Extra omzet én tevreden klanten
Een stralende huid en een gezonde glimlach gaan hand in hand. Steeds meer schoonheidsspecialisten voegen daarom duurzame mondverzorging toe aan hun assortiment. Het circulaire tandpastaconcept van ReBloom Care speelt hier slim op in: goed voor mens én milieu én aantrekkelijk voor salons die op zoek zijn naar extra omzetmogelijkheden.
Schoonheidssalon Purper in Ouderkerk aan de Amstel is een van de pioniers. Eigenaresse Francien Verberk verkoopt de navulbare tandpasta van ReBloom Care inmiddels een jaar: “Mensen komen terug voor een navulling bij hun volgende afspraak. Het is een fijne extra service waar ik me mee onderscheid.” Dit voorbeeld toont aan hoe beauty professionals met kleine toevoegingen aan hun aanbod grote impact kunnen maken.
Een nieuwe rol voor mondverzorging in de salon
Voor steeds meer schoonheidssalons vormt duurzame mondverzorging een interessante uitbreiding op het bestaande aanbod. Niet alleen past het binnen de bredere trend van holistische schoonheid – waarbij huid, uitstraling én gezondheid samenkomen – ook blijkt het voor klanten een praktische en gewaardeerde toevoeging aan hun salonbezoek. De stap naar mondverzorging lijkt dan ook logisch binnen het streven naar een compleet verzorgingsaanbod. Dat dit bovendien een terugkerende verkoop kan opleveren, maakt het voor sommige ondernemers extra aantrekkelijk om mee te experimenteren.
Circulair refill-systeem
ReBloom Care biedt een herbruikbare glazen fles en navulverpakkingen die 89% CO₂-uitstoot besparen ten opzichte van de traditionele plastic tubes. De tandpasta bevat 99,2% natuurlijke ingrediënten en is vrij van microplastics, SLS en andere schadelijke stoffen. De navulzakken zijn bovendien beter te recyclen en besparen waardevolle grondstoffen.
Volgens Alex Hanhues, docent-onderzoeker van de Hogeschool van Amsterdam, zijn conventionele tubes moeilijk te recyclen door hun complexe samenstelling van verschillende kunststoffen en aluminium. “De meeste eindigen in de verbrandingsoven. ReBloom Care laat zien dat het anders kan.”
ReBloom tandpasta bevat 99,2% natuurlijke ingrediënten, waaronder gezuiverd water, milde schuurmiddelen zoals hydrated silica of natriumbicarbonaat, fluoride (1.450 ppm voor volwassenen, 1.350 ppm voor kinderen), glycerine, een kokosolie-afgeleid schuimmiddel (cocamidopropyl betaine), xanthaan gom, maltodextrine, stevia, natuurlijke smaakstoffen zoals limoneen, en een minimale hoeveelheid kleurstof (alleen in de milde muntvariant). De formule is vegan, dierproefvrij en vrij van microplastics, SLS, triclosan en titaniumdioxide. Als conserveermiddel is gekozen voor phenoxyethanol, een relatief veilige keuze binnen natuurlijke cosmetica. ReBloom biedt daarmee een tandpastareceptuur die zowel effectief is als vriendelijk voor mens en milieu, en positief wordt beoordeeld door tandartsen en mondhygiënisten.
Met het motto “Pump up your smile” helpt ReBloom Care salons om schoonheid letterlijk breder te trekken — van huid naar glimlach — op een verantwoorde, moderne manier.
Bezoek voor meer informatie: www.rebloomcare.com
Wat vind jij?