Insta column Mariska Vink: Wat is nu content?

Content is alle informatie die jij plaatst op instagram van een post, story, reel of ig tv. ‘Maar wat moet ik nu weer posten of plaatsen?’ De inspiratie ontbreekt weer….

JE BENT NIET ALLEEN


Is dit herkenbaar voor jou?
Je wilt je Instagram graag inplannen, maar je hebt geen inspiratie.
Je hebt een leuke foto, maar géén idee welke tekst erbij past.
Je probeert van alles om interactie uit te lokken, maar niemand reageert.
De tekst die in je had bedacht is super , maar welke foto moet daarbij.

Je bent niet alleen
Het is dan ook echt niet gemakkelijk om altijd met vernieuwende en/ of een originele content te komen. Verplaats je in je klant, wat zou jij graag zien als je klant bent, of klant wil worden? We maken de grootste fout door ons niet te verplaatsen en af te vragen waar de behoefte van de volger/ klant ligt.

Begin met de basis
Stel jezelf de volgende vragen:
– Weten ze wie ik ben?
– Zou ik hier op reageren bij een ander?
– Wat zijn veel gestelde vragen van mijn huidige klanten?
– Wat voor problemen kan ik voor mijn klant oplossen?

1. Geef basis tips waar jouw volger echt iets mee kan.
2. Wat onderscheidt mij van mijn collega’s, benoem dit dan ook.
3. Deel je geheimen, dit zorgt ervoor dat jouw expertstatus naar the next level gaat.

De ‘know-like-trust factor’
In het kort komt het er op neer dat: voordat klanten iets bij je kopen, moeten ze je eerst leren kennen ‘know factor’ en weten dat je bestaat. Ze moeten je waarderen, leuk vinden en waarderen wat je deelt ‘likefactor’ De kans is groot dat ze dan tot actie of aankoop overgaan. Dit proces is enorm belangrijk.

De know-fase
Een nieuwe volger komt op jouw pagina en deze persoon besluit jouw geplaatste content eens te bekijken.

Ze bekijkt je pagina, leest je posts en bekijkt je website. Deze persoon bevindt zich in de know-fase en begint je te leren kennen. Dit duurt een tijdje. Als jij je dagelijks laat zien gaat dit sneller en leert je volger je sneller kennen ‘KNOW’.

De volger haakt aan bij jouw waardevolle content en vindt het leuk om je te volgen, omdat je een afwisselend content inzet en niet alleen zendt met producten en diensten. Als deze fase is geweest dan verplaatsen ze zich naar de volgende fase de ‘LIKE’.

De like-fase
De nieuwe volger weet precies wat ze aan je heeft. Je mag verwachten dat deze volger jou leuk begint te vinden. Er is interactie en ze gaan reacties achterlaten, stellen vragen en zijn actief op je pagina. Vergeet ook niet dat dit wederzijds moet zijn dus jij gaat deze interactie ook aan.
Ze vertrouwt je nu echt. Deze fase is niet zomaar een fase, het hangt allemaal af van de informatie aan content, hoe vaak jij jezelf laat zien, of je reviews deelt van klanten en of jij echt altijd consistent bezig bent.

De trust-fase
In de laatste fase draait het om vertrouwen. Als jij alles consistent in blijft zetten is de kans groter dat mensen jou gaan vertrouwen. Je hebt dit alles zelf in de hand. Dit proces is niet met 1 week gedaan, dus heb een lange adem en start op de juiste manier. Deel al je content op de verschillende manieren van instagram, post, stories, reels en denk altijd vanuit jouw klant.

Ben jij altijd bewust van juiste content?
Antwoord met YES voor meer zichtbaarheid!
Mariska Vink,

Jouw business in het juiste licht
Voor meer informatie: Mariska Vink | Jouw business in het juiste licht – Instagram Expert

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang geregeld updates over jouw vakgebied!

Previous
Column Astrid Koole: Groene en witte thee in de strijd tegen MMP’s
Insta column Mariska Vink: Wat is nu content?