HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Nieuwe technologie in gepersonaliseerde huidverzorging

Omdat geen enkele huid is als de andere en omdat de behoefte voortdurend verandert door blootstelling aan dagelijkse invloeden en verschillende omstandigheden… De huid is altijd een spiegel van de gezondheid van het individu en zijn of haar cosmetica-experts. Omdat er altijd een andere behoefte is als het gaat om de huid en individuen, is de cosmetische industrie altijd bezig om huidverzorgingsproducten zo nauwkeurig en huid-individueel mogelijk te maken. DOOR LORETTE VAN ‘T HOF

Je leest hier een sneak preview van een artikel dat verschijnt in de komende editie van Vakmagazine De Beauty Professional. Deze editie verschijnt deze week en staat weer boordevol relevante vakinformatie! Daar wil je wel even voor gaan zitten! Heb jij nog geen abonnement? Er is al een online abonnement voor maar 39 euro! Klik hier: www.beauty-pro.nl/abonnementen

Het resultaat van deze inspanningen is tot nu toe altijd een compromis: de productie van gezichtscrèmes is afgestemd op huidtypes of leeftijdsgroepen en geslacht. Consumenten kiezen vaak een veilige weg en kopen liever iets voor de gevoelige of gemengde huid. Er wordt gezegd dat Helena Rubinstein het huidtype heeft uitgevonden, rond begin 1900. Het cosmetische huidtype lijkt een marketingtool te zijn, het mag dus niet verrassend zijn als de subjectief waargenomen huidtypen niet samenvallen met biofysische meetresultaten. Wat het oog waarneemt, kan in realiteit geheel anders zijn. Of we over tien jaar nog over cosmetische huidtypen praten, geloof ik niet. Dit komt doordat de trend naar individualisering van huidverzorging doorgaat, ook wel huidverzorging op maat genoemd.

4,3 miljoen combinaties

Wist je bijvoorbeeld dat er momenteel al 4,3 miljoen combinaties gemaakt kunnen worden van verschillende huidtypen en huidbehoeften? De cosmetische huidtypen zoals de gecombineerde huid, droge huid, vette huid en normale huid, dekken bij lange na niet de huidbehoeften af van de huidige veeleisende consument. Omdat de huid voortdurend verandert en wordt blootgesteld aan verschillende omstandigheden, willen klanten de verzorging liefst actief ervaren en perfect laten afstemmen op hun huidige huidconditie. Het lijkt nu nog een droom om een crème samen te stellen, ter plekke te fabriceren, 100% afgestemd op het individu bij een parfumerie of schoonheidsinstituut. Bij andere gebruiksvoorwerpen zijn we inmiddels gewend geraakt aan de mogelijkheid van maatwerk op alle niveaus, een trend voor allerlei producten. Een goed voorbeeld zijn sportschoenen – de Adidas Speed-Factory. Veel modellen van de am4-schoenen worden gemaakt in de Adidas Speedfactory fabriek in Duitsland, voor een nog exclusiever karakter. Gebaseerd op wensen van, informatie over en technieken van verschillende hardlopers, wordt het perfecte model op maat voor je samengesteld. Zo zijn er nog verschillende voorbeelden aan te halen zoals de auto industrie www.vw.com/builder en tegenwoordig kan je zelfs ook je eigen op maat gemaakte ontbijtgranen samenstellen www.mycerealmix.com/make-your-own-cereal.

Maar hoe zit het met beautyproducten? En waarom wordt er juist nu ingezet op deze nieuwe technologie? En wat houdt die nieuwe technologie precies in? Dat lees je in de aankomende editie! Mis het niet!

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

     
 

   

Vorige
Show your best results! Het resultaat van Vera Hazelaar
Nieuwe technologie in gepersonaliseerde huidverzorging