De vakwedstrijd Beauty Award wordt elk jaar georganiseerd door leveranciersorganisatie BTP (Beauty Trade Professionals), maar heeft altijd meerdere sponsoren die de vakwedstrijd en de professionaliteit van de beautybranche een warm hart toedragen. Department of Cosmetics, leverancier van onder andere het bekende merk COSMEDIX Benelux, is een van de GOUD sponsoren ofwel hoofdsponsoren. Waarom zijn zij hoofdsponsor en hoe zien zij de professionaliteit in de branche? Suzanne Stekelenburg vertelt het ons! Ook leer je iets meer over het nieuwe merk bij Department of Cosmetics: Ayuna.
Voor COSMEDIX Benelux / Department of Cosmetics is het het tweede jaar op rij dat zij goud sponsor zijn van de Beauty Award. Kunnen jullie je nog herinneren dat zij de eerste keer voor iedereen die aanwezig was in het NBC een product cadeau hadden? Er zijn twee redenen om de Beauty Award te sponsoren: “Wij willen deze onderscheiding die je kunt krijgen als schoonheidsspecialiste en als ondernemer graag blijven ondersteunen. Ook is het voor ons als bedrijf belangrijk om dergelijke exposure te krijgen. De Beauty Award is een belangrijke onderscheiding in onze branche. Deze prestigieuze wedstrijd waarbij toonaangevende salons hun niveau kunnen meten, dient ook ter inspiratie voor veel andere beauty ondernemers.”
Stimuleren
Er zijn dit jaar twee genomineerden die werken met Cosmedix: Perfect Skin & Beauty en Schoonheidssalon Beauty Style. “Daarnaast werkt Wendy van Perfect Skin & Beauty ook met Ayuna, een nieuw brand is ons assortiment. We hebben deze specialisten vooral vaak een hart onder de riem gestoken omdat de uitreikingen door Covid-19 steeds werden uitgesteld. De aankomende editie van de Beauty Award zullen wij met iets speciaals komen voor onze klanten. Maar dat is nog een verrassing.” Vanuit Department of Cosmetics wordt deelname aan de Beauty Award echt gestimuleerd. “Absoluut! Wij vinden het enorm belangrijk om onze klanten te stimuleren mee te doen met de Beauty Award. De weg naar de inschrijving is al een heel leerzaam proces voor een ondernemer en ook daar helpen wij onze klanten graag mee.” En mocht een van de twee winnen? Wat doet de leverancier dan voor deze specialisten? “Ook dat blijft nog even een verrassing!”
Vernieuwing
Naast het stimuleren voor deelname en het sponsoren van dit speciale event, doet Departments of Cosmetics nog veel meer om de professionaliteit in de beautybranche te stimuleren. “Met ons speciale merkenpakket stimuleren wij de professionaliteit in de branche. Zeker met ons nieuwe brand Ayuna blazen wij vernieuwing de branche in. Ayuna is een speciaal concept van huidvasten en met al deze nieuwe ingrediënten en vernieuwde technologieën bieden wij de branche super gave trainingen en dus weer meer kennis! Met de speciale behandelingen en massagetechnieken kan je je weer onderscheiden in de salon. Zeker in deze tijd heeft de consument weer behoefte aan aanraking en verbinding.” En hoe ziet de toekomst van de beautybranche eruit volgens Suzanne? “De beautybranche heeft natuurlijk flink wat te voortduren gehad in deze rare tijd. Ik ben van mening dat je je in deze tijd nog meer moet onderscheiden en harder moet vechten om met je bedrijf er boven uit te steken. Dat gezegd, moeten we dus blijven innoveren en verrassen als leverancier en dit doen we graag!”
Over Department of Cosmetics
Met hart voor het vak en begrip voor het dagelijkse reilen en zeilen in een instituut voor huidverbetering richt Suzanne Stekelenburg in 2017 Department of Cosmetics op. 12 jaar ervaring en ‘know how’ over de behoefte in de schoonheidsbranche en het belang van het ondernemerschap onder één dak. Als leverancier voor de professionele beauty branche selecteert Department of Cosmetics uitsluitend de meest bijzondere en exclusieve merken voor hun portfolio. “Daarbij kiezen wij uitsluitend voor vooruitstrevende merken met schone en innovatieve formules, die respect hebben voor mens en milieu.” Ze vertegenwoordigen de merken Cosmedix en Ayuna.
Cosmedix
Department of Cosmetics BV/COSMEDIX Benelux richt zich op de ambitieuze schoonheidsspecialist en huidtherapeut. COSMEDIX is een echte ‘game changer’ op het gebied van huidverbetering en huidverbeterende behandelingen. Vrij van toxines, een plantaardige basis en een medische onderbouwing zorgt voor unieke formules die leiden tot een huidverandering zonder dat de specialist en/of cliënt daar nadelige effecten van ervaart. Daarnaast streven zij naar exclusieve samenwerkingen en het uitgebreide begeleidingstraject tilt het instituut naar een hoger niveau.
Ayuna
Nieuw bij Department of Cosmetics is dus het merk Ayuna. Het verhaal van dit merk begint met twee collega’s aan het begin van het millennium. De hoofdrolspelers, Isabel en Begoña, ontmoetten elkaar tijdens hun werk bij een prestigieus cosmeticabedrijf, Isabel als technisch directeur en Begoña als hoofd trainingen. Hun visie op innovatie was direct en samen introduceerden ze een geheel nieuwe dimensie in hoe de huid te behandelen, wat hen ertoe bracht veel concepten en producten van grote waarde te ontwikkelen. Na jaren van wetenschappelijke en professionele ervaring besloten deze twee vrouwen hun kennis samen in te zetten om hun eigen merk te creëren. Hun ervaring in huidverzorging gecombineerd met hun uitgebreide kennis van de markt, actieve ingrediënten en applicatie methodes, hebben hen naar de natuurlijke evolutie op het gebied van huidverzorging geleid. Vanuit deze samenwerking, die bol staat van kennis en ervaring is AYUNA · Less Is Beauty geboren. Een evolutionaire, wetenschappelijk-botanische benadering van cosmetica die gebaseerd is op de eenvoudige schoonheid en WELL · AGING, een concept geïnspireerd op ‘less is more’. AYUNA vertegenwoordigt de passie voor pure, effectieve, schone en veilige cosmetica.
Zie hier een gave video van dit merk:
Wat vind jij?