“Een goed merk blijf ik trouw”

Branded: Cosinta

De droom van Marja van Salon Marja uit Rotterdam was om verpleegkundige te worden. Ze was altijd geïnteresseerd in het menselijk lichaam, maar vond het ook fijn om mensen te ‘verwennen en te pleasen’. Ze rolde per toeval in het schoonheidsvak en inmiddels bestaat haar salon precies 30 jaar. Met twee grote cosmeticamerken in huis, staat haar salon voor huidverbetering en aandacht voor hem & haar. Maar Marja doet daarnaast goede zaken met make-up, mede omdat zij de dames die overdag komen, gratis voorziet van een dag make-up en tips & trick om bijvoorbeeld iets te camoufleren of te accentueren. Dit doet zij met het merk John van G. “De make-up van JvG is al 30 jaar een begrip in mijn salon. De prijs en kwaliteit klopt gewoon en dat zien mijn klanten ook.”

Toeval of niet, Marja heeft nog geen moment spijt van haar beslissing om schoonheidsspecialiste te worden. “Na 2 jaar ziekenhuis-in-opleiding en een aantal jaren administratiewerk, rolde ik door een collega in dit vak. Ik besloot een open dag te bezoeken bij Adry Hermans in Rotterdam en schreef mij meteen in. De puzzel viel voor mij op zijn plek: Dit was wat ik wilde! En nog steeds voel ik het enthousiasme van die beslissing. Ik mocht gaan doen wat ik leuk vond. Leren was ineens leuk!” Op haar 25ste behaalde ze haar diploma en is ze meteen voor zichzelf gestart. Tijdens haar zoektocht naar de juiste merken, kwam ze ook terecht bij het make-up merk John van G van Cosinta, waar zij nooit meer afscheid van heeft genomen.

Uitvinding
Wat is er dan zo bijzonder aan de make-up van John van G? “JvG was het eerste merk waar je zelf je kleurenbox uit kon kiezen. Ik had in mijn leven al heel veel geld uitgegeven aan oogschaduwdoosjes waarvan ik maar 1 kleur gebruikte. Dus ik vond het een geweldige uitvinding dat je zelf je persoonlijke kleuren kon kiezen. Daarnaast is het dierproefvrij en milieuvriendelijk. Een win/win-factor!” Om het make-up merk te promoten besloot zij haar klanten gratis te voorzien van een dag make-up na de behandeling en tips & Tricks. “Hierdoor verkoop je de producten beter natuurlijk.” Ook krijgt ze van Cosinta genoeg reclamemateriaal aangereikt. “JvG biedt mooie displays, posters en per seizoen (voor- en najaar) nieuwe kleuren. Mijn klanten vragen er al naar als het volgende seizoen begint! Het staat op een vaste plek in mijn salon. En ik heb altijd wel leuke toilettasjes en actie’s.”

Reclame
Overigens maakt Marja zelf de beste reclame voor het merk. “Dagelijks zie je mij in ‘JvG-make-up outfit’… zonder make-up is geen optie bij mij. Alles op mijn huid, van basis make-up en concealer tot oogschaduw, eyeliner, mascara, lipstick… het is allemaal van JvG. Wat dat betreft ben ik een ‘lopend reclamebord’ voor wat mijn salon biedt en verkoopt!” Haar favoriete producten? “De nieuwe ‘matte foundation’ in 4 kleuren. Prachtig! En de ‘double finish’ is ook een TOPPER in mijn salon. Het is een crème-achtige poeder die camoufleert en als foundation werkt. Een ‘mooi-maak-doosje’ noem ik het. Wat voor mij hun grote kwaliteit blijft: de navulverpakking! Dus je koopt 1-malig een complete doos en vervolgens alleen de navulling als het op is: scheelt geld en weggooien en is dus zeer milieu-vriendelijk.” Er is een ding wat ze wel mist bij het merk: “Foundations voor de donkere/getinte huid.” Dit mist wellicht bij JvG, maar bij Cosinta hebben ze voor die doelgroep een ander mineraal make-up merk in huis: IDUN Minerals. Overigens heeft Marja daar ook iets van in de salon: “Toevallig heb ik van dit merk de prachtige verzorgende (vegan) lipgloss in mijn assortiment.”

Bruidjes en workshops
Marja doet in de salon veel huidverbeterende massages (bindweefsel en lymfe), maar bijvoorbeeld ook elektrisch ontharen. Ze volgt regelmatig trainingen en heeft het, zeker ook in deze tijden – erg druk in haar salon. Toch blijft de visagie wel altijd terugkomen. “Bruidjes doe ik bijvoorbeeld ook al 30 jaar. Het is de mooiste dag van je leven. Ik heb een speciale JvG koffer waarmee ik bij de bruiden langs ga om ze mooi te maken voor de grote dag. Meestal maak ik wel meerdere familieleden op.” Een aantal jaren heeft Marja ook workshops bij haar thuis aangeboden. “Met een groep van 6 tot 8 dames deden we (samen met mijn stagiaire) workshops. Een stappenplan om in 12 stappen je gezicht ‘mooi te maken’. Cosinta biedt hier speciale folders en trainingen voor.” Sinds 2014 doet Marja vrijwilligerswerk bij de Stichting ‘Look Good, Feel Better’. “Ik geef daar workshops over huidverzorging met make-up advies voor dames met kanker. In het Maasstadziekenhuis Rotterdam ben ik team-leidster van een hele leuke groep collega-vrijwilligers, waar we 6x per jaar een workshop bieden. Super dankbaar werk! Helaas door corona staat ook dit project even ‘stil’.”

Samenwerking
Over de samenwerking met Cosinta is Marja erg te spreken. “Ik heb niet alleen het merk JvG van Cosinta. Ik werk voor een klein groepje klanten ook met een aantal producten van Doctor Eckstein. Daarnaast ben ik een grote fan van de Alexandria Body-Sugar waar ik sinds 2008 mee werk. Een super manier van huidvriendelijk ontharen voor het hele lichaam. Toentertijd heb ik de 2-daagse training gevolgd. Ze waren als eerste ‘op de markt’ in Nederland met deze vorm van ontharen.” Je kunt altijd terecht bij Cosinta voor al je vragen en uiteraard bestellingen, die ik zelf het liefst nog steeds telefonisch doe, maar dat is voor hen geen enkel probleem. Op de beautybeurs maak ik altijd een praatje, alles loopt altijd soepel, dus ik heb ze niet zo vaak nodig. Ik ben altijd trouw aan mijn merken. Als iets goed is, dan blijf ik. En met Cosinta doe ik inmiddels al 30 jaar naar volle tevredenheid zaken.”

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang geregeld updates over jouw vakgebied!

Previous
ANBOS: “Schoonheidsbranche hard geraakt in drukste periode”
“Een goed merk blijf ik trouw”