NIEUW! ‘De week van…’ Rosalie Kraus – Beauty Medics

Rosalie Kraus van Beauty Medics trapt onze nieuwste rubriek af: ‘De week van…’ In deze rubriek houden beauty professionals een week lang een dagboekje bij, die zij met ons delen. Wat maken ze mee? Hoe ziet hun week eruit? Maar ook: maak jij weleens hetzelfde mee? Herken jij jezelf hierin? En wat zo mooi is: Rosalie is juist benieuwd hoe jullie week eruit ziet! En ze vraagt zich wat zaken af. Reageer, want hoe leuk is het als we ervaringen kunnen uitwisselen en delen en met elkaar kunnen sparren over het vak?! Voor nu laten we Rosalie aan het woord.

Ik ben Rosalie Kraus, 34 jaar, getrouwd en moeder van 2 meiden van 10 en bijna 4. Ik ben eigenaresse van Beauty Medics in Heelsum. Mijn salon is vooral gericht op huidverbetering, maar het geven van pedicure behandelingen doe ik ook graag. Het vak als huidspecialiste en pedicure voer ik al bijna 17 jaar uit en ik vind het nog steeds belangrijk en leuk om te blijven bijleren en dieper in te gaan in het verbeteren van de huid. Deze week neem ik jullie mee in een drukke maar gezellige werkweek!

Dag 1 – Maandag 31 augustus
Op maandag is de salon altijd gesloten voor behandelingen, maar zoals velen van jullie ben ik dan natuurlijk wel ‘aan het werk’ zoals het doen van de administratie en bestellingen. Vandaag moest er nog snel een bestelling geplaatst worden voor een ME-line behandelkuur die morgenvroeg start voor een nieuwe klant. Soms denk je dat je iets nog op voorraad heb, je checkt het…. en nee toch niet! Herkenbaar? Gebeurt mij eigenlijk nooit en de pakketdienst is er morgen nog niet zo vroeg, maar ja voor alles is een oplossing. Mijn leverancier gebeld, hup de kleine achterin de auto en op naar Bussum, waar ze mijn pakket klaar hebben gezet. Aangekomen bij mijn leverancier wordt de deur al open gedaan met een warm ontvangst zoals altijd. Alles is daar verbouwd in de corona tijd dus even snel een rondleiding. Er is een training bezig dus ik groet nog even snel wat vakcollega’s gezellig. Pakket en kind weer in de auto en weer terug naar de salon. Hier doe ik nog even wat administratie, kind met de ipad erbij en zo zijn we deze hectische maandag weer doorgekomen 🙂

Dag 2 – Dinsdag 1 september
Goedemorgen, kinderen weer op school en de salon is weer open voor een nieuwe behandeldag. Eerst een kopje koffie, de gezondheidschecks die online door mijn klanten zijn ingevuld voor vandaag controleren en de mail, appjes en social media berichten beantwoorden. Best een hele dagtaak is dat tegenwoordig nog he?
Vandaag start ik met een ME-line kuur, hiermee behandel ik overmatig dieper gelegen pigment waarbij de cliënt een behandeltraject van 4 maanden aangaat inclusief verplichte thuisproducten om de behandelingen te versterken. Het eindresultaat is altijd zo mooi!
Vanmiddag is er ook een klant gestart met een bindweefsel kuur van 6x. De klant vond het ‘knijpen’ hetzelfde voelen alsof ze vroeger een knijpkus van haar oma kreeg. Allebei moeten we hierom lachen, zo leuk dit soort reacties. Tussendoor wordt er na elke klant alle ruimtes gedesinfecteerd en aan het einde van de dag gaat de stofzuiger er nog even doorheen en ga ik om 17.15 uur lekker weer richting huis.

Dag 3 – Woensdag 2 september
Op woensdag is de salon geopend van 12.00 uur tot 22.30 uur, één van mijn drukste dagen, zo ook vandaag weer een volle dag. De ingevulde gezondheidschecks heb ik vanmorgen al gecontroleerd. De eerste afspraak is een mevrouw voor een pedicure behandeling. Voorheen kwam ze altijd samen met haar man, maar door de corona maatregelen komen ze nu apart. Ze vindt het nog steeds wennen, maar heeft alle begrip voor de nieuwe maatregelen.
Snel tussendoor de pedicureruimte en wachtruimte desinfecteren en dan komt haar man. Toevallig staan er tot 17.30 uur allemaal pedicures gepland, dus houd ik mijn andere behandelruimte even schoon. Even snel een salade eten en dan staan er om 18.30 uur weer 3 gezichtsbehandelingen gepland tot 22.30 uur, waarvan één de perfect lips behandeling is van Fusion met de Dermapen. Dit is een vrij nieuwe behandeling om je eigen lipvolume terug te krijgen met een flinke dosis hydratatie waardoor je lippen op een natuurlijke manier voller worden. De extra hygiëne maatregelen tussen de behandelingen door vergen wel wat extra tijd, maar ik moet zeggen dat het nu zo in mijn routine zit dat het alweer gewoon is. Bij jullie ook?

Dag 4 – Donderdag 3 september
Goedemorgen, het is 08.30 uur en ik start met een hyaluron filler booster behandeling van Nimue om de huid een flinke boost te geven. Ieder van jullie zal merken dat een huid in de behandelstoel schreeuwt om vocht en voeding na al die warme zonnige weken. Verder staat er nog een hydradermabrasie behandeling op de planning en de rest van de dag allemaal Nimue peeling behandelingen. Heerlijk dat het ‘peeling seizoen’ weer is begonnen! Normaal gesproken vertellen alle klanten waar ze de zomer op vakantie zijn geweest, maar ik merk dat er dit jaar door de corona weinig mensen zijn weggeweest. De meeste praten alweer over de kerst, ook gezellig hoor 🙂
17.00 uur de werkdag zit er op, alles schoon achterlaten en dan gaat de deur op slot. Morgen is het vrijdag en dan ben ik altijd heerlijk vrij.

Dag 5 – Zaterdag 5 september
08.00 uur met een kopje cappuccino controleer ik weer even alle gezondheidschecks voor vandaag en beantwoord ik nog wat mailtjes en social media berichten. Ik zet alvast 3 tassen klaar met producten die klanten straks komen ophalen tussendoor.
Vandaag komt er een vaste klant die begin dit jaar zware chemokuren heeft gehad voor haar ziekte. Vorige week kwam ze langs om te vragen of haar wimper- en wenkbrauwhaartjes weer voldoende lang zijn om te laten verven zodat ze weer meer smoel heeft (zoals de klant zelf zegt 🙂 ). Gelukkig zat er weer genoeg, dus die ga ik vanmiddag weer netjes maken voor haar. In haar ziekteperiode kwam zij tussendoor nog wel in mijn praktijk voor behandelingen, dus het hele proces van haaruitval, chemo’s, nieuwe pruik en het ontzettend ziek zijn heb ik meegemaakt. Dit zijn toch wel intensieve momenten die je meemaakt in de salon, maar zo ontzettend fijn dat je er kan zijn voor zo’n klant.
17.30 uur de dag afgesloten met weer een nieuwe ME-line kuur. De klant gaat met een behandelschema, veel informatie en producten naar huis.

Vanavond ga ik mij nog even verdiepen in het SKIN register, gaan jullie je laten inschrijven?

Liefs Rosalie, Beauty Medics

Ook meedoen aan deze rubriek? Stuur een mailtje naar info@beauty-pro.nl

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Previous
Chi Online Beauty Themadag
NIEUW! ‘De week van…’ Rosalie Kraus – Beauty Medics