HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Leveranciers aan het woord: #samensterk tijdens deze lockdown

Bij de eerste lockdown vroegen we leveranciers wat zij voor jullie konden betekenen in die periode. Toen het er in oktober op leek dat er een tweede lockdown zou komen, hebben wij meteen leveranciers gevraagd wat zij bij een ‘eventuele tweede lockdown’ voor jullie zouden doen. Die lockdown kwam er toen niet, maar inmiddels zitten we nu toch in week 2 van opnieuw een ‘harde’ lockdown. Veel leveranciers stonden tijdens de eerste lockdown klaar met gratis online webinars, betalingsafspraken, speciale ‘@home kits’ en noem maar op. In dit artikel vertellen 3 leveranciers – Webecos, Beauty Injection en Perfect Eyelash – wat jullie kunnen doen tijdens deze tweede lockdown en met welke initiatieven zij voor jou klaarstaan.

Greet Hoedeman, algemeen directeur Beauty Injection
Lieve collega’s, we staan wederom voor een grote uitdaging. De mededeling dat we nu helemaal niets meer mogen is als een mokerslag neergekomen. De gevolgen zullen zowel emotioneel als fysiek groot zijn. Maar alsjeblieft, laten we niet bij de pakken neer gaan zitten, laten we in contact blijven. Met elkaar en onze klanten.

  • Bel je klant
  • Laat weten hoe zeer je het betreurt dat je niet kunt behandelen maar met handen en voeten gebonden bent
  • Wat je wel kunt doen is zorgen dat ze haar favoriete verzorgingsproducten thuisgestuurd krijgt. Jouw leverancier ondersteund je hierbij (wij dus)
  • Ze geeft aan jou door wat ze nodig heeft en wij versturen het hiervandaan, rechtstreeks naar de klant. Jouw enige bijdrage is € 4.95 en als het een cadeau is doen we er ook nog een mooi papiertje om.
  • Vertel de klant wat je in huis hebt, of niet maar wat wel leverbaar is.

Laten we niet achterover leunen maar ons best doen eruit te halen wat mogelijk is. De winkels zijn dicht en is men dus aangewezen op de webshops. Zorg dat je de omzet bij je houd en misschien zelfs iets meer. Wij helpen je graag.  Wel laat ik de klanten vooraf betalen. Je kunt ze eventueel een tikkie sturen. Ze zal er begrip voor hebben. Ik blijf met liefde en plezier de kennissessies verzorgen. Zorg dat je niet aftakelt maar actief blijft. Gedwongen of niet, we hebben ook daar nu tijd voor en ik verzeker je dat je geïnspireerd wordt, ook al heb je eerder meegedaan. Veel liefs van mij en het Beauty Injection team en ik wens jullie het allerbeste, fijne dagen en we slaan allemaal op 31-12 0:00 uur de deur van 2020 met een klap achter ons dicht om toch weer positief het nieuwe jaar in te gaan want een ding kan ons niet verweten word en dat is dat wij allemaal heel flexibel zijn.

Jan Zwoferink, directeur Webecos
Vooropgesteld, natuurlijk is de tweede lockdown heel vervelend, zeker in de drukste periode zo kort voor de feestdagen. Helaas kunnen wij als leverancier de pijn van gemiste omzet niet ongedaan maken, maar we willen onze klanten graag op de volgende manieren ondersteunen:

  • Net als tijdens de vorige lockdown zullen wij het bedrag voor porto vrije bestellingen verlagen naar € 50,- excl. BTW, zodat salons eenvoudig en zonder extra kosten producten voor hun klanten kunnen bestellen.
  • Sinds de vorige lockdown bieden wij klanten de mogelijkheid om hun eigen website te koppelen aan de webshop van Webecos en zo ook zelf online te kunnen verkopen. De consument kan dan via de website van de salon de Webecos producten online bestellen, Webecos stuurt ze naar de consument en de salon ontvangt toch een marge op de producten die via haar website zijn besteld. Veel van onze klanten hebben hier bij de eerste lockdown gebruik van gemaakt. Indien men dat nog niet gedaan heeft en toch geïnteresseerd is in zo’n ‘affiliate’ webshop op de eigen website, kan men dat eenvoudig bij ons opvragen.  
  • Samen met een aantal andere leveranciers hebben we de handen ineengeslagen om de salons te ondersteunen met de website BestelBijMijnSalon.nl. Consumenten kunnen hier eenvoudig hun kerstcadeaus, producten en cadeaubonnen bestellen. De aanvraag komt rechtstreeks in de mailbox van de salon terecht. De salon neemt vervolgens zelf contact op met de klant over de bezorging en betaling. We willen graag dat de consumenten de kerstinkopen bij hun eigen salon gaan doen en deze niet elders online gaat kopen, onder het motto #helpelkaar #kooplokaal. Webecos klanten die mee willen doen met dit initiatief kunnen zich aanmelden via: https://bestelbijmijnsalon.nl/salon-aanmelden.
  • Tijdens de vorige lockdown hebben veel salons producten voor thuisgebruik of zelfs speciale thuisbehandel kits verkocht. Ook nu kunnen klanten deze speciale behandel kits bij ons bestellen. Juist in combinatie met de verlaagde portokosten en de affiliate webshop is dit een interessante optie
  • Wij hebben onlangs 2 nieuwe parfums onder de naam Elementary gelanceerd. Deze zijn bedoeld om extra omzet in de salon tijdens de decembermaand te realiseren naast de omzet van de behandelingen. Deze parfums kunnen nog steeds besteld worden, zie https://webecos.com/product/elementary-jasmin-rose-eau-de-parfum/ . Ook hier geldt dat dit verzonden wordt zonder portokosten en via de affeliate webshop besteld kan worden.
  • Samen met weekblad Margriet heeft Webecos een speciale aanbieding ontwikkeld, waarbij Margriet lezeressen bij het boeken van een Webecos Caviar Treatment een speciaal cadeau krijgen. Die actie was al gelanceerd voor de 2e lockdown, maar loopt nog t/m 31 maart 2021. Juist nu is het zaak om ook alvast te zorgen voor een volle agenda op het moment dat de salons weer open mogen en deze actie biedt daar een goede gelegenheid voor.

Stacey Tolboom, Marketing & Design Perfect Eyelash
Van origine zijn wij een bedrijf met een positieve mindset, dit willen we dan ook graag overbrengen naar onze klanten. Vanaf het begin van de crisis, en tijdens de eerste sluiting van contactberoepen, hebben wij meteen een luisterend oor geboden aan onze klanten. Veel van de beautysalons zijn eenmanszaken, zij hebben dus geen personeel om mee te sparren of simpel weg hun hart te luchten. Dit is dan ook het eerste wat we gedaan hebben, onze klanten de kans gegeven om vragen te stellen waarmee wij eventueel kunnen helpen. Naar aanleiding van de behoefte van onze klanten hebben wij PerfectClass opgezet, wij hebben gemerkt dat velen graag de ‘extra’ tijd wilden gebruiken om zichzelf te kunnen blijven ontwikkelen. Met ons hele team zijn wij direct aan de slag gegaan met PerfectClass, een online Instagram serie waarin al onze afdelingen aan bod komen. Tijdens deze verschillende afleveringen neemt het personeel van Perfect Eyelash onze klanten mee achter de schermen, en geven zij handige tips & tricks, zodat zij zich kunnen blijven ontwikkelen. Wij hebben gemerkt dat door dit concept, onze klanten echt weer een beetje licht zagen aan het einde van de tunnel, en er echt door werden gemotiveerd en geïnspireerd. Alle afleveringen van PerfectClass seizoen 1 zijn terug te vinden op ons Instagram TV kanaal, zeker het kijken waard als je dit nog niet gedaan hebt.

Hoe staan wij onze klanten bij tijdens de tweede lockdown?
De tweede lockdown kwam toch nog redelijk onverwacht, net zoals de eerste lockdown, waren wij hier niet echt op voorbereid. Gelukkig kunnen wij als team snel schakelen en zijn wij wederom direct achter de schermen aan de slag gegaan, om iets tofs voor onze klanten neer te zetten. Omdat het eerste seizoen van PerfectClass zo goed is bevallen, was het voor ons makkelijk om dit concept natuurlijk door te zetten, met hier en daar wat aanpassingen. En zo is PerfectClass Live ontstaan, een online Instagram serie die voornamelijk live te volgen is. Net zoals bij de eerste lockdown hebben we onze klanten hier een rol in laten spelen, we hebben gevraagd wat zij graag van ons willen zien. Hieruit kwamen we tot de conclusie dat klanten zichzelf willen ontwikkelen op het vakgebied, dus echt meer informatie en kennis over behandelingen en producten. Waarin wij in het eerste seizoen inspeelden op de ‘zakelijke’ kant, spelen wij deze keer in op de praktijk ontwikkeling van onze klanten. De afleveringen zijn alléén live te volgen omdat er dus echt unieke kennis wordt weggeven over behandelingen en producten, tijdens deze live sessies op Instagram kunnen volgers ook vragen stellen, waarop zij direct antwoord ontvangen. Ook is het zelfs mogelijk om thuis mee te doen, en de opgedane kennis direct te oefenen in de praktijk.

Zie hieronder het vorige artikel. Die lockdown kwam er niet, maar de antwoorden zijn nog net zo relevant

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

     
 

   

Vorige
5 belastingtips voor het nieuwe jaar
Leveranciers aan het woord: #samensterk tijdens deze lockdown