Roberto Dresia: “Laat kansen in make-up niet liggen!”

Posted on

Tegenwoordig zijn make-up producten niet meer weg te denken bij schoonheidssalons. En ook op beautybeurzen worden naast skincare en supplementen, de make-up brands met mooie visuals geëtaleerd. Maar naar mijn mening is make-up nog steeds een ondergeschoven product in de schoonheidssalons. Laat make-up kansen niet liggen!

Maar 6% van de salons in Nederland werkt met make-up producten… We hebben ongeveer 50.000 schoonheidssalons in Nederland, best veel! En als je weet dat 80% van de vrouwen make-up draagt, moet je een make-up brand in huis hebben om meerwaarde en meer omzet te creëren. En als je het in huis hebt, doe er dan ook wat moois mee!

Voor corona boekten schoonheidssalons mij voor
make-up trainingen. Er zijn veel make-up brands die niet in de commerciele stores te koop zijn en die exclusief worden verkocht in de salons, bijvoorbeeld Cent pur Cent, BeMineral, Malu Wilz, Idun, UNG. Maar ook veel skincare brands hebben mooie producten in hun assortiment. Mascara, lippenstift en oogschaduw staan in de top 3 ‘beste verkoop’. Oogpotlood, nagellak, foundation, penselen, lippenbalsem, blush/rouge en poeder volgen. Als je wilt beginnen met make-up, geef ik je het advies om eerst met de top 3 te beginnen en focus op deze producten. Kies een merk met een verhaal en visie dat bij je past. De uitstraling, verpakking en displays moeten ook in je salon filosofie passen. Maak voor je salon beautyclips met de make-up producten die je verkoopt in een showreel voor klanten die eventueel in de wachtruimte moeten wachten. Zorg dat de make-up duidelijk zichtbaar is inclusief alle folders over de producten. Wijs je klanten ook na de huidbehandeling op jouw producten en vertel ze dat je ook visagie doet. Geef folders mee naar huis.

Een touch-up van 5 min is ook een service: met de top 3 producten. Leer je klant hoe ze de make-up het beste kunnen gebruiken en welke producten het mooiste staan bij de klant. Naast huidbehandelingen, manicure, nagels, massage en wellness worden make-up
behandelingen ook steeds meer geboekt in salons. Zelfs haarstyling, fillers en botox-behandelingen worden populair in schoonheidssalons. Ik zie een trend in de toekomst dat schoonheidssalons een totaalpakket in beauty behandelingen gaan aanbieden. Maar nogmaals, mis de kansen die er voor je liggen qua make-up producten en behandelingen niet!

Succes beauties, Roberto

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang geregeld updates over jouw vakgebied!

Previous
Ionto-LIFT RF van MSK-Podiamed
Roberto Dresia: “Laat kansen in make-up niet liggen!”