HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Nederlandse man vindt beauty treatment ‘onmannelijk’

Posted on

Een groot onderzoek van Treatwell wijst uit; Nederlandse man scoort Europees het minst op alle beauty treatments. In vergelijking met de mannen uit Duitsland, Italië, Frankrijk, VK en Spanje scoort de Nederlandse man het laagst op het ondergaan van (beauty) treatments.

Eerder plaatsten wij al een ander bericht over een onderzoek van Treatwell, dat eveneens over mannen ging:
Maar uit dit onderzoek onder 3.000 Europese mannen en hun relatie met (beauty) treatments, blijkt dat, ten opzichte van de buurlanden, de Nederlandse man weinig geeft om beauty en treatments. Slechts (1%) van de ondervraagden is trendgevoelig, en de mannen zijn zeer prijsgedreven, want 20% van de Nederlandse man geeft bijvoorbeeld aan over te stappen naar een andere kapper als deze goedkoper blijkt te zijn.

Treatwell: “Het blijkt dat mannen een beauty treatment ondergaan omdat zij zichzelf daarmee verwennen, dit geldt vooral voor massages. Nederlandse mannen in de leeftijdscategorie 18-34 geven aan dat zij beauty treatments nemen omdat zij die op social media hebben gezien of dat zij door de treatment meer zelfvertrouwen krijgen. In tegenstelling tot de mannen in de Zuid Europese landen staat de Nederlandse man het minst open voor (beauty) treatments. Vergeleken met Duitsland, VK, Spanje, Frankrijk en Italië zie je grote verschillen tussen de uitkomsten. Bijvoorbeeld het ondergaan van massages laat grote verschillen per land zien.

Percentage van mannen die een massage boeken:
Spanje: 49%
Italië: 48%
Frankrijk: 44%
Duitsland: 39%
VK: 27%
Nederland: 15%

Treatwell: “Ook is het opvallend om te zien dat, in bijvoorbeeld Spanje en Italië, 50% van de mannen bereid is om een wenkbrauw behandeling te ondergaan, in Nederland is dit slechts 21%. Ook is 46% van de mannen in Italië en Spanje bereid om zich te laten harsen en maar 13% in Nederland is hiertoe bereid. In Frankrijk staat 45% open voor spray tan en in Nederland is dit wederom een stuk lager met 12%. Deze cijfers laten duidelijk zien dat de mannen in Nederland meer aandacht moeten besteden aan hun verzorging als ze nog een beetje mee willen doen met de buurlanden! Uit het onderzoek is gebleken dat mannen (25,3%) in Nederland de treatments ‘onmannelijk’ vinden en daarom de treatments niet willen ondergaan.”

Het is duidelijk dat wij onze Nederlandse moeten gaan ‘opvoeden’, want verzorging is niet ‘onmannelijk’ en ook prijs is ook niet alles!

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Blogserie Richard Koffijberg: De implementatie (4/4)
Nederlandse man vindt beauty treatment ‘onmannelijk’