HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Eye Filmmuseum kleurt drie dagen roze tijdens Estée Lauder Companies’ Breast Cancer Campaign

Oktober is gestart en daarmee ook internationale borstkankermaand. Eye Filmmuseum draagt haar steentje bij en kleurt op 1, 3 en 4 oktober roze. Hiermee zet Eye zich in voor Estée Lauder Companies’ Breast Cancer Campaign om wereldwijd aandacht te generen voor de ziekte en vrouwen op te roepen zich tijdig te laten checken. Met de illuminatie van Eye kleurt het museumgebouw roze dat symbool staat voor het bekende roze lintje.

Illuminatie

Dit jaar kleurt het in oktober wereldwijd roze. Naast Eye in Amsterdam verlicht ook het Empire State Building in New York en de Eiffeltoren in Parijs roze, om aandacht te vragen voor borstkanker en om diegenen te eren die door de ziekte zijn getroffen.

Estée Lauder Companies’ Breast Cancer Campaign

Estée Lauder Companies is toonaangevend geweest in de wereldwijde borstkankerbeweging sinds Evelyn H. Lauder in 1992 mede de Pink Ribbon bedacht en de Breast Cancer Campaign startte. Hiermee ontketenden Evelyn H. Lauder betekenisvolle acties en inspireerde een nog steeds bloeiende, wereldwijde beweging. De campagne zet zich in voor een positieve sociale impact door meer dan 60 organisaties wereldwijd te steunen door fondsen te werven, voorlichting te geven en steun te verlenen.

Isabelle De Cock, General Manager bij Estée Lauder Companies: “Borstkanker is nu wereldwijd de meest vastgestelde vorm van kanker en overtrof in 2020 voor het eerst longkanker met naar schatting 2,3 miljoen nieuwe gevallen. Daarom vinden we het ontzettend belangrijk om projecten rond preventie, opsporing van borstkanker en psychosociale zorg van patiënten en hun omgeving te blijven ondersteunen. Dit doet The Estée Lauder Companies onder andere door wereldwijd belangrijke gebouwen in het roze te verlichten in oktober. We zijn dan ook vereerd dit jaar Eye Filmmuseum te mogen toevoegen aan de lijst van wereldbekende gebouwen.”

Eye Filmmuseum

Eye wordt wereldwijd geroemd om zijn kennis en expertise op het gebied van filmrestauratie, -onderzoek en -educatie. Eye richt de blik echter niet alleen op het verleden, maar volgt ook de actualiteit op de voet met nieuwe aankopen, programma’s en debatten. Voor jong en oud, filmliefhebber en -professional: vanuit steeds veranderend perspectief belicht Eye de film als kunst, amusement en deel van de digitale beeldcultuur.

www.eyefilm.nl

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Vorige
Succesvol zoomevent krijgt vervolg
Eye Filmmuseum kleurt drie dagen roze tijdens Estée Lauder Companies’ Breast Cancer Campaign

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

Van welke magazines wil je nieuws ontvangen?

  
 

Ik heb de voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord