De aantrekkingskracht van adventskalenders

Er zijn in de beautybranche weinig merken die er geen een hebben: een adventskalender. Zo voor de feestdagen (vanaf zo’n beetje september al) biedt bijna ieder merk er wel een aan. Niet alleen in de professionele branche, maar ook de beautymerken in de retail. Waarom zijn wij zo gek op adventskalenders? Omdat we elke dag, 24 dagen lang, iets moois mogen uitpakken, onze huid er daarna stralend uitziet of we kunnen een perfecte make-up look creëren! Het ideale cadeautje!

Elke dag 1 cadeautje pakken en dat 24 dagen lang, dat is een adventskalender. Tegenwoordig zijn er merken die er zelfs nog een ‘extra cadeautje’ aan toevoegen. De geschenken zien er altijd supermooi uit. Huidverbeteringsmerken zorgen er vaak voor dat ze een kuur van 24 dagen hebben die de klant na gebruik een stralende huid geeft tijdens de kerstdagen. Make-up merken doen er in kleinverpakkingen vaak mascara’s, verschillende kleuren lippenstift, oogschaduw, nagellak en andere make-up producten in, voor een complete look tijdens de kerstdagen. Een adventskalender is gewoon superleuk omdat je veel krijgt en elke dag weer een nieuwe verrassing is. Overigens is het ook heel leuk om zelf iets te creëren als verrassing voor je klanten, kinderen, vrienden of familie. Het is wat meer werk, maar wel heel persoonlijk.

Weet jij eigenlijk waar een adventskalender echt voor bedoeld is? Een stukje geschiedenis op wikipedia: Het gebruik van een adventskalender is een traditie die stamt uit de 19e eeuw. Het is een hulpmiddel om in de adventstijd in huiselijke kring toe te leven naar Kerstmis, een belangrijk christelijk feest. De adventskalendertraditie is van oudsher in Duitsland en Oostenrijk het sterkst aanwezig. Advent is in het christendom de benaming voor de periode voor kerst. De naam advent komt van het Latijnse woord adventus, dat ‘komst’ betekent. In de adventsperiode bereiden christenen zich voor op het kerstfeest. De adventstijd duurt maximaal vier zondagen. De kalenders worden geproduceerd in verschillende vormen en maten. Ze bevatten luikjes waarvan er elke dag een, of in uitzonderlijke gevallen meerdere, wordt geopend. Meestal kan er in de vakjes wat chocola of een andere lekkernij worden gevonden voor kinderen. Er zijn ook kalenders die zich meer op volwassenen richten, de vakjes zijn dan vaak voorzien van spreuken of foto’s. Daarnaast bestaan er ook digitale adventskalenders voor op de computer, smartphone of tablet. Deze bestaan uit 24 genummerde vakjes. Aan het begin van de adventstijd worden deze geactiveerd en kan er elke dag op zo’n vakje worden geklikt of getikt waarna er een al dan niet bewegend plaatje verschijnt, soms gepaard met een geluidseffect. Alle uitvoeringen hebben gemeen dat ze de resterende dagen tot Kerstmis aftellen, meestal zijn dat er 24. In die zin heeft de adventskalender dezelfde functie als de adventskrans. De adventsperiode begint officieel op de zondag die het dichtst bij 30 november valt en eindigt op 24 december bij het avondgebed.

Inmiddels het natuurlijk allang niet meer zo dat Kerstmis uitsluitend iets Christelijks is. Voor niet-gelovigen is het een tijd van gezellig samenzijn, het samen de kerstboom optuigen, samen de cadeautjes uitpakken die onder de kerstboom liggen, lekker samen eten. Tijd voor familie, voor gezin en vrienden. En daar willen we allemaal wel naar aftellen. Voor kinderen en voor volwassenen zijn er in de winkels duizenden soorten adventskalender te koop. En zeg nou zelf, we willen toch allemaal wel 24 dagen lang elke dag een cadeautje uitpakken! Overigens worden ze natuurlijk ook gewoon nog verkocht tijdens kerstmis. het blijft een mooi cadeau om te geven en er is voor ieder wel wat wils te vinden.

Adventskalenders in de beautybranche
Het zijn er te veel om ze allemaal op te noemen. Maar we hebben wel een aantal mooie voorbeelden van dit jaar. We noemen er enkele die in de salon worden verkocht en in de retail. Sommigen zijn inmiddels al uitverkocht. Je kan deze kalenders ook het beste al zo vroeg mogelijk aanschaffen om te verkopen aan jouw klanten!


Babor
Babor heeft dit jaar een schitterend pakket samengesteld met een intersieve ampullenkuur. “Deze luxueuze adventskalender is de perfecte verrassing. De ampullenkuur zorgt door de hooggeconcentreerde werkstofsamenstelling voor een huid die voor de feestdagen gevitaliseerd, gehydrateerd en geregenereerd is. Ervaar na 24 dagen het gevoel van een jeugdige, frisse, vitale huid en laat uw huid in een nieuwe glow stralen! U kunt nog ver na de feestdagen genieten van de werking van onze ampullenkuur.”

Elemis
Elemis biedt dit jaar maar liefst 25 cadeautjes. “Deze feestdagen wekken uw gevoel van verwondering opnieuw op met het ultieme spektakel in beauty advent. Wij bieden 25 dagen met de beste wetenschappelijke innovatie voor gezicht en lichaam met onze bekroonde supersterren.”

MAC
Het make-up merk MAC (voor de retail) biedt de consument dit jaar een adventskalender waarvan het design is gebaseerd op de nieuwe 2020-Frosted Firework Christmas collection van MAC en heeft een metallic-roze kleur. 24 doosjes met de de mooiste MAC cosmetica.


Essie
De Essie adventskalender 2020 bestaat uit 24 cadeautjes. Het bevat 9 flesjes nagellak, 9 mini flesjes nagellak, een mini nagellakremover en 5 essie kerst verrassingen.
De Essie adventskalender bevat essie classic nagellak, gel couture nagellak, essie expressie en kerstverrassingen. Het kerstcadeau of sinterklaascadeau voor haar bevat feestelijk verpakte essie producten in een ultieme kerst adventskalender.

Rituals
Rituals komt met een adventskalender in de vorm van een groot grachtenpand en een ‘Deluxe’ adventskalender in de vorm van een 3D kerstdorp. Het design van beide adventskalenders is compleet nieuw. Beide adventskalenders bevatten de mooiste Rituals producten voor vrouwen én mannen. Dit maakt beide kalenders dus een ideaal cadeau voor koppels.

KLAPP Cosmetics
KLAPP Cosmetics heeft in haar adventskalender 2020 24 sterk geconcentreerde, op elkaar afgestemde schoonheidsboosters voor een stralend gezicht gestopt. “Gun uzelf of uw dierbaren elke dag een bijzonder moment van schoonheid.”

Skeyndor
Ook Skeyndor biedt 24 huidverbeteringsconcentraten die gaan zorgen voor een stralende huid tijdens de kerstdagen en daarna. Het zijn dit keer 22 UniqCure ampullen en 2 travelsize crèmes.

Biodroga
De Biodroga adventskalender bevat 24 perfect op elkaar afgestemde highlights in huidverzorging. “Laat u verrassen met een geselecteerde schoonheidsbehandeling van Biodroga en ervaar de samenstelling van luxe verzorging en zeer effectieve concentraten. Achter elke deur schuilt een schoonheidsschat die specifiek zorgt voor intensieve vochtindringing, gerichte vitalisering of versteviging van de huid. Een selectie van zeer effectieve concentraten, een fleece masker en een luxe huidverzorgingscrème bieden unieke verwenmomenten in de aanloop naar Kerstmis en een stralende, mooie, jeugdige huid.”

Charlotte Tilbury
Een limited edition voor Charlotte Tilbury genaamd: ‘Bejewelled Chest of Beauty Treasures’. Charlotte Tilbury biedt make-up en huidverzorgingsproducten op ware grootte en reisformaat. Het bevat een aantal van de beste producten van Charlotte Tilbury en een aantal nieuwe producten, zoals de Airbrush Flawless Setting Spray en het Magic Serum.

Bied jij in jouw salon al Adventskalenders? Wij zijn benieuwd welke jij aanbiedt en wat jij de mooiste vindt!

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Previous
Fluweelachtig en tegelijk stralend by Ministry of beauty
De aantrekkingskracht van adventskalenders