Column Roberto Dresia: Imago

Na je opleiding en ervaring in het veld, wil je je eigen schoonheidssalon beginnen… Je droom, je passie… het liefste in een mooi pand op een top locatie. Ja, wie wil dit nou niet? Nadat je alle administratieve zaken hebt geregeld, is het tijd om te bedenken hoe jij je in de toekomst wil profileren. Pas daarna kan het avontuur beginnen. Maar… hoe ga je dit doen? Wat wordt jouw beeldmerk/logo, uitstraling, boodschap, doelgroep, filosofie, concept… alles moet kloppen om een succesvolle beauty business te runnen.

Jouw eigen uiterlijk is erg belangrijk. Jouw IMAGO… Jouw visitekaartje… Wat het oog het eerst registreert… Je moet een voorbeeld zijn voor je klanten, dat zeer zeker! Er verzorgt uitzien met de juiste make-up en haar en je huid perfect als een zijde canvas, zodat je klanten zeggen: “Jouw huid en die make-up. Zo wil ik ook uit zien!” Jij vertegenwoordigt jouw salon en product. Maar blijf wel jezelf!

Print, social media, radio en TV zijn de andere targets en wapens voor jouw doel!! Ik zeg altijd: ‘Het geld ligt op straat!’ Alleen je moet het zien en het vermogen hebben om het om te zetten.’ En een goede image building zorgt daarvoor. Zorg voor mooie opvallende contents op je Linkedin, Instagram, facebook en website om volgers te krijgen. Koop geen volgers! Het wordt veel gedaan, maar je houdt jezelf hiermee voor de gek!!
Een gouden idee is het laten maken van je eigen PR. Doe professionele fotoshoots met jezelf, gebruik mooie modellen (vergeet ook niet de mannen) en een ‘mature’ model. Foto’s inkopen en gebruiken voor je PR vind ik een te kort in inzicht in je business. Investeer hierin, je zult in de toekomst zien dat het gaat werken voor waar jij voor staat.

Heb jij alles op de rit en inmiddels enige ervaring? Meedoen aan de Beauty Awards is dan een optie. Dit is iets dat jou als ondernemer heel ver kan brengen. Adverteren moet je alleen doen als het jou wat opbrengt, het zet je wel op de kaart.
Huid en make-up trainingen van de ingekochte producten is een must! Laat je werknemers ook alle trainingen volgen, het is aftrekbaar van de belasting, dat zijn je overheadkosten. En ga events organiseren. Je kan een beautyexpert boeken om je make-up of huidproduct meer onder de aandacht te krijgen.
Uiteindelijk is de mond-tot-mond reclame het mooiste wat je kan krijgen. Een klant binnenhalen is makkelijk, maar een klant behouden… dat is jouw inzicht hoe jij de klant na je behandeling de deur uitzwaait. Service is een belangrijk onderdeel van je Beauty Business.

Veel succes lieve mensen zeker in deze onzekere tijden en toekomst!
Samen sterk. Stay Positive and be SAFE.

Roberto Dresia

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 Comments
Previous
Intermittent living: Wat is het? Wat doet het? En wat zegt de wetenschap?
Column Roberto Dresia: Imago