Verbetering van kwaliteit. Dat is waar de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg) om draait. Veel ondernemers denken dat daar allerlei beperkende eisen en regels bij horen. Want dit zijn ze gewend van bijvoorbeeld zorgverzekeraars wanneer ze met vergoede behandelingen werken. Maar gelukkig biedt de Wkkgz juist vrijheid in plaats van beperking. Door Priscilla Traets, eigenaresse Zorg voor ZZP.
In de juni editie van De Beauty Professional hebben jullie een uitgebreid artikel kunnen lezen van Priscilla Traets, eigenaresse van Zorg voor ZZP. Een artikel dat tot stand kwam in samenwerking met Aletta de Rooij van Partners in Crème. Vanwege de enorm goede reacties over dit leerzame artikel schrijft Priscilla nu ook columns en blogs voor ons online platform én het magazine. Uiteraard is deze eerste blog alleen volledig te lezen voor onze abonnees. Nog geen abonnee? Word dat dan vandaag nog! KLIK HIER.
Regulering en handhaving
De afgelopen zeventig jaar zie je dat er steeds meer regulering is ontstaan. Verzekeraars, brancheorganisaties en de overheid hebben allerlei regels bedacht om kwaliteit te waarborgen. Maar wat ze in feite doen is de huidige kwaliteit en maatstaf handhaven, in plaats van nieuwe ontwikkelingen toelaten om zo mogelijkheden voor groei en kwaliteitsverbetering te creëren.
Exclusief!
Deze content is uitsluitend voor abonnees. Log in of abonneer je nu!
Wat vind jij?