Frans cosmeticamerk Pier Augé neemt distributie in eigen beheer

Het Franse cosmeticamerk Pier Augé, dat dit jaar haar 60 jarig jubileum viert en in Nederland te vinden is bij schoonheidssalons en in de retail, heeft op 1 januari 2021 haar distributie weer in eigen beheer genomen. Het merk werd meer dan 20 jaar gedistribueerd door Dermaesthetics, maar heeft de touwtjes nu in eigen handen genomen via een Nederlandse dochteronderneming.

Pier Augé werd in juli 2020 overgenomen door B. Cosmétique, welke inmiddels ook een Nederlandse dochteronderneming heeft opgericht in Hoofddorp. Deze onderneming neemt nu onder andere de distributie voor haar rekening, maar dat is niet alles. Het merk heeft – volgens een recent persbericht – grote plannen. In het persbericht staat: “Na de overname van Pier Augé door B. Cosmétique in juli vorig jaar, heeft het Franse bedrijf de distributie van het merk in Nederland per 1 januari jl. middels een Nederlandse dochteronderneming in eigen beheer genomen. B. Cosmétique dankt voormalig importeur/distributeur Dermaesthetics voor hun werk en inzet in de meer dan twintig jaar van samenwerking. Het klantenbestand is inmiddels overgedragen, evenals de operationele uitvoering. Huidige producten en productsamenstellingen blijven ongewijzigd. Vanuit Hoofddorp is B. Cosmétique voornemens Pier Augé in de Nederlandse markt verder te ontwikkelen, als vanzelfsprekend samen met haar lokale klanten. Initiatieven en activiteiten op marketing- en communicatiegebied worden ook in Nederland voorzien.”

Plannen
“Onze ambitie is om aan de verwachtingen van onze huidige, loyale klanten te blijven voldoen, maar ook een nieuwe, jonge(re) generatie aan te spreken. Door middel van innovatie op bijvoorbeeld product-, maar ook op verpakkingsniveau, gebruik van (digitale) marketing, social media kanalen en incentive-programma’s. De strategie is gericht op groei, vanuit het DNA van het merk en in de geest van de pionier en oprichter Pièrre-Jules Augé – zoals hij dit zelf voorstond. Met het volste vertrouwen in onze distributienetwerk én in de toekomst wordt uitgekeken naar de realisatie van onze plannen.”

Pier Augé is een cosmeticamerk, een vlaggenschip van de Franse industrie sinds 1961, dat huidverzorgings-producten aanbiedt die het natuurlijke evenwicht van de huid respecteren. Volledig toegewijd om innovatieve en unieke huidverzorging te bieden, met als doel: de huid terug te geven wat van haar is. “Door de huid terug te geven wat van haar is, herinnert Pier Augé haar eraan dat ze alle sleutels bezit om zichzelf te verdedigen en haar integriteit te behouden.” Het merk Pier Augé werd in 1961 door Pierre-Jules Augé in Monaco opgericht. Als visionair apotheker was hij geïnteresseerd in het nieuwste werk op het gebied van de huid en de samenstelling ervan. Hij ging ervan uit dat aangezien de huid een formule is, het mogelijk moest zijn om deze te reproduceren”. Als gevolg daarvan creëerde hij in 1961 een exclusief concept, de Base Dergyl: een emulsie van dezelfde aard, structuur en samenstelling als de huid. Pier Augé: het geheugen van de huid.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 Comments
  • BERNARDO VAN EEKHOUT
    januari 26, 2021

    Beste Beautyprofessinoal,

    Hoe kan ik in contact komen met B. cosmétique in Hoofddorp? Graag zou ik een artikel willen wijden aan de producten van Pier Augé op mijn website http://www.beautyformen.nl

    Hartelijk dank en vriendelijke groet,
    Bernardo van Eekhout
    info@beautyformen.nl

    • Moniek Robbe
      januari 28, 2021

      Hoi Bernardo, als het goed is hebben ze direct al contact met jou opgenomen?
      Groetjes en succes

Previous
Vijf aandachtspunten voor btw-aangifte over 4e kwartaal
Frans cosmeticamerk Pier Augé neemt distributie in eigen beheer