In ons magazine heb je al over de make-up trends kunnen lezen voor het najaar. Ook retailmerk M.A.C Cosmetics lanceerde onlangs nieuwe producten voor aankomende herfst en winter en vertelt over 4 trends die je wereldwijd gaat zien. Doe er je voordeel mee voor jouw salon! Welke looks en kleuren moet jij gaan inkopen? En zoals je zult zien heeft de laatste trend meer te maken met huidverzorging.
NOW 90’S
NOWSTALGIA! Het idee om attitude en identiteit te onderzoeken door het gebruik van neutrale kleuren was sinds de jaren 90 stevig verankerd in het M.A.C.-erfgoed, toen hiphop, grunge en rave de subculturen van het moment waren. Die tinten, die alles omvatten, van een huidskleurige mond met een statement lipcontour, tot een mono wash op de ogen met een punky zwarte voering, resoneren nog steeds tot op de dag van vandaag, vooral met een generatie die terugkeert naar het idee dat het belangrijker is om nonchalant cool te zijn met je eigen merkdetails, die generiek perfect zijn. De tinten die zo werden geassocieerd met klassieke luxe, van taupe tot rouw, chocoladebruin tot gekneusd pruim, worden opnieuw uitgevonden als iets meer street-chic en relaxed. Monochrome schoonheid heeft absoluut een nieuwe houding.
ROUGED
Van het buitenleven tot vintage glamour, van zoetigheid aan zee tot decadente disco, blush is altijd onderdeel van het gesprek als het gaat om het zetten van de toon in een make-up en het overbrengen van emotie. De plaatsing en toepassingen variëren van hoog op de ruit tot lager richting de kaak en van klassiek tot schilderachtig. Verzadigingen worden ook opnieuw bekeken: van een vleugje levendige kleuren tot pure frisheid, helderheid en dimensie worden toegevoegd aan de kwaliteiten die een blos aan het gezicht geeft. Nieuwheid komt in het gebruik van het kleurenpalet: blush-tonen in gloednieuwe zintuiglijke texturen worden uitgebreid naar ogen en lippen, waardoor het kleurstatement naar een heel ander niveau wordt gebracht. Elegantie ontmoet theater.
NIGHTCLUBBING
Hoewel transformatieve make-up geen nieuw concept is, lijkt het idee om het te verheffen met een volledig kleurenpalet frisser. Geïnspireerd door de glans van Disco in de jaren 70 en de hoekige extremen van de New Wave van de jaren 80, is de nieuwe glamour onbeschaamde zelfexpressie. Het gaat om meerdere heldere schaduwen in gevleugelde en luxe texturen, uitgetrokken tot aan de slapen of geblokkeerd tot aan het voorhoofd, skihellingjukbeenderen met kleur in plaats van contour en volledige volumedekking op een gebeeldhouwde mond. Zijn hoogstaande schoonheid die, terwijl hij knipoogt naar het classicisme, een eigentijds tintje krijgt in zijn moedige kleurgebruik met afwerkingen variërend van fluweelmat tot juweelglans. Het idee om er helemaal “klaar” uit te zien, is weer iets om te vieren.
VITALITY
Aanraakbare, ademende, geloofwaardige huid is de naam van het spel, maar deze keer met een extra glamour. De herontdekte aandacht voor huidverzorging, gelaagdheidstechnieken en producten die zorgen voor de look en feel van een volle, stralende, perfect geconditioneerde teint, is wat de nieuwe benadering van de huid als canvas creëert. Het leent zich voor zoveel make-upinterpretaties en werkt met alle details, van de eenvoudigste kleurspoeling tot een katachtig oog. Glow is verder gegaan van scherpe plaatsingen en neigt meer naar een algehele helderheid: dit gaat minder over overmaat en meer over verbetering. Het echte leven ontmoet hightech.
DOWNLOAD HIERONDER HET VOLLEDIGE TRENDRAPPORT
Wat vind jij?