Rochelle van Doorn van de beautysalon Pilotstore Bellabaci Cupping Bar is al 26 jaar actief in de branche. Een hoogtepunt in haar carrière is de Bellabaci Cupping Bar. Momenteel heeft ze haar eigen opleidingscentrum, de Bellabaci cupping bar en houdt zich al 11 jaar bezig met de groothandel. Met haar ervaring en brede portofolio wil ze graag andere vakgenoten inspireren.
“Mijn leermomenten zijn als een rode draad door het leven: focussen, bijsturen en opletten wat er binnenkomt, maar ook wat er weer uitgaat en als het tegenzit gewoon weer doorgaan”
Rochelle is 46 jaar en al 26 jaar actief in de branche. Ze is opgeleid tot schoonheidsspecialiste niveau 4 en heeft lmko opleidingen gevolgd. Ze is gespecialiseerd in lymfedrainage, shiatsu, acne en elektrisch ontharen. En nu 11 jaar specialist in cupping. Vanaf haar 21ste tot 31ste had ze haar eigen zonnestudio, schoonheidssalon, pedicure salon en nagelstylingsalon met tien werkneemsters in dienst. Naast haar groothandel heeft ze in februari 2022 de pilotstore Bellabaci Cupping Bar geopend, om alles te testen wat het beste werkt en dit door te geven aan de andere salons die met het Bellabaci Massage Cupping systeem werken. Dit heeft ze samen met een andere ondernemer – Ilona van der Geld – waargemaakt.
Bellabaci Cupping Bar
De salon houdt zich bezig met verschillende problemen van de klant van stress, cellulite, anti-aging, vochtwallen, oedeem, billift, borstlift, op de circulatie en buikklachten. Het mooie is dat er combinaties gemaakt kunnen worden van behandelingen. Cupping bar is nog net begonnen hierdoor is er vooral focus op cellulite behandelingen, versteviging van de huid, billift en borstlift. Er wordt langzaam opgebouwd, zo werken ze in het bedrijfspand van Rochelle waar een trainingsruimte is, maar waar ook klanten ontvangen worden. Er wordt momenteel parttime gewerkt en langzaam opgebouwd.
Ondernemen
“We zijn dagelijks bezig met cupping en klanten van A tot Z begeleiden, ook voor thuisgebruik. Wij werken met kuren van 8 keer en ze krijgen daarbij cups, onze genie/serum en online 8 weken begeleiding met 21 video’s. Het leukste aan het ondernemen is het begeleiden naar het beste resultaat door middel van cupping. Ook een voordeel van ondernemen is dat je je eigen tijd kan inplannen. Hierbij is er ook ruimte om jezelf te ontwikkelen en bij te blijven in het vak. Dit doe ik door elke dag ermee bezig te zijn en verschillende webinars, opleidingen en cursussen te volgen en beurzen te bezoeken. Maar ook door vakbladen te lezen.”
Merken
“In afgelopen jaren heb ik gewerkt met Dermalogica, Babor, Phyto 5 en nu met Bellabaci (maar dat is mijn eigen merk). Bij al deze merken was voor mij belangrijk de goede service, de trainingen, resultaten en events.”
Marketing
“Alles wat je aandacht geeft groeit. Zodra je daarmee stopt dan zie je dat ook gelijk. Als startend bedrijf moeten we ons natuurlijk zichtbaar maken. Zo hebben wij leuke aanbiedingen, maar ook vervolg aanbiedingen om klanten tot heraankoop te bewegen. Social media zijn de platformen om met potentiële klanten in contact te komen. Zo zijn houden wij Facebook en Instagram up to date. Naast sociale media aanwezigheid hebben we ook een webshop. Dit loopt goed, alleen vergt het aandacht en tijd. Het promoten en verkopen wordt nog wel liever één op één met de klant gedaan, zo kunnen we goed uitleg geven over het product en het gebruik.”
Coronapandemie
De coronaperiode is voor elke beautyprofessional zwaar geweest, ook voor Rochelle. In deze periode heeft ze optimaal gebruik gemaakt van Facebook. Op dit social media platform ging ze live met klanten en gaf zo cursussen over het gebruik van de cups. Ze was deze periode veel online en ook één op één met klanten.
Grootste blunder
“Mijn grootste blunder was dat ik zei: ‘O maar u bent zwanger, dan mag ik niet cuppen.’ Maar de dame in kwestie was niet zwanger.”
Toekomstbeeld
“Alles wat je aandacht geeft groeit. Het is elke dag finetunen, aan je bedrijf werken. Ik zie het absoluut rooskleurig in, maar het komt niet vanzelf. Er blijven onzekerheden en rotte appels aan klanten, maar ik zie altijd kansen. Zelfs wanneer het niet overduidelijk te zien is, laat ik het rusten totdat het mij ingegeven wordt en dit werkt voor mij al jaren zo. Maar vooral niet stil blijven staan, in ieder geval niet te lang want zo groei je niet. Om zelf te groeien is mijn missie voor de toekomst om samen te werken met andere specialisten zoals huidtherapeuten, acupuncturisten en voedingsdeskundigen etc.”
Rochelle sluit het interview graag af met een vraag en een tip voor andere beautyprofessionals.
Als tip wilt ze graag meegeven om te blijven focussen. Je vindt veel dingen leuk en je wilt van alles leren, maar vaak raak je dan het overzicht kwijt.
Om het te eindigen sluit ze af met een vraag voor vakgenoten om zo hun tips te krijgen. ‘’Wat doe jij om aan klanten te komen en te binden of wat werkte voor jou totaal niet?”
Meer weten? https://www.instagram.com/bellabacibenelux/
Lezen over andere ondernemers in de beautybranche? Klik dan hier!
Wat vind jij?