We laten onze trouwe klanten inmiddels alweer een maand lang stralen! Al vier weken zijn de agenda’s vol en geven we onze klanten waar ze na al die maanden zo naar verlangden. Het is heerlijk om weer aan het werk te zijn en om naar dingen toe te kunnen leven. Geeft het jullie ook zoveel energie?
Maar het is misschien niet allemaal rozengeur en maneschijn. We blijven positief, want het feit dat we open zijn is het beste wat we ons kunnen wensen. Alleen heb je door corona misschien toch nog wat gaten in de agenda zo nu en dan? Dan is het tijd om je salon ook op andere manieren een boost te geven en de gaten op te vullen! Naast behandelingen kun je – mits je je aan de coronamaatregelen houdt – ook op andere manieren omzet binnenhalen. In deze tijden kan extra service geen kwaad. Heb je er wel eens aan gedacht om één-op-één make-up of skincare workshops te geven bijvoorbeeld? Als het gaat om make-up zijn er veel klanten die willen weten welke kleuren er bij hen passen en die tips kunnen gebruiken over hoe zij een bepaalde look kunnen creëren.
De tijd gaat natuurlijk weer komen dat je meerdere klanten bij elkaar mag hebben. We hopen dat dat na 1 juli weer zo zal zijn. Bereid je ook hierop voor! Bedenk alvast workshops die je straks kunt geven. Voor nu kan het overigens ook online! Maar op deze manier bied je jouw klanten iets extra’s en breng je ook weer je producten onder de aandacht. Ikzelf geef ook één-op-één workshops. En natuurlijk verheug ik me op de tijd dat we weer in groepjes kunnen werken. Het geeft een workshop toch een extra dimensie. Je kunt mij altijd inhuren voor workshops, maar als professional kun je ook workshops bij mij doen. Daar ontmoet je ook weer nieuwe collega ondernemers waar je van kunt leren.
Heb je geen make-up in de salon? Zonde! Je kunt met make-up – zelfs als je geen make-up behandelingen aanbiedt – echt extra omzet behalen. Voor iedereen geldt: ga op zoek naar een make-up merk dat bij jou en je salon past. De merken in jouw salon werken mee aan jouw imago building, wat zeker in deze tijd enorm belangrijk is.
Heb je wel make-up in je salon maar ben je nog niet helemaal tevreden? Het is jammer dat de Beauty Trade Special in Utrecht niet doorgaat deze zomer. Want daar zag je in een dag tientallen make-up merken en was je meteen op de hoogte van de laatste trends. Maar er zijn tegenwoordig genoeg online mogelijkheden. En straks tijdens de Coiffure Award en Beauty Award moet je ook weer op scherp staan om trends waar te nemen die je in je salon als inspiratie zou kunnen gebruiken.
Er zijn talloze leveranciers die jou met hun make-up producten willen veroveren. En dat is heel mooi, want make-up zorgt voor meerwaarde en meer verkoop in je salon. Bedrijven als Haparko, Beauty Injection, Cosinta en Care Cosmetics, zijn bijvoorbeeld grote spelers in het veld waar ook de make-up producten goed vertegenwoordigd zijn. Met regelmaat heb ik mogen werken met hun merken in mijn make-up master classes en tijdens de Beauty Trade Special vóór de Corona tijd. Ik zeg altijd een mooi canvas is ook fijn met de juiste make-up producten.
Het draait niet alleen om make-up, ook voor het onder de aandacht brengen van jouw skincare producten kun je voldoende mogelijkheden verzinnen voor extra verkoop. De lente is aangebroken, de zomer komt er weer aan, dus tijd om je klanten jouw make-up en skincare te laten beleven en het hen te laten voelen op hun huid. Geef die klant die extra glow en je salon die extra boost!
Lets SHINE and GLOW Beauties. See you soon!
Hugs, Roberto Dresia
Wat vind jij?