HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

BEURSNIEUWS! WIN een 1-jarig lidmaatschap van brancheorganisatie de Huidprofessional

Bij het Prijzenfestival van De Beauty Professional op de Beauty2Buy Beurs zijn heel wat mooie prijzen te winnen! En er komen steeds meer prijzen bij! Ook brancheorganisatie De Huidprofessional doet mee! Zij geven 3 gratis 1-jarige lidmaatschappen weg! Dus kom langs op stand 3A021, meteen naast de ingang! En wie weet win jij een van onze mooie prijzen! Uiteraard staat De Huidprofessional zelf ook op de beurs. Ga zeker even langs en vraag naar de voordelen ten opzichte van andere brancheorganisaties!

Wist je dat je bij een lidmaatschap van De Huidprofessional ook vakmagazine De Beauty Professional elke maand in de brievenbus krijgt? Lees hier meer: https://beauty-pro.nl/actueel-overall/huid-actueel/nieuw-abonnement-op-de-beauty-professional-bij-lidmaatschap-branchevereniging-de-huidprofessional/

Interview juni 2022 met Gea de Haan van De Huidprofessional

‘De Huidprofessional’ levert nu nog meer op!

Branchevereniging ‘De Huidprofessional’ timmert goed aan de weg. Zo waren ze vertegenwoordigd met een stand op de vakbeurs Beauty Trade Special in Utrecht, ondersteunden ze als sponsor de vakwedstrijd Beauty Award én kun je sinds kort maandelijks een column van ze lezen op Beautyspot.nl. Lid worden van ‘De Huidprofessional’ levert je als professionele schoonheidsspecialist heel wat op en vanaf juli krijg je als lid ook nog eens het vakblad De Beauty Professional erbij! Reden genoeg om bestuursvoorzitter Gea de Haan enkele vragen te stellen over ambitie, de samenwerking met leveranciersvereniging BTP en de visie op de branche.

Jullie hebben de Huidprofessional opgezet vanuit jullie eigen ervaringen als specialisten in de branche. Wat brengt dat voor voordelen voor jullie organisatie en de leden?
“Dat wij schoonheidsspecialisten zijn met ieder een eigen salon zorgt ervoor dat we zelf ook weten wat er speelt binnen de branche. Je kunt aanvoelen waar de pijnpunten zitten, omdat je het ook in je eigen bedrijf meemaakt.”

Wat hebben jullie in deze eerste jaren bereikt en wat zijn de ambities?
“Tot nu toe hebben we vooral actieve social media campagnes kunnen voeren. En tijdens de lockdowns ook langs de snelwegen, op stations en online laten zien dat we er zijn en dat we het hebben over een groep gepassioneerde vakmensen. Onlangs zijn we ook op tv geweest in het nieuwe programma ‘De Schoonheidsspecialist’, dat via SBS6 wekelijks wordt uitgezonden. Verder kunnen we verheugd melden dat inmiddels één grote verzekeraar zich aan ons verbonden heeft, door met de onderliggende verzekeringen de behandelingen van onze aangesloten, gespecialiseerde schoonheidsspecialisten te vergoeden. Met de andere verzekeraars zijn we nog in gesprek en daar ligt in ieder geval de ambitie ook hen zover te krijgen dat ze dit gaan volgen. Ondertussen hebben we ook een klachtenfunctionaris én zijn onze leden aangesloten bij een geschillencommissie. Dit is van groot belang voor de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg).”

Zijn de ambities en doelstellingen anders dan jullie startten? Wat zorgde voor de aanpassingen in strategie?
“De ambities en doelstellingen zijn zeker bijgesteld. We zijn gestart om ons vak bij de consument beter bekend te maken. Daar gaan we zeker mee door. Want vele consumenten weten nog steeds niet wat ons fantastische vak inhoudt en wat wij allemaal mogen en kunnen. Daar is nog veel te bereiken. De vraag vanuit de leden met betrekking tot de zorgverzekeraars heeft ertoe bijgedragen dat we ons ook hierop zijn gaan richten. Zoals gezegd al met enig resultaat. In de afgelopen tijd zijn we ook druk geweest om de nascholingen te organiseren en daarvan kunnen we nu zeggen dat we met onze partner Stichting Toets Centrum Intereducatief (TCi) kunnen zeggen dat dit op een goede en onafhankelijke wijze kan worden vormgegeven.”

Vanaf nu zit het vakblad in het ledenpakket van de Huidprofessional – hoe is dat tot stand gekomen?
“Op de afgelopen vakbeurs in Utrecht zijn wij benaderd door de leveranciersvereniging Beauty Trade Professionals, beter bekend als de BTP, of wij hierin geïnteresseerd zouden zijn. En zoals je kunt lezen hebben we daar volmondig ja op gezegd! We vinden het als bestuur ook fantastisch dat we onze leden op deze manier nog meer waarde voor hun contributie kunnen geven. Een vakblad is in onze ogen onmisbaar en dus van grote waarde.”

Wie kan zich aansluiten bij De Huidprofessional en waarom moet hij/zij dat doen?
“Iedere schoonheidsspecialist met het officieel erkende vakdiploma kan zich aanmelden. De reden om het te doen is dat we een branchevereniging zijn waar we met passie voor ons vak en voor onze collega’s aan het werk zijn.”

Hoe zien jullie de beautybranche over 10 jaar?
“Over tien jaar ga ik ervan uit dat onze leden goed opgeleide en bijgeschoolde vakmensen zijn waardoor de toekomst er nog mooier uitziet. Nederland vergrijst en veel mensen willen er goed uit blijven zien, dus daar liggen grote kansen. Maar ook onder jongeren zie je dat uiterlijk er toe doet. Dus ook daar zit een goede groep aan potentiële klanten. Ze moeten alleen wel weten wat we allemaal kunnen en mogen en daarvoor willen wij ons inzetten. Als we groter groeien in ledental, dan willen we niet alleen meer inzetten op online campagnes, maar ook in print, radio en tv. Dus voor eenieder die nog twijfelt: meld je aan!”

Ga naar www.dehuidprofessional.nl voor meer informatie!

Voordelen lidmaatschap De Huidprofessional
Door lid te worden van Brancheorganisatie ‘De Huidprofessional’ kunnen we elkaar versterken en help je mee om ons prachtberoep verder op de kaart te zetten!

Deze mooie voordelen heb je als je lid wordt:

  • je mag het schild en logo van ‘De Huidprofessional’ voeren
  • je betaalt één bedrag voor al je specialisaties
  • je krijgt toegang tot exclusieve marketingcampagnes
  • je deelt mee in gezamenlijke promoties
  • je wordt onderdeel van een netwerk van serieuze vakmensen
  • je wordt gevonden via de website van ‘De Huidprofessional’
  • je krijgt de mogelijkheid jezelf te ontwikkelen tijdens exclusieve workshops
  • Het vakblad de Beauty Professional
  • via ‘De Huidprofessional’ ben je aangesloten bij een geschillencommissie waarmee je automatisch voldoet aan dit onderdeel van de ‘Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg’ (WKKGZ). Ook beschikken we over een klachtenfunctionaris.

Het lidmaatschap bedraagt per salon € 100,- per jaar, exclusief 21% btw. Inclusief specialisaties* betaal je € 150,- per jaar, exclusief 21% btw. Wil je herkenbaar zijn als Huidprofessional? Bestel dan het Huidprofessionalschild voor € 37,50, inclusief btw en verzendkosten. Een Leddesign kost € 32,50 inclusief btw en verzendkosten.

*Met de registratie van specialisaties komen je behandelingen in aanmerking voor vergoeding door een groot aantal zorgverzekeraars.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
BEURSNIEUWS! Bezoek VitaLease op de Beauty2Buy beurs  
BEURSNIEUWS! WIN een 1-jarig lidmaatschap van brancheorganisatie de Huidprofessional