HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Salonchat by Alexandra “Mijn crème is op, mag ik een andere smeren?”

Om 22:00 uur krijg ik een Whatsapp-bericht van Cato, die 2 maanden geleden bij mij gestart is met acnebehandelingen: “Mijn crème is op, mag ik deze smeren?” Vervolgens volgt er een foto van een cash & carry crème en de INCI-lijst. Alsof je naar de slager gaat en zegt: “Ik vind jouw vlees te duur, kun je mij iets aanbevelen van de supermarkt?”

Mijn fout natuurlijk, want ik laat nieuwe klanten voor de eerste behandeling altijd foto’s sturen van de producten die ze op dat moment gebruiken. Zo krijg ik niet alleen inzicht in hun huidige huidverzorgingsprogramma, maar ook in wat ze zoal aan cosmetica uitgeven.

Maar goed, ik kijk naar de INCI-lijst en ik krijg acuut jeuk van de ingrediënten. Hoe zal ik hier eens tactisch op reageren? Ik ben nogal recht-voor-ze-raap namelijk en sommige kunnen daar niet zo goed tegen. Maar dan stuurt ze me een foto van haar huid. Ik scroll terug en vind de foto die ze me 2 maanden geleden heeft gestuurd, toen ze een afspraak wilde maken voor een behandeling. Ik open mijn foto editors, zet de foto’s naast elkaar, plak er mijn logo op en stuur dit naar haar, met de boodschap: “Moet je kjiken hoe je huid is opgeknapt! Was je niet tevreden over de crème die ik je geadviseerd heb?”

Meteen verschijnen er puntjes… “Jawel, maar het is nu al op en deze had mijn moeder nog in de kast staan.”
Ik tel tot 10 (echt waar) en stuur dan: “Je zal er niet aan doodgaan, maar je helpt je huid er niet mee, dat is toch zonde?”
Cato: “Hihi, ja dat is zo. Ik zat te denken, heb ik hem nou zo snel opgemaakt? Maar heb hem 2 maanden elke dag gebruikt, s’ ochtends en ’s avonds.”
Ik: “Ja dat is normaal. Kom morgen ff die crème halen, zodat je niet weer terug naar af gaat. Je bent net zo goed bezig! Slaap lekker, ik spreek je morgen.”

De volgende morgen zie ik dat ze heeft gereageerd: “Ja doe ik! En wil je er die reiniging bij doen, die is ook op.”

Zo zie je maar weer. Nou stuurt Cato nog een foto, maar van hoeveel klanten hoor je niks meer en die smeren er gewoon wat anders op zonder te overleggen. Daarom zou ik zeker na een tijdje een berichtje sturen met: “Hoe bevalt je crème?” Bellen kan natuurlijk ook.

Alexandra

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Nieuw in 2023! Columns by Ir. Ralph Moorman, Specialist in voeding en hormonen
Salonchat by Alexandra “Mijn crème is op, mag ik een andere smeren?”