HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Mireille van der Staal: “Wacht niet met jezelf te profileren als specialist”

Ben jij al ingeschreven in het SKIN register? Het kwaliteitsregister is vorig jaar in het leven geroepen en dat is niet voor niks. Met dit kwaliteitsregister staan we sterker als branche en kun je jezelf als professional onderscheiden. Velen hebben zich al ingeschreven, maar nog lang niet genoeg! Met alles wat er speelt rondom corona en de sluiting van de salons in december, zal er nog veel meer moeten worden gecommuniceerd naar de consument over het SKIN register. Er zal dan ook worden gestart met de ‘Hallo Nederland’ campagne. En daarnaast moeten we samen SKIN bekend maken! In dit artikel lees je waarom Mireille van Jolie Centrum voor Huidverbetering uit Sas van Gent, geen moment heeft getwijfeld om zich in te schrijven.

Ben jij ANBOS-lid? Als je je laat registreren bij SKIN vóór 1 april 2021, ontvang je extra korting en betaal je als ANBOS-lid € 150,- over een periode van drie jaar.
www.skinregister.nl

Kun je in het kort iets over jezelf en jouw salon vertellen?
“Ik ben Mireille van der Staal uit Sas van Gent. In 2000 heb ik mijn basis diploma behaald bij Esthetica Opleidingen te Breda. Hierna ben ik mij verder gaan specialiseren en heb ik de voortgezette opleiding schoonheidsspecialist gevolgd. Die heb ik in 2002 met succes afgerond. Mijn behaalde specialisaties zijn: Acné, Ontharingstechnieken, Elektrisch ontharen, Bindweefselmassage, Manuele Lymfedrainage, Voetreflexzone massage, Shiatsu Oosterse Massage.
Jolie Huidverbetering is opgericht door mijn moeder, Marly, op 26 november 1977. Na mijn opleiding ben ik bij haar in dienst gegaan. In 2003 zijn wij een VOF geworden, waarvan ik nu de hoofdparticipant ben. Van begin af aan is Jolie aangesloten bij ANBOS.
Jolie Centrum voor Huidverbetering staat voor innovaties op het gebied van huidverbetering, intensieve huidverzorging, anti-ageing, acné en huidadvies. De huidconditie verbeteren, waarbij rekening wordt gehouden met het innerlijk, uiterlijk en zen-beauty, daar draait het om. Dit wordt uiteraard ondersteund door de gespecialiseerde schoonheidsspecialistes van het Instituut. De ondersteunende producten en de intensieve behandelingen maken het plaatje compleet en zorgen ervoor dat het meest optimale haalbare resultaat bereikt wordt. Met onze ruime en jarenlange ervaring willen we graag adviseren welke behandelingen en producten het beste passen bij de wensen van de klant. Om de huid goed te kunnen beoordelen beschikken wij over zeer geavanceerde apparatuur om een optimale huidanalyse te maken.”

Wat vind jij van het SKIN Register?
“Van begin af aan waren wij beiden zeer enthousiast. Eindelijk!! Een register waarin professionaliteit hoog in het vaandel staat, waardoor je jezelf nog beter kunt onderscheiden van de basis. Wij vinden het enorm belangrijk om de kennis die je opdoet ook naar buiten toe te laten zien en SKIN is hier een uitstekend register voor. We steken tijd in extra scholing en vakkennis up-to-date houden en dat mag je best aan de buitenwereld laten zien. Zo laat je de consument weten dat je serieus bezig bent met je beroep en een echte specialist bent! We hebben zelfs deelgenomen aan de brainstormsessie die ANBOS gehouden heeft tijdens een bijeenkomst in de aanloop naar het register.”

Sinds wanneer ben jij ingeschreven en wat was voor jou de reden om je in te schrijven?
“Ik heb mijzelf vrijwel direct ingeschreven toen het register geopend werd. Marly (mijn moeder) heeft er voor gekozen om zich niet meer te laten registreren, omdat zij in de loop naar haar pensioen aan het afbouwen is in de salon en meer de administratie op zich neemt. Verder werken wij niet met personeel. Mijn reden om mezelf te registreren is voornamelijk om de consument te laten weten dat ik een echte specialist ben en mijn kennis up-to-date houd door middel van nascholingen en trainingen. En zo’n register maakt het overzichtelijker voor de consument, zodat ze snel kunnen zien dat mijn deskundigheid en specialisme bevestigd wordt.”

Heb je het idee dat je de punten gemakkelijk kunt halen? Zijn de opleiders waar jij opleidingen doet ook aangesloten bij SKIN? Heb je inmiddels al punten gehaald?
“De ene categorie zal wellicht makkelijker te behalen zijn dan de andere, maar tot nu toe heb ik hier zelf nog geen hinder van ondervonden. Ik sta met 4 specialisaties aangemeld in het register, waarvan ik al 1 nascholing heb gevolgd tijdens de looptijd voor herregistratie, de 2e staat al op de planning. Tot nu toe heb ik vanwege alle COVID-maatregelen nog niet veel praktische cursussen kunnen volgen, maar wel al veel webinars en e-learning gevolgd waar punten voor te behalen zijn.
Tevens ben ik ook Bevelvoerder bij de Vrijwillige Brandweer Veiligheidsregio Zeeland hier in Sas van Gent, waar je ook weer verplichte nascholing moet doen op het punt van Levensreddend Handelen en BHV-trainingen. Hier zijn we nog mee in onderhandeling of deze ook meegenomen kunnen worden in het puntensysteem omdat er hier nog veel dieper op ingegaan wordt dan bij de standaard BHV trainingen.”

Hoe heb jij jouw klanten duidelijk gemaakt dat je ingeschreven bent en snappen je klanten ook de bedoeling van dit register? “Via social media, mail, onze brochure en website maken we kenbaar dat ik ben ingeschreven in het SKIN-register. We merken dat klanten absoluut nog niet bekend zijn met het register, dit leggen we ze dan ook uit. In onze brochure staat ook meer uitleg over wat SKIN is. Of ze de meerwaarde al helemaal door hebben is wisselend, maar dit komt zeker door de onbekendheid. Wat ik persoonlijk ook nog wel prettig zou vinden is een schild of iets dergelijks om voor het raam of aan de gevel te kunnen hangen. Net als het ANBOS schild, zo kun je van buiten ook makkelijk zien of iemand geregistreerd is.”

Vind je dat er al genoeg aandacht is geschonken aan reclame naar de consument voor dit initiatief en zo niet, wat vind je dat er nog moet of kan gebeuren? 
“Er is absoluut nog niet voldoende aandacht geschonken naar de consument toe. Ik heb zelf alleen via social media enkele berichten voorbij zien komen maar of dit ook echt consumenten bereikt? Er zal toch echt wel een serieuze reclamecampagne moeten plaatsvinden om bekendheid te krijgen. Nu gaat het naar mijn mening veel te langzaam. Wellicht dat het via TV meer onder de aandacht gebracht kan worden, via betaalde social media campagnes die het hele land bereiken en adverteren in landelijke consumentenmagazines die gerelateerd zijn aan de beautybranche.”

Vind jij dat iedereen zich zou moeten inschrijven in het SKIN register? En zo ja, waarom? 
“Iedereen die zijn/haar vak serieus neemt, zou zich moeten inschrijven om zo duidelijk naar buiten te brengen dat we professionals zijn. Zo krijgen we hopelijk ook weer een betere naam terug en is de kwaliteit meer gewaarborgd, evenals de professionaliteit. We zijn specialisten en volgen opleidingen, dus laat het ook zien! Wat is er mooier dan dat je in zo’n register staat en de consument in 1 oogopslag kan zien dat ze bij jou in vertrouwde handen zijn!”

Dit is dé manier om het aan de buitenwereld te laten zien, om de consument het vertrouwen te geven dat ze juist bij jou als specialist kwaliteit, vakmanschap en deskundigheid kunnen verwachten.


Zou jij je vakcollega’s nog iets willen zeggen over SKIN? En wat wil je zeggen tegen professionals die nog twijfelen?
“Door in het SKIN-register te staan dwing je jezelf om al je kennis up-to-date te houden en je te blijven verdiepen in het vak, waardoor je als professional sterker naar voren komt. Samen staan we sterk, de bekendheid van SKIN groeit ook mee in het aantal geregistreerden. Waarom zou je jezelf niet laten registreren als je alle kennis in huis hebt? Dit is dé manier om het aan de buitenwereld te laten zien, om de consument het vertrouwen te geven dat ze juist bij jou als specialist kwaliteit, vakmanschap en deskundigheid kunnen verwachten.
ANBOS is een branchevereniging en is toch echt anders dan het SKIN-register. ANBOS komt voornamelijk op voor onze belangen, zo onderhouden ze bijvoorbeeld de contacten met de zorgverzekeraars en nog veel meer. SKIN is voornamelijk een register voor de consument die de kwaliteit en professionaliteit van het beroep Schoonheidsspecialist laat zien. Je hoeft geen ANBOS lid te zijn om je te registreren in het SKIN-register, het zijn echt 2 verschillende organisaties. Uiteraard hebben ze wel een aantal raakvlakken met elkaar, daar ontkom je niet aan. Ik vind het wel positief en denk dat ze elkaar zeker versterken.”

Iets anders dat je nog kwijt zou willen? 
“Wacht niet met jezelf te profileren als een specialist! Zorg dat je geregistreerd bent, dit geeft in mijn ogen echt vertrouwen naar de consument toe. Laten we samen SKIN bekend maken.”

Meer weten over SKIN? Ga naar www.skinregister.nl

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

     
 

   

Vorige
Anti-Age vegan lijn van The Cosmetics Company B.V.
Mireille van der Staal: “Wacht niet met jezelf te profileren als specialist”