Je weet dat het van belang is om relevant te blijven. Impact maken en online zichtbaar zijn, het is een uitdaging. Steeds vaker kiezen salons ervoor om niet alleen de producten in de spotlight te zetten. Ook het team en de verschillende behandelingen komen steeds vaker in beeld. De foto’s zijn mooi af te wisselen in stories en op de tijdlijn van je social media accounts. Tekst Miranda Koevoets, Lightcatch fotografie
Jouw brandverhaal vertellen met fotografie en video. Instructievideo’s en aantrekkelijke foto’s van behandelingen geven een extra inkijk in de salon. Door de verschillende media in te zetten word je relevanter voor de doelgroep. Pak ook gerust je mobiel erbij om jouw verhaal te vertellen.
In augustus fotografeerde ik o.a. voor Dermalise in Oud-Beijerland. Van een schoonheidssalon aan huis, is de salon uitgegroeid tot een prachtige beautysalon, met daarbij een winkel vol ‘groene’ producten en een unieke cityspa.
Elise heeft ervoor gekozen om foto’s in de salon te maken. Foto’s met een studioachtergrond voor haar team en wat speelsere foto’s in casual kleding op een locatie vlakbij de salon. Daarnaast maakte ik diverse flatlays met prachtige producten. Als input voor de kledingkeuze voor de foto’s buiten, maakten we gebruik van het kleurenpalet voor sociale media.
Vooraf maakte ik een voorbeeldplanning en Elise heeft deze aangevuld. Zo hadden we tijdensnu de shoot een leidraad. Zo zorg je voor rust tijdens de shoot en kun je niks vergeten. Denk hierbij aan: Welke behandeling fotograferen met welke specialiste en model e.d. Door na te denken over je sociale media, de invulling van de website, blog, nieuwsbrieven etc., weet je welk beeldmateriaal onmisbaar is. Wat ontbreekt er in jouw beeldarchief?
Wil je vrijblijvend een keer sparren? Stuur me gerust een berichtje. Ik help je graag. www.mirandakoevoets.com
Wat vind jij?