HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Carla Dekker is trotse afnemer van IDUN Minerals: ‘Deze producten bieden een totaalplaatje’

Carla Dekker (44) won met haar bedrijf in huid- en voetverzorging de titel voor ‘Beste schoonheidssalon’ vanuit het merk IDUN Minerals. Inmiddels voert ze alweer ruim een jaar met veel enthousiasme het merk in haar salon. Haar ervaringen met IDUN Minerals en leverancier Cosinta deelt ze dan ook graag met de rest van de wereld.

IDUN Minerals

Al sinds 1997 runt Carla haar salon in het Noord-Hollandse Bovenkarspel. De fascinatie voor schoonheid en pedicure ontstaat bij Carla al op jonge leeftijd. “Ik weet nog dat ik op 11-jarige leeftijd met mijn moeder meeging naar een schoonheidssalon. De sfeer in de salon deed iets met me. Alles was mooi schoon, tot aan glimmen toe. Het rook er lekker, er hing een bijzondere geur. Voor mij was het echt even alsof ik me in een sprookje bevond.” Dat bezoek aan de schoonheidssalon popt bij Carla weer op als ze een paar jaar later een studiekeuze moet maken. “Inmiddels had ik zelf te maken met behoorlijk wat acne in mijn gezicht, dus al snel wist ik: ik wil meer weten over die wereld.”

Acne en mentale issues

En zo geschiedde. Met een grote passie voor het vak rondt Carla de opleiding tot schoonheidsspecialiste af, om niet veel later een eigen salon te openen. Het mooie aan haar vak? “Dat ik mensen blij de deur zie verlaten. Dat je mensen écht kan helpen. Soms met iets kleins, maar soms ook met iets wat voor een klant van grote waarde is. Zo krijg ik ook jonge klanten over de vloer die met acne te maken hebben en daardoor heel onzeker zijn. Ik ken hun verhaal als geen ander, waardoor ik hun pijn goed begrijp. Ook ik had er op de middelbare school veel last van, dan weet je wat dat mentaal met iemand doet. Ik herinner me de momenten dat ik in de wc stond en wanhopig naar mijn gezicht keek. Altijd goed bedekt met make-up. Het voelt zo waardevol om nu anderen daarmee te kunnen helpen.”

Sinds vorig jaar heeft Carla het merk IDUN Minerals toegevoegd aan haar salon, waarmee ze een groot assortiment aan natuurlijke make-up binnenhaalde. De keuze voor dit merk is niet over één nacht ijs gegaan. Carla: “Wekenlang ben ik beurzen afgegaan en heb ik brochures doorgespit op zoek naar een merk dat volledig bij mij en de salon past. Veel merken boden voor mij niet het totaalplaatje. Ik vind veel dingen belangrijk: natuurlijk de werking van het product, maar ook de verpakking, de gebruiksvriendelijkheid, de sfeer eromheen en de ingrediënten die erin verwerkt zitten.”

Totaalplaatje

Toen Carla in een magazine over IDUN Minerals las, werd ze nieuwsgierig. “Eenmaal bij Cosinta over de vloer, werd ik ontzettend goed geholpen. Ik was geen nummer, maar er werd echt moeite voor me gedaan. Alle kleuren en mogelijkheden werden met me doorgenomen. Voor mij is dat heel belangrijk; ik heb in mijn salon veel blanke en donkere mensen en je wil aan iedereen het best mogelijke product aanbieden.” Voor Carla heeft IDUN Minerals het totaalplaatje waarnaar ze zocht. “Allereerst de werking: de make-up is vrij van parabenen en parfum, er zijn bewust stoffen weggelaten uit de producten. Dat is voor mijn klanten heel waardevol. Veel van mijn klanten hebben problemen met veelgebruikte make-up. Door IDUN Minerals kunnen zij weer wél zorgeloos make-up aanbrengen op hun huid.”

Toen Carla de salon na de verplichte sluiting door corona weer mocht openen, besloot ze al haar vaste klanten te verblijden met een product van IDUN Minerals. “Sommigen vroegen me of ik ze wilde opmaken, om het voor te doen. Natuurlijk neem ik daar even de tijd voor. Als je dan een poos later terug krijgt dat de man van de klant complimenten maakte, dan doet dat me zoveel goeds.”

Origineel cadeau

Naast de goede werking van de producten, waarmee allergische reacties worden voorkomen, is Carla ook erg te spreken over de look and feel van IDUN Minerals. “De verpakkingen zijn ontworpen door Patrizia Gucci, een excentrieke dame die op iedere verpakking een mooie tekening maakt. Daardoor zijn de producten niet alleen leuk om voor jezelf te kopen, maar ook om cadeau te doen. Daarnaast heb ik producten in allerlei soorten en maten. Van matte lipsticks tot lipgloss, lipliner, verschillende mascara’s, poeders in allerlei kleuren… Door het uitgebreide assortiment kan ik iedereen van goed advies voorzien. Dat vind ik leuk, juist dat maakt mijn werk zo uitdagend!”

Voor meer informatie of bestellen, klik hier!


Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Vorige
Aanstormend talent
Carla Dekker is trotse afnemer van IDUN Minerals: ‘Deze producten bieden een totaalplaatje’

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

Van welke magazines wil je nieuws ontvangen?

  
 

Ik heb de voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord