HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Leren van vakgenoten – Skintime by Nadine

Deze week een ‘Leren van vakgenoten’ met Nadine Rill Bakker, eigenaresse van Skintime by Nadine. Na 10 jaar voor een werkgever in een salon gewerkt te hebben was het voor haar tijd voor verandering. In eerste instantie ging ze opzoek naar een nieuwe baan. Eenmaal een andere werkgever gevonden, bleek het te mooi om waar te zijn… Ze verliet haar oude baan en vrijwel direct verloor zij haar contract bij haar nieuwe werkgever. Op dat moment heeft zij besloten haar droom achterna te gaan: een eigen salon.

Welke opleiding(en) heb je gedaan? En wat is jouw specialisatie? 
“Ik ben begonnen in 2003 met de opleiding schoonheidsspecialiste, het laatste jaar van deze opleiding heb ik de opleiding pedicure erbij gedaan. Bij mijn oude werkgever kreeg ik de kans om de specialisatie elektrisch ontharen te doen en daarbij de specialisatie Blendmethode (verwijderen van huidoneffenheden).”

Werk je alleen of met een team? 
“Op dit moment werk ik alleen, maar heb zeker de droom om in de toekomst een salon te hebben met een aantal collega’s.”

Vanuit huis of een bedrijfspand? Fulltime of parttime? 
“Ik heb een prachtige salon gecreΓ«erd (nou ja, mijn man heeft wel geholpen hoor… haha!) op de bovenste verdieping van onze woning. Dit is slechts een begin. Hopelijk kan ik met een paar jaar de salon naar de begane grond verhuizen.”

Waarvoor kan een klant bij jou in de salon terecht? En wat is/zijn de meest geboekte behandeling(en)? 
“Op dit moment heb ik nog veel pedicure behandelingen in de agenda staan, maar nu de temperatuur zakt en de voeten weer in de warme schoenen gaan merk ik dat klanten toch vaker een gezichtsbehandeling boeken.”

Wat vind jij het leukste aan het ‘ondernemen’ / het hebben van een eigen salon? 
“Het belangrijkste en het leukste vind ik dat iedere cliΓ«nt bij mij in de stoel anders is. Vooral te luisteren naar wat zij willen en verwachten van hun behandeling en hierbij de behandeling aan te passen aan hun wensen.” 

​Wat doe jij om bij te blijven in jouw vak? 
“Afgelopen 10 jaar heb ik helaas niet veel nieuwe dingen bijgeleerd bij mijn oude werkgever. Sinds ik voor mezelf ben begonnen, ben ik druk met nieuwe opleidingen (fruitzuur behandeling, bindweefsel, shiatzu, cupping massage, mini lift behandeling, nagelregulatie training) en cursussen. Ook het lezen van vakbladen vind ik belangrijk.”

Wat is/zijn jouw favoriete merk(en) en waarom? 
“Mijn favoriete merk is natuurlijk Webecos en Dr. Tadlea! Alleen met deze merken werk ik in mijn salon. Prachtige merken van Hollandse bodem! Ontwikkeld door Len Klaphaak die de basis heeft gelegd voor het welbekende Groene boekje.”

Wat maakt jouw salon uniek? 
“Ik geef graag eerlijk advies. Als ik ergens niet achter sta dan vertel ik dit eerlijk aan mijn cliΓ«nten. Door deze eerlijkheid ontstaat het vertrouwen en komen ze graag terug.”

Wat doe jij om nieuwe klanten binnen te halen? 
“Op dit moment ben ik ontzettend druk met het leren van nieuwe behandelingen zodat ik het aanbod breder kan maken. Dit post ik met regelmaat op social media en mijn eigen website.”

Hoe ga jij om met klanten die te laat komen of op het laatste moment hun afspraak annuleren? 
“Op dit moment met de Corona situatie vind ik het erg lastig. Als een cliΓ«nt te laat komt dan wordt dit netjes besproken. Vijf minuten is vaak geen probleem maar word het langer dan 10 minuten dan ben ik helaas genoodzaakt om de behandeling passend te maken in de daarvoor overgebleven tijd. Dit altijd in overleg met de cliΓ«nt.”

Wat betekent social media voor jouw salon?
“Social media is steeds belangrijker, als men iets zoekt dan open je snel even Google toch? Ik ben regelmatig actief op Facebook en Instagram. Heb een eigen website waar net als op de rest van mijn social media leuke aanbiedingen en informatie worden getoond.”

Wat is de laatste training/opleiding die je hebt gevolgd en wat is het belangrijkste dat je daar geleerd hebt? 
“Mijn laatste trainingen waren bij Webecos, The Real Peel fruitzuur peeling en Mini Lift Anti-Ageing behandeling.”

Ga jij je inschrijven in het SKIN-register? Waarom wel/waarom niet? En wat vind je van het initiatief? 
“Ik weet nog niet of ik mij ga inschrijven bij het SKIN-register. Dit is erg kostbaar en krijg hier weinig tot niets voor terug. Ik ben ANBOS-lid en wacht het eerst maar eens af hoe het gaat met het SKIN-register. Er zijn immers nog steeds mensen die een gezichtsbehandeling kopen op veilingsites zoals groupon of social deal.”

Wat is het hoogtepunt geweest in jouw carrière?
“Het volgen van mijn droom, mijn eigen salon. Dit wel via een omweg, maar ben super blij dat ik deze stap heb genomen!”

Hoe zie jij de toekomst van de beautybranche? Zie je onzekerheden? Zo ja welke? En welke kansen zie jij nog? 
“De toekomst is wat onzeker, zeker nu met Corona. Ik merk dat mensen in mijn omgeving het spannend vinden om bij een schoonheidsspecialist in de stoel te liggen. Ik zie zeker kansen als collega’s wat aardiger voor elkaar zijn en elkaar helpen waar nodig.”

Wat is de beste tip die je ooit hebt gekregen met betrekking tot jouw salon/ondernemen in de beautybranche? 
“Doe het nu maar gewoon. Dit zei mijn man nadat ik ontslag kreeg bij de salon waar ik onder contract zou staan. Dit bleek de beste tip ooit! Nog een tip die ik kreeg van een blije trouwe klant: blijf maar zoals je bent en zoals jij je werk nu doet.”

Is er nog iets anders wat je met vakcollega’s zou willen delen? Of wil je hen wellicht een vraag stellen om tips te krijgen over een bepaald onderwerp?
“Graag vraag ik mijn collega’s om mij heen, wees eens wat liever voor elkaar. Er is zo veel haat en nijd onder collega’s in dit vak. Iedereen is onzeker in deze rare tijd en we kunnen allemaal wat steun gebruiken. Zelf ken en heb ik contact met een aantal collega’s om mij heen, dit is toch fijn als je ergens een vraag over hebt en zij hun visie erover kunnen geven. 
Dus mijn vraag, lieve collega’s: Hebben jullie ooit eens een collega geholpen met een vraag of probleem?”

Wil jij ook meewerken aan deze rubriek en jouw vakgenoten inspireren? Mail dan naar info@beauty-pro.nl.

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Doctor Eckstein-event | vrijdag 14 juni

Doctor Eckstein-event | vrijdag 14 juni

Posted on

DUBBEL FEEST! Naast het 60-jarig jubileum van Cosinta op 15 juni organiseren we ...

15 juni feest bij Cosinta

15 juni feest bij Cosinta

Posted on

Hoera! Cosinta 60 jaar.. .. En dat betekent feest! Het hele jaar door ...

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Posted on

Op 19 en 20 april 2024 vindt de 12de editie van De ...

Kom ook naar Beauty Trade Special!

Kom ook naar Beauty Trade Special!

Posted on

Een weekend vol glitter, glamour en grenzeloze inspiratie. Dat is precies wat ...

Strijd jij mee? Nieuw initiatief: Beautysector in de kou

Strijd jij mee? Nieuw initiatief: Beautysector in de kou

Posted on

Gisteren kregen wij op Facebook een melding van een nieuwe facebookgroep: ‘Beautysector ...

Belastingdienst: Minder dan € 20.000,- omzet per jaar? Vrijgesteld van BTW met KOR

Belastingdienst: Minder dan € 20.000,- omzet per jaar? Vrijgesteld van BTW met KOR

Posted on

Ondernemers die in de komende jaren verwachten een jaaromzet lager dan € ...

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Posted on

Vanaf 1 maart 2022 mogen in heel Europa producten met lilial niet ...

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Posted on

Waarom verkleuren roze gel polish nagels zo snel in de zon? Draag je ...

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
U-Consultancy Studiereis 2021: van de tropen naar de wadden
Leren van vakgenoten – Skintime by Nadine