Lockdown tips van Annemarie Fris

Tijdens een lockdown ga je op een hele andere manier om met social media. Het is namelijk de manier om met jouw klanten in contact te blijven. Annemarie Fris, van Schoonheidssalon Mooi en Fris, heeft bijvoorbeeld via een Instagram poll gevraagd of mensen behoefte hebben aan een selfcare box. Lees snel verder en ontdek alle leuke tips van Annemarie!

In 2017 opende Annemarie Fris de deuren van haar salon: Schoonheidssalon Mooi en Fris. Voordat zij deze stap nam werkte zij als vertegenwoordigster. “Tijdens deze periode groeide mijn liefde en passie voor mijn eigen onderneming. Na een aantal jaar had ik voldoende schoonheidssalons gezien en de benodigde ervaring opgedaan om de stap als zzp’er te zetten. Een eigen salon waar service, eerlijke en pure producten centraal staan in combinatie met een gezonde levensstijl.”


Ik werk samen met de sportschool in houten, waarin ik gevestigd zit. Mijn agenda was daardoor al snel gevuld. Maar een agenda vol krijgen is niet de grootste zorg. Hoe zorg je ervoor dat klanten ook terugkomen? Blijf zichtbaarheid creëren, verstuur een nieuwsbrief, maak video’s en maak gebruik van de verschillende social mediakanalen. En ja, jezelf terugzien op beeld is ongelijk en een video openen gaat vaak 10 keer opnieuw, haha!

Tijdens de eerste lockdown in maart was het contact met de klanten een grote reden waardoor de verkoop nog doorging. Het kan heel simpel door middel van een appje of een belletje. Stel de vraag aan je klant: ‘hoe gaat het met je?’ je zal zien dat, door contact te hebben met elkaar er kansen liggen op verkoop zonder dat je ‘verkoopt’.

Wat ik merkte in de tweede lockdown is dat klanten nóg meer behoefte hebben aan een verwen/verzorgingsmoment. Je zit vrijwel de hele dag thuis en alle dagen lijken op elkaar. Toen is het idee van de ‘Mooi en Fris box’ ontstaan. Een box voor thuis waarin alle benodigdheden zitten voor een volledige gezichtsbehandeling! Van reiniging tot aan masker en er is zelfs een heerlijk thee zakje bijgeleverd voor een ultiem #selfcare moment. Op Instagram heb ik een poll geplaatst met de vraag of er behoefte is aan de box en 90% van de mensen stemde: ja! Op deze manier kan je erachter komen wat de behoefte is van je klant en is de kans op succes groter.

Een leuke tip, voeg er een cadeaubon bij die de klant kan inleveren bij aanschaf van producten. Zo stimuleer je weer verkoop. Neem na een week weer eens contact op met de klant om te vragen hoe de ervaring is geweest. Houd contact met je klanten en laat weten dat je er voor ze bent!

Mijn motto: Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan!

Liefs, Annemarie van Schoonheidssalon Mooi en Fris

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang geregeld updates over jouw vakgebied!

Previous
Boost je webshop! Een checklist met concrete tips
Lockdown tips van Annemarie Fris