HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Bijzondere salonconcepten: Jessyca van der Linden

Jessyca van der Linden is 35 jaar en eigenaresse van Schoonheidssalon Jessyca van der Linden. Ook is Jessyca distributeur van twee beauty merken namelijk DermaplanePro Benelux en Rezenrate Nederland. Ze is gespecialiseerd in twee behandelingen namelijk dermaplaning en de After Lipo Massages. Zelf waren wij super benieuwd naar de After Lipo Massages. Wat houdt het precies in? Wat is het resultaat? Hoe is Jessyca op het idee gekomen? Lees snel verder en ontdek!

“Een eigen salon heb ik altijd voor ogen gehad. Na zo’n zes jaar werkervaring opgedaan te hebben bij een schoonheidssalon en een dermatologische privé kliniek, ben ik gestart met een salon achter in mijn tuin. Ik ben begonnen met henna brows en hierdoor heb ik naamsbekendheid gekregen. Door enkele behandelingen toe te voegen, werd het concept van de salon uitgebreid. De beste keuze die ik in mijn carrière gemaakt heb, was om te starten met de behandeling Dermaplaning! Deze behandeling met het mesje heeft mij gebracht tot het worden van distributeur van DermaplanePro Benelux. Ik geef al ruim drie jaar training in deze geweldige behandeling en heb een webshop voor de verkoop aan beautyprofessionals. Door de groei van het klantenbestand en aanmeldingen voor de cursus was het tijd om door te groeien naar een bedrijfspand waarbij ik een salon met trainingsruimte kon realiseren.”

Behandelingen
De meeste klanten komen bij ons in de salon voor huidverbetering. 60% van onze agenda is gevuld met After Lipo Massages, 35% met huidverbeterende behandelingen zoals dermaplaning en 5% met henna brows behandelingen. Veel van onze behandelingen werken verslavend, bijvoorbeeld dermaplaning en henna brows. Na enkele weken merkt de klant dat het weer tijd is om te komen. De meeste klanten komen terug tussen de vier en zes weken. Kuurbehandelingen werken ook goed, na een kuur blijven klanten voor onderhoud komen.

De After Lipo Massage
Een After Lipo Massage, oftewel een postoperatieve massage, is een massage die uitgevoerd wordt na een chirurgische ingreep, zoals een buikwandcorrectie, liposuctie, armlift of BBL. De massage bestaat uit verschillende onderdelen. In het begin richten we ons voornamelijk op het afnemen van de zwelling en het vocht. Manuele lymfedrainage is een van de meest gebruikte technieken. Daarnaast wordt verschillende apparatuur gebruikt zoals ultrasone, radiofrequentie en de linfopress. De klant komt de eerst maand 2x per week. Daarna gaan we over naar 1x per week. Zodra het vocht en de zwelling is afgenomen, passen we Madero therapie (houtmassage) toe om het lichaam meer te shapen en is de Zionic RF een optie om nog beter resultaat te behalen. Gemiddeld zijn er zo’n 15-20 massages nodig om het gewenste resultaat te behalen. Dit is natuurlijk afhankelijk van het herstel van de klant, ieder lichaam is namelijk anders.

Idee
Ik heb deze massage vaker voorbij zien komen op Instagram en het kreeg mijn volledige aandacht. Na wat onderzoek over After Lipo Massage, zoals welke technieken erbij kwamen kijken, ben ik gestart. De manuele lymfedrainage techniek van het lichaam had ik geleerd bij mijn vorige werkgever. Na enkele weken kwam ik erachter dat ik toch niet alle kennis had. Zo kende ik de Madero therapie techniek niet en was ik niet bekend met de nazorg met compressie pakken (fajas). Toen heb ik contact opgenomen met Romy, samen met zijn vrouw Tania heeft hij Romytania Clinics in Rotterdam. In hun salon hebben zij de After Lipo Massages op de Colombiaanse manier heel stevig opgebouwd. Na wat over en weer gecommuniceerd te hebben, werd mij verteld dat je niet in een cursus deze specialisatie kan leren. Het gaat om de ervaring op lange termijn.

Zo ben ik een samenwerking/leertraject met hun aangegaan. Tijdens het leertraject heb ik 2x per maand salonbezoek en training van Romy gehad (één jaar lang), doorverwijzingen gekregen van klanten die in het zuiden van het land wonen en Belladonna fajas, ab boards en lipo foam verkocht. Het gehele traject – een klant behandelen en begeleiden van 0-12 weken – heb ik ontzettend veel geleerd. Daarnaast heeft mijn salon door dit traject een mooie groei doorgemaakt.

Klanten
De meeste klanten komen bij mij via een doorverwijzing van verschillende reisorganisaties die patiënten begeleiden naar bijvoorbeeld Turkije. Maar ook via Google, onze salon staat vrij hoog in de zoekresultaten en daarnaast zijn er in Limburg niet veel salons die de Colombiaanse After Lipo Massage aanbieden.

Social media is ontzettend belangrijk om nieuwe klanten te werven. Zelf gebruik ik graag Instagram, maar ik merk dat onze doelgroep ook actief is op Facebook. Wanneer ik dus content plaats, plaats ik dit meteen op beide kanalen.

Het belang van aftercare
Na een operatie is een lichaam als klei, je kunt het nog helemaal vormen! 50% is het resultaat van de arts, maar de andere 50% komt door de juiste aftercare. Zonder massages kan seroma (vochtophoping) ontstaan en veel lichamelijke ongemakken. Om het lichaam zo snel mogelijk te laten herstellen zijn deze massages van belang. Daarnaast krijg je niet het mooiste resultaat zonder massages en als je geen stage 2 faja draagt.

Resultaat behouden
Om het resultaat te behouden moeten mensen thuis een stage 2 faja dragen met een ab board (plankje tegen de buik) en lipo foam. Dit moeten patiënten 12 weken lang 23 uur per dag dragen. Daarna nog 12 weken een halve dag. Regelmatig moet de faja ingenomen worden, dit wordt ook duidelijk uitgelegd en geadviseerd als dit nodig is.  

Favoriete merk
In de salon werken wij met het merk Kalahari. Een prachtig Zuid-Afrikaans merk dat volledig aansluit bij onze visie. Kalahari Lifestyle heeft als missie om bij iedere behandeling een zichtbare huidverbetering te geven aan de klant zonder concessies. Ieder retailproduct moet doen wat het beloofd en betaalbaar zijn voor alle mannen en vrouwen die het beste willen voor hun huid.

Wat maakt jouw salon uniek?
Ons concept. Maar wat onze salon nog unieker maakt is het gezicht achter de onderneming. Ik ben het merk van de salon, daar zit de kracht! Daar moeten wij ons als beautyondernemers niet in vergissen, wij zijn het merk. Daarom bestaat er ook geen concurrentie: jij bent uniek, dus laat je zien!

Grootste blunder
Op mijn eerste werkplek had ik een theelichtje aangemaakt en na het aanbrengen van het masker een droge kompresdoek – die ik gebruikte voor mijn handen – iets te dichtbij de kaars gelegd. Na een tijdje kwam de klant uit de cabine en zei dat ze een brandlucht rook. Je raadt het al, de kompresdoek in brand! Gelukkig viel het allemaal mee, maar ik laat nooit meer een kaarsje aan zonder toezicht.

Hoogtepunt
In 2020 ben ik ondernemer van de week geworden in Roermond. Dat vond ik toch wel een mooi hoogtepunt.

De lockdown
Tijdens de eerst lockdown hebben we ons veel online ingezet om toch met onze doelgroep verbonden te blijven. Onze klanten hebben tijdens de lockdown gebruik gemaakt van onze gratis bezorgservice, waarbij we onze klanten toch hebben kunnen ondersteunen in het behouden van een mooie huid. Dit doen we nu uiteraard ook tijdens de tweede lockdown. Om cashflow te genereren, ga ik in februari enkele acties verzinnen. Ik volg regelmatig webinars om geïnspireerd te raken over verschillende onderwerpen zoals mindset, marketing en producttraining. Naast toch wat bezig zijn met de salon, geniet ik van mijn gezin, wat heerlijk is!

Toekomst
Door de lockdown heb ik goed kunnen nadenken over de toekomst van onze salon en wat ik zelf nog wil leren. De keuze om mij volledig om te scholen tot huidtherapeute is ontstaan door de ervaring die ik opdoe in onze schoonheidssalon. De (para)medische kant trekt mij enorm, daarom heb ik mij aangemeld voor een deeltijdopleiding!
Ik zie de toekomst van de beautybranche positief in. Onzekerheden zijn er altijd als zelfstandig ondernemer, maar er zijn ook veel mogelijkheden. Laten we daar naar kijken, want daar komen we het verst mee. De opleiding huidtherapie zie ik als een mooie uitdaging en een unieke kans, daar ga ik voor!

Wat is de beste tip die je ooit hebt gekregen met betrekking tot jouw salon/ondernemen in de beautybranche?
Geloof in jezelf en je krachten.

Is er nog iets anders wat je met vakcollega’s zou willen delen? Of wil je hen wellicht een vraag stellen om tips te krijgen over een bepaald onderwerp?
Ik zou graag een mooi gedicht willen delen om te motiveren en te inspireren.

Als je denkt dat je verslagen bent, ben je dat.
Als je denkt dat je niet durft, durf je niet.
Als je graag wint, maar denkt dat je dat niet kunt, is het vrijwel zeker, dan win je niet.

Als je denkt dat je verliest, ben je verloren.
Want in de buitenwereld ontdekken we dat succes begint met wilskracht.
Het zit allemaal tussen je oren.

Als je denkt dat een ander beter is, is hij dat.
Je moet hoog denken om hoger te stijgen.
Je moet zeker zijn van jezelf voor je ooit een prijs zult krijgen.

De overwinning in het leven gaat niet altijd naar de sterkste of snelste man.
Maar vroeg of laat is de winnaar degene die denkt dat hij het kan!

??????? ??? ???????? ????? ‘????? ??? ???? ????’

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1 Comment
  • Romy & Tania
    28 januari, 2021

    Je doet het goed Jessyca! we zijn trots op jou! Wij zetten onze samenwerking gewoon voort en de Sky is the Limit!

Vorige
Insta column Mariska Vink: Wat is nu content?
Bijzondere salonconcepten: Jessyca van der Linden

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

Van welke magazines wil je nieuws ontvangen?

  
 

Ik heb de voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord