniek maakt?