HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

3 nieuwe trends voor 2023: zeemos, onsexy schoonheid en van zaad tot huid

Over de hele wereld worden trendonderzoeken uitgevoerd. Alhoewel er heel veel trends zijn voor 2023, pikken we er voor jullie drie interessante uit. Deze komen uit het rapport van WGSN.com. Het complete rapport is daar ook tegen betaling te downloaden, want ze hebben voor dit jaar nog veel meer trends in het vizier.

Zeemos (ook wel algen en zeewieren)
De schoonheidsindustrie houdt van superfoods en in 2023 zal zeemos opduiken als hét nieuwe ingrediënt.
Aansluitend op de toptrends voor 2022, wild zwemmen en foerageren aan de kust, heeft #zeemos al meer dan 235,9 miljoen views bereikt op TikTok. Deze algemene term beschrijft de duizenden soorten rode algen en zeewieren die overal ter wereld groeien. De belangstelling voor zeemos wordt gedreven door de vele voordelen die het kan bieden op het gebied van schoonheid en holistisch welzijn. Hoewel dit multitasking ingrediënt momenteel vooral wordt gebruikt in huidverzorging, zal het ook worden toegepast in haarverzorging, bad en lichaam, en in schoonheidsmaaltijden. Hebben we al gezegd dat zeemos een vitale rol speelt in de regeneratie van mariene ecosystemen en ook gewaardeerd wordt als duurzame voedselbron?

Onsexy schoonheid
Een nieuw tijdperk van hyperrealisme zal de eetlust aanwakkeren voor producten die ‘onsexy’ onderwerpen aanpakken, waarbij merken en consumenten de ‘ick-factor’ omarmen en er van genieten.
Merken zullen oplossingen creëren voor problemen die vroeger te gênant werden geacht om te bespreken, van puistjes en ingegroeide haren tot zweet onder de borsten en melasmasnorren, en deze met openhartigheid en humor destigmatiseren. Op TikTok zijn video’s met de tag #BodyHairPositivity al 100 miljoen keer bekeken en het aantal Google-zoekopdrachten naar “puistjespleisters” is wereldwijd verdrievoudigd. Unsexy beauty begint het discours van de industrie te veranderen, met producten die het probleem benoemen.

Alternatieve toeleveringsketens van zaad tot huid
Seed-to-skin is de nieuwe alternatieve agrarische ‘farm-to-face’ benadering van schoonheid.
Door de onrust in de toeleveringsketen als gevolg van de klimaatcrisis en geopolitieke conflicten zullen alternatieve landbouwpraktijken en een “seed-to-skin”-benadering worden toegepast om de toekomst te beschermen tegen product- en ingrediëntentekorten. Door meer verantwoorde landbouwpraktijken, gelokaliseerde waardeketens en een milieuvriendelijke bevoorrading zal de schoonheidsindustrie met alternatieve landbouwtechnologieën verticale en diepe (ondergrondse) landbouw onderzoeken als een efficiënte en duurzamere oplossing voor de teelt van grondstoffen voor cosmetica-ingrediënten. Deze aanpak, die lokaal kan zijn, zuinig met hulpbronnen en minder schadelijk voor het milieu, biedt een gecontroleerde omgeving die niet wordt beïnvloed door onbetrouwbare weersomstandigheden, ongedierte en vervuiling. Het verkort de toeleveringsketen aanzienlijk en biedt de consument 100% traceerbaarheid.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
NCV: Geactualiseerde Reclamecode Cosmetische Producten van kracht
3 nieuwe trends voor 2023: zeemos, onsexy schoonheid en van zaad tot huid