HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Leren van vakgenoten: Veroniek Mennes (B)

Veroniek Mennes is 46 jaar en de eigenaresse van Esthes. 43 jaar geleden heeft haar moeder de salon opgericht. “Ik heb de naam gehouden omdat we al een naamsbekenheid ermee hadden opgebouwd en uit respect voor mijn moeder.” Inmiddels is Veroniek al 28 jaar zelfstandig schoonheidsspecialiste. Lees snel verder en be inspired!

Coronasluiting
Tijdens de eerste lockdown heb ik veel gesport, het was zalig weer. Dus ik bracht producten naar mijn klanten met de fiets. Daarnaast heb ik meer tijd genomen om mij bezig te houden met social media. Tijdens de tweede lockdown heb ik voornamelijk binnenwerk gedaan. Kasten uitkuisen, cakes bakken en naar vrienden brengen. We zijn ook prive aan het verbouwen dus ik had wat meer tijd om alles te regelen.

Op 1 maart heb jij de deuren van jouw salon weer mogen open. Hoe was jouw eerste dag?
Mijn nacht voor de opening was woelig, ik sliep niet door en was opgewonden. Alsof ik mijn eerste dag ging werken. Atv, een regionale nieuwszender, kwam ook filmen in verband met de opstart van de beautybranche. Vanaf de eerste minuut leek het alsof we nooit 17 weken dicht geweest waren. Iedereen was enthousiast en blij dat ze terug konden komen. Voor we het wisten was de week voorbij. Door deze week besef ik mij hoe erg ik dit allemaal gemist had en hoe blij ik was om weer aan de slag te gaan. Ik ben zo blij met de leuke babbels, de verzorging en iedereen die happy was om terug bij ons te zijn. Het gaf me ontzettend veel voldoening.

In moeders voetsporen
Mijn moeder is de salon in ons ouderlijk huis begonnen. Ik ben er dus echt mee opgegroeid. Als kleuter zei ik al dat ik schoonheidsspecialiste ging worden, net als mijn moeder. Ik heb de opleiding tot schoonheidsspecialiste van 3 jaar gevolgd en nog een extra specialisatiejaar. Klanten kunnen bij ons terecht voor gelaatsverzorging, manicure, pedicure, ontharing, lichaamsmassages, verven van wenkbrauwen en wimpers. Daarnaast is er een zelfstandige schoonheidsspecialiste bij wie klanten terecht kunnen voor permante ontharing en een andere voor permanente make-up.

Inmiddels is de salon al een aantal jaar gevestigd in een bedrijfspand en werk ik samen met een collega (Valerie). 5 jaar geleden heb ik de zaak gerenoveerd. Volledig uitgekleed en ingericht naar mijn smaak. Dat vond ik echt een zalig moment.

Wat vind jij het leukste aan ondernemen?
Het leukste aan ondernemen vind ik dat je je eigen ding kan doen, je eigen dromen kan najagen, je eigen baas bent en je agenda zelf kan regelen.

Merken
In mijn salon werk ik met Gemaine de Capuccini en Skeyndor. Ze geven ongelofelijke resultaten!

Wat maakt jouw salon uniek?
Valerie en ik doen onze job met hart en ziel, wat je ook voelt als we onze behandelingen doen. We zijn allebei opgewekt qua karakter, dus we krijgen dikwijls te horen dat we steeds met een glimlach er staan. De klanten zijn tevreden met ons werk en voelen zich goed bij ons.

Ik las deze vraag voor aan mijn man… en weet je wat hij hier op antwoorde? ‘Gij ♥️’

Social media
Actief zijn op social media zorgt wel voor wat meer verkoop. Zelf ben ik actief op Instagram en Facebook, qua interactie met klanten zijn beide kanalen gelijkwaardig.

Hoe ga jij om met klanten die te laat komen?
Het komt zelden voor, want we hebben ze goed opgevoed 😉. Wanneer het wel gebeurt kiezen we ervoor om de behandeling in te korten of te verplaatsen. Andere klanten die na hen komen hoeven niet te boeten daarvoor. Ze mogen het eenmaal vergeten en daarna word de rekening gepresenteerd.

Hoe zie jij de toekomst van de beautybranche?
Ik zie de toekomst van onze branche heel positief, mensen hebben veel te besteden en nood aan ‘me-time’. Voor onze opstart heb ik alle klanten die een afspraak hadden tussen 1/11 en 1/3 opgebeld om een nieuwe afspraak in te plannen. Iedereen was wild enthousiast en veel mensen kozen voor extra verzorging.

Is er nog iets dat jij aan je vakgenoten wilt vertellen?
We hebben een super leuke job, elke dag mensen kunnen laten genieten. Mijn tip is om je klanten toch goed op te voeden, je eigen wetten en regels te stellen, een goede balans te vinden tussen je werk en je gezin. Ik doe mijn werk super graag, maar ik vind mijn gezin en de Quality time Ook heel belangrijk. Ik heb een man en 2 boys van bijna 18 en 21 jaar, ik vind het heel belangrijk om tijd voor hen te maken en niet altijd de werkende mama te zijn die er niet voor hen is als ze me nodig hebben. Klanten eisen heel vaak veel van je, maar je moet op je strepen staan en zelf je wetten stellen. Dat leer je maar met de jaren…. en met vallen en opstaan…

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

     
 

   

Vorige
Nieuwe EU-regels webshops m.b.t. verkopen aan buitenlandse klanten
Leren van vakgenoten: Veroniek Mennes (B)