HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Hoeveel personal branding foto’s zijn nodig om online zichtbaar te zijn?

Specifiek in de schoonheidsbranche is het voor klanten fijn om te weten wie het gezicht achter de salon is. Personal branding foto’s laten zien wie jij bent als persoon en als ondernemer. Soms krijg ik de vraag of veertig foto’s -dit is het aantal foto’s dat mijn standaardpakket biedt voor een personal branding shoot- niet wat veel is. Ik kan die twijfel vrij snel wegnemen. Er zijn verschillende redenen waarom het hebben van veel personal branding foto’s van jou, je team en je salon en/of producten enorm handig is om in te zetten voor social media en/of een website.

1. Druk, druk, druk

Mensen hebben het druk en er is vaak weinig tijd voor iets als een personal branding fotoshoot. Mijn ervaring is dat mensen graag beeldmateriaal willen dat ze voor langere tijd kunnen inzetten. Om aan die vraag te voldoen, zorg ik dat ik in een korte tijd -zo’n één à twee uur- veel verschillende foto’s maak die je voor maanden of zelfs jaren in kunt zetten. Zo heb je voor langere tijd plezier aan de beelden. Daarnaast is deze tijdsduur voor een fotosessie vaak al lang zat, omdat de spontaniteit op den duur afneemt en dat zie je terug in de foto’s.

2. Variatie

Om langere tijd beeldmateriaal in te kunnen blijven zetten, is variatie in de foto’s nodig. Hoe doen we dat? In die één à twee uur is er tijd voor vijf tot zeven kledingwissels! Dat is veel, maar zeker gemakkelijk haalbaar. Dat kan bijvoorbeeld de ene keer gaan om een werktenue en de andere keer om een formeel colbertje of juist een wollen trui voor een casual look. Ook kun je variëren met haarstyling -opgestoken en/of los-, schoenen -sneakers of pumps bijvoorbeeld-, en sieraden. Zo bereik je in korte tijd veel verschillende looks. Ook varieer ik in de foto’s met diverse accessoires, achtergronden, leuke hoekjes, mooie raampartijen, lichtinval etcetera. Ik maak portretfoto’s, actiefoto’s, en foto’s van het geheel en op verzoek ook van enkele beautyproducten. De verschillende poses zorgen voor nog meer diversiteit en deze variatie in beelden zorgt voor eindeloos inzetbare content.

3. Locatiekeuze

De keuze van de locatie is één van de punten die maakt dat een beeld extra mooi en sprekend is. Ik help je graag bij het vinden van een fotostudio die precies past bij wat jij als ondernemer wil uitstralen. Dat kan gaan om een hele sobere ruimte, tot een zakelijke plek tot een explosie van felle kleuren in een studio. Een luxe sfeervolle foto doet zoveel méér voor een foto! Als ondernemer in de beautybranche is het niet altijd nodig om naar een externe locatie te gaan, want dit kan natuurlijk prima in je eigen kliniek of schoonheidspraktijk. Juist dan kun je aan je klanten laten zien wat de sfeer is van je salon en de bijbehorende behandelingen. Soms kiezen klanten voor een combinatie van locaties en ook dat is mogelijk.

4. Visagie- en haarstyling

Optioneel is het kiezen voor visagie- en haarstyling. Wil je helemaal over the top voor de allermooiste foto’s, dan zou ik zeker voor het complete plaatje gaan. Als beautyprofessional kun je dit misschien al goed zelf of kan een collega hierbij helpen, maar ook kan ik je adviseren hierin. Ik werk samen met een aantal professionele visagisten en haarstylisten. Het belangrijkste is altijd dat je datgene kiest wat ook daadwerkelijk bij je past. Draag je in het dagelijkse leven nauwelijks make-up, dan zou ik voor de fotoshoot niet al te groots uitpakken op dit vlak. Echter, op een foto mag make-up best iets meer aangezet worden; het is niet snel te veel. Voorafgaand aan de fotosessie geef ik hierover nog wat praktische informatie.

5. Keuzestress

Na de fotosessie blijkt bijna altijd -zelfs de mensen die twijfelden- dat veertig foto’s helemaal niet veel zijn. Sterker nog: ze kiezen er vaak meer dan de afgesproken veertig foto’s die ze in het pakket ontvangen! Het is hele waardevolle content voor langere tijd.

6. Waarde mooie foto’s voor website

Je hebt een prachtige website laten maken, maar je hebt amateuristische fotokiekjes eraan toegevoegd. Eeuwig zonde! Hiermee lijkt het alsof je als ondernemer niet je best doet om ook hierin uit te blinken in professionaliteit. Er is geen webdesigner die blij wordt van huis-tuin- en keukenfoto’s op het mooie werk dat hij of zij geleverd heeft. Mooie, krachtige foto’s laten zien wat jij wil uitstralen en wie je als ondernemer bent. Op deze manier kunnen (toekomstige) klanten echt al een connectie met jou aangaan. Sterker nog: professionele beelden versterken juist het ontwerp van de website!

Wil je ook een personal branding fotoshoot plannen? Voor meer informatie zie www.estherscholte.com 

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

Van welke magazines wil je nieuws ontvangen?

  
 

Ik heb de voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord
 

Vorige
PHENOMENA IS OPEN
Hoeveel personal branding foto’s zijn nodig om online zichtbaar te zijn?