Beauty Award Special: Meet GOUD sponsor KLAPP Cosmetics

Posted on

De vakwedstrijd Beauty Award wordt elk jaar georganiseerd door leveranciersorganisatie BTP (Beauty Trade Professionals), maar heeft altijd meerdere sponsoren die de vakwedstrijd een warm hart toedragen en de professionaliteit van de beautybranche naar een hoger niveau willen tillen. KLAPP Cosmetics is een van de GOUD sponsoren ofwel hoofdsponsoren. Wij spraken met Mirjam Sterk van Klapp Cosmetics Benelux. Waarom zijn zij hoofdsponsor, hoe zien zij de professionaliteit in de branche en wat doen zij om die professionaliteit naar een hoger niveau te tillen?

KLAPP Cosmetics steunt de felbegeerde Beauty Award als sponsor al jaren. Dat doen ze ook in Duitsland. “Daarom is het vanzelfsprekend dat we er – zeker onder de Corona omstandigheden – in 2021 weer bij zijn!” vertelt Mirjam. “Deze speciale onderscheiding eert schoonheidsspecialisten voor uitstekende prestaties en speciale klantenservice in verschillende categorieën. Het is precies deze toewijding die we willen ondersteunen. Met name de beautybranche heeft de afgelopen maanden zeer moeilijke tijden doorgemaakt. Elk bedankje, elke energiebron en elke aanmoediging zijn zo veel waard, vooral nu, en we willen graag ons steentje bijdragen.” Wat betekent volgens KLAPP de Beauty Award voor de schoonheidsindustrie? “Deze prijs is een groot compliment en een bedankje voor de beautyprofessionals die hun professionaliteit laten gelden. Zij zijn het die de boodschap van schoonheid dagelijks professioneel, bekwaam, nadrukkelijk en op het hoogste niveau de wereld in dragen en klanten een bijzonder wellnessmoment bezorgen. Zij geven daarnaast nog eens tal van geweldige cosmeticamerken het perfecte podium.”

Ondersteuning voor professionals
Er zijn dit jaar drie finalisten die met KLAPP werken in de salon: Rosanne Navis, Marjan Walinga en Anne-Marie Mater. “Wij stimuleren onze klanten altijd om mee te doen aan de Beauty Award. Er gaat een heel traject aan vooraf: een boekwerk maken van je eigen onderneming, het stellen van doelen en nog veel meer. Het is een traject waarbij je als ondernemer en schoonheidsspecialist kritisch naar jezelf en je salon gaat kijken en daar word je alleen maar beter van. Wij nodigen bijvoorbeeld ook Maddy Weide altijd uit in ons trainingscentrum te Opheusden, om onze klanten te enthousiasmeren om zich in te schrijven.” ​En wat doet KLAPP nog meer om de professionaliteit in de schoonheidsindustrie te bevorderen? “Wij ondersteunen onze klanten het hele jaar door al met aantrekkelijke, relatief kleine, aanbiedingen met gratis producten. Zeker in de moeilijke periodes die wij op het moment hebben en hebben gehad (lockdown). Daarnaast bieden we natuurlijk opleidingen om te werken met onze producten.” Wat als één van ‘jullie’ specialisten een Beauty Award wint? Wat doen jullie voor hen? “De behandeling in het schoonheidsinstituut is het uitgangspunt en doel van al onze activiteiten. Samen hebben we een visie: op maat gemaakte, duurzame beauty- en wellnesservaringen creëren en tegemoetkomen aan de zeer persoonlijke wensen en behoeften van klanten. Ons doel is om met visionaire, klantgerichte producten en behandelingen een aanzienlijke meerwaarde te creëren voor onze schoonheidsspecialisten. Ook hechten we veel belang aan opleiding en zullen dit gebied in de toekomst blijven uitbreiden en intensiveren. In 2021 zullen we nationale en natuurlijk online opleidingen aanbieden en verdere digitale oplossingen opzetten. De coachingsteams worden versterkt en er worden nieuwe trainingsconcepten gecreëerd. Wij willen onze klanten maatwerk en een 360 graden allround service bieden. Zeker in deze tijden is er veel beweging in de beautybranche en dan is het goed om met ons een betrouwbare partner aan je zijde te hebben.”

Toekomst beautybranche
Hoe ziet KLAPP de toekomst van de schoonheidsindustrie? “De manier van leven en koopgedrag van consumenten is veranderd als gevolg van de coronacrisis en tal van trends zijn versneld. Duurzaamheid, online handel en digitalisering behoren daar tot de mogelijkheden. Geen enkel merk of bedrijf kan het onderwerp duurzaamheid negeren, omdat consumenten in de toekomst veel kritischer zullen consumeren. Bedrijven nemen steeds meer een sterke rolmodelfunctie op zich. Studies tonen ook aan dat het de trend is; het creëren van gedeelde waarden. En dan is er nog het anticiperen op de vrijheid en levensvreugde die zijn herwonnen na de crisis. Mensen willen weer sociale contacten, persoonlijke uitwisseling, dingen aanraken en zich overgeven aan iets goeds. Dat zal ook de schoonheidsindustrie een boost geven. KLAPP Cosmetics is een pionier in de wereld van schoonheid en staat voor innovatieve cosmetische behandelingen die hun tijd vooruit zijn. Voor ons is Made in Germany een belofte van kwaliteit. Meer dan 40 jaar ervaring en continu onderzoek & ontwikkeling van nieuwe high-tech actieve stoffen en methoden zorgen steeds voor optimale tevredenheid over de behandelingen. Wereldwijd vertrouwen meer dan 35.000 beautysalons en hotels in meer dan 60 landen op ons.”

“Wij wensen iedereen heel veel succes en plezier tijdens de Livestream Beauty Award uitreiking. Wij kijken er in ieder geval al erg naar uit!”

OVER KLAPP COSMETICS
De filosofie van KLAPP: Als een van de laatste grote visionairs van de beauty-industrie zet Gerhard Klapp al sinds 1980 wereldwijd toonaangevende trends. Zijn diepgaande kennis investeert Gerhard Klapp onvermoeibaar in onderzoek & ontwikkeling van cosmetische behandelingen, speciale treatments en verzorgende producten. Hij was dan ook altijd een van de pioniers in de beautybranche. Tot zijn innovaties behoren retinol (vitamine A), O2-therapie, vitamine C en ASA Peel®. KLAPP Cosmetics staat voor innovatie – gisteren, vandaag en morgen. Ons potentieel voor uw succes: KLAPP Cosmetics biedt alles wat u nodig heeft als succesvol schoonheidsinstituut. Wat we doen, doen we uit overtuiging. Daarom heeft u op het hoofdkantoor van KLAPP een persoonlijke contactpersoon. Omdat we willen dat u zich goed voelt bij ons en op elke vraag een snelle en vakkundige reactie krijgt. De focus van de bijzondere KLAPP behandelingen en producten ligt op innovatieve en veelzijdige behandelingsconcepten, die consequent worden aangevuld met verzorgende producten voor thuis. Alle KLAPP concepten worden ontwikkeld voor elk huidtype en elke huidconditie, voor hem en haar, voor gezicht en lichaam – voor integrale schoonheid. Het resultaat zijn perfecte, individueel toepasbare producten voor verzorging, regeneratie en wellness.


De nieuwste anti-aging huidverzorgingslijn van KLAPP Cosmetics is: Diamond.

Diamant wordt al sinds mensenheugenis de kostbaarste stof genoemd: symbool van schoonheid, rijkdom en elegantie. Nieuw cosmetisch onderzoek heeft nu ook de waarde ervan voor schoonheidsverzorging ontdekt. Hoogwaardige texturen – verfijnd met ultrafijn diamantstof – gaan tekenen van huidveroudering tegen en geven de huid de begeerde schoonheid en glans waar elke vrouw naar verlangt.

DIAMOND is de nieuwste anti-aging huidverzorgingslijn van KLAPP Cosmetics. Waardevolle anti-aging peptiden worden via innovatieve technologie verbonden met uiterst fijne diamantdeeltjes – voor buitengewone schoonheid. Actieve stoffen zoals acmella oleracea extract, hyaluronzuur en marine biotechnological ferment completeren het concept en zorgen voor perfecte schoonheidsverzorging.



Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang geregeld updates over jouw vakgebied!

Previous
Lippigmentatie is booming
Beauty Award Special: Meet GOUD sponsor KLAPP Cosmetics