HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Waarom het zo belangrijk is om een stapje extra te doen voor je klant

“Dat moment dat ik in de stoel zat met een koud glas prosecco in de hand en een nieuwe glossy binnen handbereik. Eindelijk me-time. Ik was zo ontspannen. Heerlijk!” Toen een vriendin mij laatst vertelde over haar kapperservaring nadat ik haar complimenteerde met haar nieuwe kapsel, ging het voornamelijk over hoe ze haar kappersbezoek had beleefd en niet over hoe haar kapper haar punten had bijgeknipt. Door twee simpele elementen toe te voegen aan zijn behandeling wist deze kapper de behandeling van zijn klant van simpele knipbeurt om te toveren naar een ontspannen me-time moment waar zijn klant met een fijn gevoel maar al te graag over praat.

Een klein stapje extra maakt het verschil
Ik weet zeker dat meer mensen zo over hun kapper praten. Natuurlijk moet de kapper ook goed zijn. Met alleen de prosecco heb je aan mijn vriendin nog geen terugkerende klant, maar de beleving is wat is blijven hangen en wat haar triggert om die ervaring te delen met anderen. En waardoor ze alweer staat te trappelen om over zes weken terug te gaan. Een klein stapje extra door jou kan enorm veel voor de klant betekenen. In welke situatie dan ook. Laatst ging ik terug naar een kledingwinkel voor een broek die niet helemaal goed bleek te zijn. Ik kaartte mijn klacht aan en kreeg direct excuses, een nieuwe broek én een goede indruk. Deze service zorgt voor een goed gevoel, waardoor ik zeker terugga naar deze winkel.

Overtref verwachtingen
Met een paar kleine stapjes extra heeft de kapper haar verwachtingen overtroffen en dat is waar het om draait. Schenk die verse muntthee uit een glas op een mooi dienblad in plaats van in een kartonnen wegwerpbeker, serveer een wat luxer koekje, ga voor een mooi scala aan tijdschriften, geef een minivariant van een product mee of geef een extra hoofdmassage. Door net dat stapje extra te zetten zorg je ervoor dat de verwachtingen van je klant overtroffen worden. Hoe klein het gebaar ook is, het effect is enorm. Mensen komen voor een behandeling, maar gaan met een positieve beleving naar huis!

Maak van je klant een ambassadeur
Zonder dat mijn vriendin het doorheeft is ze een wandelend reclameblok voor haar kapper. Ze is niet alleen een klant, maar ook een ambassadeur. Een hele waardevolle, want haar kapsel is tastbaar bewijs van haar ervaring en maakt haar aanbeveling aan vrienden extra geloofwaardig en krachtig. Ik zeg dus: doe dat stapje extra!

Wil jij ook groeien met je onderneming? Plan hier een vrijblijvend gesprek met mij in.

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ontdek de geheimen van een vlekkeloze huid | 13 mei

Ontdek de geheimen van een vlekkeloze huid | 13 mei

Posted on

Volg de cursus Huiddiagnostiek in Zwolle! Overweegt u ‘huidanalyse’ een professioneel en betrouwbaar ...

Doctor Eckstein-event | vrijdag 14 juni

Doctor Eckstein-event | vrijdag 14 juni

Posted on

DUBBEL FEEST! Naast het 60-jarig jubileum van Cosinta op 15 juni organiseren we ...

15 juni feest bij Cosinta

15 juni feest bij Cosinta

Posted on

Hoera! Cosinta 60 jaar.. .. En dat betekent feest! Het hele jaar door ...

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Posted on

Op 19 en 20 april 2024 vindt de 12de editie van De ...

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Posted on

Vanaf 1 maart 2022 mogen in heel Europa producten met lilial niet ...

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Posted on

Waarom verkleuren roze gel polish nagels zo snel in de zon? Draag je ...

Beauty Trade Special – 2, 3 en 4 april 2022

Beauty Trade Special – 2, 3 en 4 april 2022

Posted on

De exclusieve high-end vakbeurs voor beauty professionals zal gehouden worden op 2, ...

UPDATE: behandelingen die vallen onder wkkgz mogen worden uitgevoerd

UPDATE: behandelingen die vallen onder wkkgz mogen worden uitgevoerd

Posted on

Zoals we eigenlijk wel hadden verwacht mogen schoonheidsspecialisten die zorgen verlenen die ...

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Salonchat by Alexandra: ‘Geheugenverlies’
Waarom het zo belangrijk is om een stapje extra te doen voor je klant