HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

‘De klant staat centraal, altijd!’

Posted on

Van Passie tot Professie In samenwerking met Corrective Cosmetics

Esther Bode-Scholte stelde 12 vragen aan Babs Nahany van Blue Diamonds Health & Beauty Club in Den Haag

Bij Blue Diamonds Health & Beauty Club vinden ze het niet meer dan normaal dat de klant koning is. Het zit in het DNA van eigenaar Babs Nahany en haar man Ashkan Nahany, beiden van Iranese afkomst en gewend om het hun gasten naar hun zin te maken én houden. Deze luxe, high-end beautysalon bestaat nog geen twee jaar, maar is nu al een begrip in Den Haag en omstreken. Ontspanning, verjonging en wellness gaan hand-in-hand met als doel het verbeteren van de algehele gezondheid.

Het is bijna niet voor te stellen, maar de Blue Diamonds Health & Beauty Club telt honderdzeventig behandelingen! Deze variëren van waxen en manicure tot geavanceerde massages en het ontspannen in verschillende soorten wellness bedden. Voor ieder wat wils, met ook nog de mogelijkheid tot het boeken van de meest uiteenlopende en originele arrangementen.

Babs, Ashkan en hun dochter Cathleen -ook werkzaam als schoonheidsspecialist in het bedrijf- noemen het niet voor niets Urban Wellness, relaxen midden in de stad! ‘In onze health and beautyclub kennen we geen haast. We willen mensen een andere wereld in laten stappen, waarin ze tijd voor zichzelf nemen en kunnen ontspannen, om erna fris, mooi en gelukkig de deur uit te gaan’, licht Nahany toe. En er waarschijnlijk vast snel naar terug te verlangen!

Kun je iets meer vertellen over je familie en waar je opgegroeid bent?
‘Ik ben in Iran geboren en sinds mijn dertiende woon ik in Nederland. Mijn ouders zijn hardwerkende mensen; mijn moeder was vroeger secretaresse bij een grote bank en mijn vader was architect. In de Iraanse cultuur is uiterlijk erg belangrijk en als kind herinner ik me dat mijn moeder, tantes en andere familieleden er altijd perfect uitzagen. Hierdoor heb ik van jongs af aan geleerd dat het belangrijk is om hiervoor moeite te doen, dus ijdelheid zit in mijn bloed. Ondanks deze eigenschap had ik destijds niet de ambitie om een carrière in de schoonheidsbranche te beginnen. In de Iraanse cultuur willen ouders namelijk graag dat hun kinderen de hoogst haalbare studie volgen en zich omscholen tot tandarts of arts. Studeren wordt zeer gewaardeerd. Je zou kunnen zeggen dat ons werk in zekere zin ook te maken heeft met gezondheidszorg, maar dan voornamelijk gericht op mensen zich beter laten voelen en niet alleen om proberen te genezen en behandelen van problemen, maar ook het voorkomen ervan, dus preventief werken.’

We willen mensen een andere wereld in laten stappen,
waarin ze tijd voor zichzelf nemen en kunnen ontspannen.

Welke lessen heb je van je ouders geleerd die je nu nog toepast in het dagelijks leven?
‘Dat is met stip op nummer één: hun gastvrijheid! Om een voorbeeld te noemen: als de thee van hun visite nog niet op is, schenken ze de volgende alweer bij. Alles draait om het de gasten goed te laten hebben. Wat dat betreft komt dat nu in mijn vak heel mooi terug! Het is ook één van de belangrijkste kernwaarden die we in dit bedrijf voeren. We zijn heel servicegericht en klantvriendelijk. Niet gespeeld, maar echt omdat we het zo voelen!’

Hoe heb je je jeugd in Nederland beleefd en hoe kijk je hierop terug?
‘Vanaf mijn 13e groeide ik op in Zoetermeer en kreeg ik vrienden op een zogenoemde schakelschool -een school met heel veel kinderen die naar Nederland zijn gekomen en de taal niet spreken. Al snel kreeg ik mijn eerste baantje: krantenbezorger. En niet veel later, ik was zestien jaar, ontmoette ik mijn huidige man, ook op zijn dertiende naar Nederland overgekomen vanuit Iran. We waren druk met school, werken, integreren, ambities verwezenlijken en verliefd zijn. Het was een mooie tijd!’

Wat was het moment waarop je besloot iets met schoonheid en verzorging te gaan doen?
‘Dit besefte ik pas later. Mijn loopbaan begon als stewardess, maar ik ben hierna de financiële wereld en dáárna de mode- en beautybranche ingerold. Ik was constant aan het werk en zelfs op mijn vrije dagen moest ik me haasten van de kapper naar de nagelstylist en weer terug. Hierdoor kon ik niet volledig ontspannen op mijn vrije dagen. Acht jaar geleden nam ik de beslissing om de opleiding tot schoonheidsspecialist te volgen, met specialisaties in nagels en wimpers. Ik begon met een kleine salon aan huis, maar mijn droom was altijd al om een luxe all-in concept op te zetten, zodat klanten niet steeds van de ene naar de andere plek hoefden te reizen. Dat was iets wat mij zelf namelijk ook altijd frustreerde. Toen mijn man en ik op een dag besloten om iets te ondernemen waar mensen naartoe konden voor een ontspannen en plezierige dag, zonder ergens aan te hoeven denken, wist ik dat het tijd was om mijn dromen waar te maken. In juli 2022 openden we Blue Diamonds Health & Beauty Club, een prachtige, ruime salon met alles erop en eraan. Het was het perfecte all-in concept waar ik al zo lang naar verlangde. Daarom is onze slogan ook: stap binnen in onze beautysalon en de buitenwereld verdwijnt naar de achtergrond. Hier draait het om jou!’

Hoe gaat het met jullie bedrijf?
‘Goed! We hebben ruim 2900 klanten in ons bestand, waarvan zeventig procent terugkerende. Natuurlijk kan het nóg beter en daar streven we naar. Op dit moment hebben we tien personeelsleden; onze ambitie is om snel uit te breiden naar veertien werknemers. Iedereen in ons team is familie en we vinden het fijn als ze zich thuis voelen. Het is heel bijzonder om samen met mijn 21-jarige dochter samen te werken. Ze is een fantastische meid en een hele fijne ondersteuning. We zijn heel trots op haar.’

Wie is jullie doelgroep?
‘Iedereen is welkom bij ons, maar in het algemeen zijn het gasten die aandacht aan zichzelf willen besteden en die hiervoor bewust tijd vrijmaken, zonder gehaast gevoel.’

Hoe zorgen jullie ervoor dat klanten blij en tevreden blijven?
‘We luisteren naar de wensen van klanten. Soms, als een klant een niet realistische wens heeft, adviseren wij haar of hem hierin, maar uiteindelijk is de klant koning. Daarnaast hebben we aandacht voor onze gasten. Dit vertaalt zich in het onthouden van gebeurtenissen in hun leven en daar een volgende keer op terug te komen. Dat waarderen mensen. Ik neem dat heel serieus, het is niet zomaar een chitchat dat je voert met iemand, maar oprechte interesse. Bij ons staat aandacht voor de klant, evenals een goede service en kwaliteit voorop.’

Wat vind je het moeilijkst aan het runnen van een schoonheidssalon?
‘Heel simpel: we kijken niet naar wat moeilijk is, maar naar wat beter kan. Bij het ondernemerschap heb je geen zekerheid. Als er in een periode wat minder boekingen zijn, dan sparren we met ons team over verbeterpunten. Soms nemen we op zulke momenten telefonisch contact op met klanten om te vragen hoe het gaat. Hiermee tonen we belangstelling, maar vaak leidt het ook tot nieuwe afspraken.’

Met welk merk werken jullie in de salon en wat vind je belangrijk aan een merk?
‘Het bieden van exclusiviteit aan onze klanten is een van onze prioriteiten, als grootste Health & Beauty familiebedrijf in Den Haag en misschien zelfs van Nederland met een all-in concept. Om ons uniek te houden, zijn de Thalion producten exclusief verkrijgbaar in Den Haag en omstreken, bij Blue Diamond Health & Beauty Club. De Thalion producten vormen een belangrijk onderdeel van ons aanbod en dragen sterk bij aan onze identiteit. Het staat voor hoogwaardige kwaliteit en bevat enkel de beste ingrediënten. Wij kunnen vertrouwen op de betrouwbaarheid en effectiviteit van deze producten, die voldoen aan de verwachtingen van onze klanten. Ook de samenwerkingsrelatie met onze leverancier, Corrective Cosmetics, is zeer positief. Zij zijn sterk verbonden met hun distributiekanalen en tonen betrokkenheid. Dit is een kwaliteit die wij zeer waarderen. Ook onze klanten zijn heel erg tevreden over de Thalion producten. In de toekomst zullen wij waarschijnlijk twee nieuwe merken toevoegen, wederom afkomstig van Corrective Cosmetics. Hiermee hopen wij ons aanbod nog verder uit te breiden en onze klanten te blijven verrassen met hoogwaardige en unieke producten

De luxe uitstraling van de producten van Thalion passen
binnen het concept van onze beautysalon.

Wat betekent de uitstraling van de merken waarmee je werkt voor je salon?
‘De luxe uitstraling van de producten van Thalion passen binnen het concept van onze beautysalon. Wij proberen onze klanten de waarde van het gebruik van goede producten over te brengen. Ik kom uit een commerciële wereld, dus verkopen is mij met de paplepel ingegoten. Als je twijfelt over een product of niet eerlijk bent, verkoop je niets. Daarom is een goed, betrouwbaar merk voeren, essentieel.’

Wat zijn belangrijke ontwikkelingen die je in de markt signaleert?
‘Social media zijn niet meer weg te denken in deze maatschappij en daarom zetten wij onze digitale kanalen
in om mensen te bereiken. We merken dat de invloed van sociale media groot is. Het beïnvloedt de keuzes van mensen. Daarnaast zie je dat steeds meer mensen zich bezighouden met gezondheid en leefstijl. Ze lijken zich bewuster te zijn van de nadelige invloeden van ongezond gedrag op het lichaam, de psyche en de huid. Er is meer ruimte voor meditatie, healings, verschillende massagevormen. Dat vind ik een goede ontwikkeling. In de salon focussen we hierop ook erg. Zo hebben we ook wellness bedden die gericht zijn op het detoxen van je lichaam. Dit werkt heel goed tegen artrose, reuma en sportblessures. Niet alleen in de behandelingen, maar ook bij onze eigen personeelsleden stimuleren we een gezonde levensstijl. De koelkast is iedere dag gevuld met tomaat, paprika en komkommer en overal ligt fruit, om maar een voorbeeld te noemen.’

Wat zijn je toekomstdromen?
‘Vanuit een zakelijk perspectief is het ons doel om verder te groeien en mogelijk nieuwe locaties te openen in de grote steden van Nederland. Daarnaast willen we ons blijven specialiseren op het gebied van gezondheid en het achterhalen van de oorzaak van eventuele klachten. Hierbij bieden we diverse oplossingen die kunnen bijdragen aan het genezingsproces, zoals massages, geluidstherapieën, meditaties, healing en magnesiumbehandelingen. Op dit moment werken we al met een laboratorium samen voor het testen van een preventieve gezondheidscheck en een Podoposturale therapeut. In de nabije toekomst gaan we ook een samenwerking aan met een officiële cosmetisch arts, omdat we willen blijven innoveren
en bijblijven in de markt. Dit is wellicht een contrast met onze huidige behandelingen, maar we geloven dat beide naast elkaar kunnen bestaan. We willen onze gasten die hierin geïnteresseerd zijn het vertrouwen geven dat ze bij ons in goede handen zijn. Het aanbieden van high-end service blijft hierbij centraal staan.’

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

Van welke magazines wil je nieuws ontvangen?

  
 

Ik heb de voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord
 

Vorige
🌟 Winactie: Sensilis 10 Day Recovery Kit! 🌟
‘De klant staat centraal, altijd!’