Durf jij te groeien? Gratis webinar Aletta de Rooij

Heb jij het verhaal van Aletta de Rooij al gelezen in vakmagazine De Beauty Professional? Echt doen hoor! En meld je ook meteen aan voor haar gratis webinar, want daarna ga jij die stap naar succesvol ondernemen zeker weten nemen!

Aletta de Rooij van Partners in Crème is al sinds de start van De Beauty Professional een van onze vaste columnisten. En dat is niet voor niets. De meesten van jullie kennen haar dan ook wel. Velen gingen een coachingstraject met haar aan, met succes! Want investeren in jezelf, gaat jou uiteindelijk veel meer opleveren. De Beauty Professional ging voor de juli-editie van De Beauty Professional in gesprek met Aletta, die net een nieuw webinar heeft gelanceerd. Tijdens de coronatijd hebben de meeste specialisten ingezien dat het hebben van een financiële buffer een must is. Heb je je wel eens afgevraagd of jij de meeste omzet uit jouw behandelingen haalt of uit de verkoop van producten? Dat laatste kan je namelijk veel meer brengen dan je denkt! Voor ons was het gesprek met Aletta in ieder geval een echte eyeopener. Doe er je voordeel mee!

Het behandelen van klanten is jouw passie, daar heb je voor geleerd en vind je het allerleukste om te doen. Maar realiseer je dat je een bedrijf bent gestart om een goede boterham te verdienen met het werk dat je leuk vindt. Tijdens Aletta haar coachingstraject leer je meer over wie jij bent, wat je wilt met jouw salon en hoe je daar kunt komen. En vooral ook waar het dan nu misgaat, waar je omzet laat liggen en hoe jij echt de ideale klant binnen kunt halen óf creëren van bestaande klanten. Aletta: “De ideale klant neemt jouw advies ter harte, kiest voor een luxere behandeling en gaat thuis aan de slag met het complete pakket aan schoonheidsproducten passend bij de huidwens”. Is dit bij jou nog niet het geval? Ben je bang om klanten te verliezen als je jouw strategie veranderd? Houd iets je tegen om het anders te gaan doen en meer geld te verdienen? Lees dan snel verder!

Nadruk op verkoop

Aletta: “Het behalen van succes met de salon heeft te maken met verschillende factoren die allemaal moeten kloppen. We hebben een moeilijke tijd achter de rug. De nadruk mag wat mij betreft echt meer op de verkoop komen te liggen. En het kan… de salons uit mijn coachtrajecten, leveren het bewijs. Als beautyspecialist voer je je passie uit, echter je hebt een bedrijf dus moet je het ook zakelijk bekijken. Als je een salon start, heb je vaak maar een doel: klanten binnenhalen. En dan maakt het niet uit wat voor klanten dat zijn, want alles is omzet. Maar heb jij weleens gekeken naar jouw klantenbestand? Hoeveel klanten zijn er na één of enkele behandelingen niet meer teruggekeerd? En hoeveel klanten komen voor behandelingen die ook daadwerkelijk iets opleveren zowel qua omzet als aan resultaat voor de klant? En heel belangrijk: hoeveel klanten schaffen ook producten aan? En dan hebben we het niet over een potje crème één keer in het half jaar. Als je net start heb je maar een doel: de agenda vullen. Iedereen krijgt een plekje in de stoel. Maar heb je je wel eens afgevraagd of dat de beste manier is om je salon te laten draaien? Zijn dat dan jouw ideale klanten? En het geldt ook voor als je al jaren ondernemer bent. Levert de salon jou op wat je voor ogen had? Heb jij wel die ideale klanten in de salon? Dat is het allerbelangrijkste. Want met de ideale klanten, kun je omzet maken en houd je uiteindelijk meer tijd over voor jezelf.”

LEES HET COMPLETE ARTIKEL MET VELE EYEOPENERS IN VAKMAGAZINE DE BEAUTY PROFESSIONAL EN MELD JE AAN VOOR DIE GRATIS WEBINAR!

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Previous
Vegan actiebox: Time Resist Jour & Nuit by Yonka
Durf jij te groeien? Gratis webinar Aletta de Rooij