Het blijft mij verbazen, de prijzen welke sommige salons hanteren voor behandelingen. Met name wanneer je merkt aan de prijsstelling dat ze de strijd aangaan met de salons in de omgeving die net iets voordeliger zijn. En dat is zo immens zonde! Want volgens mij heb je ooit eens gekozen ondernemer te worden, dat doe je om toch ook een centje te verdienen. En als jij steeds goedkoper moet gaan, omdat de ander dat ook doet, gaat dan ook je kwaliteit steeds een stapje terug?
Ik geloof er in dat alle waar naar zijn geld is. Dus wil jij aandacht geven aan jouw klant, de tijd kunnen nemen voor de behandeling en dan ook een goed advies kunnen geven om samen de beste huid te creëren? Dan zit daar ook gewoon een prijskaartje aan. En tuurlijk, ook zit er ergens een max aan.
We gaan eens rekenen. Jij hebt je opleiding gedaan, je investeert in een heerlijke behandelbank, kleed je ruimte aan, kiest een merk om mee te werken en plaatst daar een startorder waar je een X aantal behandelingen mee kunt doen. Daarnaast verdiep je je nog wat meer in de huid door middel van trainingen, volgt een keer een congres om informatie tot je te nemen en dat alles kost tijd en geld. Heb je wel eens doorgerekend wat dat allemaal heeft gekost en blijft kosten in de toekomst?
Bedrag een hebben we, dan gaan we door met wat kost jij per uur (of wil je graag verdienen aan het einde van de maand) en wat kosten de producten ongeveer die je verbruikt in de behandelingen. Dan kom je al snel op een X bedrag uit, waar je bedrag nummer één bij op kunt tellen. Maar dan zijn we er nog niet, want je wilt vast en zeker wel eens wat gaan vernieuwen, misschien zelfs nog eens wat extra’s aanschaffen om nog mooier je werk te kunnen doen en zit je aan een vast bedrag voor huur, gas, water en licht per maand. Dus dan hebben we een bedrag extra op de al gedane berekening.
Ik denk dat je nu een bedrag ziet waarbij je denkt; dat is iets meer als wat ik voor een normale uur behandeling vraag. Heb je dat niet? Dan zit je waarschijnlijk wel goed met je prijs. Zie je hier een (groot) gat, dan zou ik toch eens gaan bedenken of je prijsstelling juist is. Misschien heb je hier wel een reden voor. Maar ga dan eens na, is die reden nog steeds actueel? Past dan ook de investering welke je doet om behandelingen uit te voeren wel bij wat jouw klant van je vraagt?
Jij hoort vanuit de behandelingen werkplezier te halen, jouw klant haar stralende huid en bij het doen van boodschappen mag jij als ondernemer echt wel eens dat extraatje kunnen meenemen. Blijf bedenken waarom je ondernemer bent geworden en weet; de strijd om de goedkoopste te zijn met bepaalde behandelingen zal niet snel gewonnen worden…



















