(Her)starter in de beautybranche: Judith Huijbers

Deze week hebben wij het verhaal van Judith Huijbers, zij is 37 jaar, getrouwd, moeder van twee jongens van 10 en 13 jaar oud en de trotse eigenaresse van By Juud Skincare. Zij is 18 jaar geleden begonnen als zelfstandig schoonheidsspecialiste, maar is er afgelopen jaar tussenuit geweest. “Ik miste mijn passie. In oktober heb ik daarom mijn geheel vernieuwde salon geopend met een nieuwe naam, inrichting en productlijn. De opening was na de coronasluiting. Door de maatregelen heb ik daardoor helaas geen officiële opening kunnen houden.”

Starten na de coronasluiting
“Het was spannend om na de coronasluiting te beginnen. Bang voor wederom nieuwe maatregelen waardoor ik wellicht zou moeten sluiten. Ook was het afwachten hoe klanten reageren. Ik heb ze gerust kunnen stellen door aan alle voorzorgsmaatregelen te voldoen. Hierdoor komen ze nu met een gerust hart in mijn salon. Door deze uitdagingen was mijn drive nog hoger om mijn klanten te verwennen.”

Opleiding
“Ik heb de opleiding allround schoonheidsspecialiste gevolgd op het Thomas Instituut in Eindhoven. Tijdens de opleiding heb ik bij diverse salons werkervaring opgedaan. Na het afronden van de opleiding heb ik direct mijn eigen salon geopend.”

Eerste stappen naar een eigen salon
“Door mijn werkervaring bij diverse salons, heb ik ervaring opgedaan om uiteindelijk mijn eigen salon te kunnen starten. In de corona periode heb ik veel tijd gehad om mezelf goed te kunnen verdiepen in producten, inrichting, trainingen en het starten van mijn bedrijf. In mijn hoofd wist ik al helemaal hoe ik het wilde hebben, welke producten ik wilde gaan gebruiken en wat ik mijn klanten wilde bieden. Hierdoor was de uitvoering van de verbouwing wat makkelijker.”

Vanuit huis
“Ik heb een salon aan huis. Een aparte ruimte met een eigen ingang. Ik werk parttime in mijn salon. Ik kan dit zo goed combineren met mijn twee opgroeiende kinderen.”

Website
“Mijn website www.byjuudskincare.nl. is een strakke duidelijke site waar alle informatie te vinden is. Mijn man heeft de website gemaakt, evenals het logo en drukwerk. Ik heb geen webshop, ik adviseer mijn klanten graag persoonlijk over mijn producten.”

Salonbenodigheden
“Ik heb mijn salonbenodigheden zelf uitgezocht en aangeschaft. Ik heb hierbij gekozen voor een zwarte inrichting. Gecombineerd met goud en marmer geeft dit een luxe en rustige uitstraling.”

Merken
“Ik werk met de merken Dr. Renaud voor de huidverzorging, en Lycon wax voor de ontharing. Deze merken zijn zeer geschikt voor de gevoelige huid en bevatten natuurlijke ingrediënten.”

Klanten werven
“Ik heb veel van mijn klanten terug uit mijn vorige salon. Daarbij maak ik veel gebruik van social media om mijn salon onder de aandacht te brengen. Maar ook door middel van flyeren en een advertentie in de plaatselijk krant.”

Toekomstplannen
“Ik hoop mijn salon zo uit te kunnen breiden dat ik iemand in dienst kan nemen. Hierbij zou ik dan willen verhuizen naar een groter bedrijfspand waarbij ik mijn specialiteiten kan uitbreiden.”

Prijzen
“Mijn prijzen voor behandelingen zijn door mijn leverancier geadviseerd en samen hebben wij de prijslijst opgesteld. Momenteel start ik in de decembermaand met een actie waarbij mijn klanten 10% kennismakingskorting krijgen. Ook ontvangen zij een leuke goodiebag.”

Vakinformatie
“Mijn vakinformatie haal ik voornamelijk uit trainingen, vakbladen en beurzen.”

Nog andere dingen waar je als starter tegenaan liep en die nog als tip kunnen dienen voor anderen die willen starten?
“Sta achter je product en concept. Zo ben je sterk en is het duidelijk wat je wilt. Contact houden met collega ondernemers is ook zeker aan te raden.”

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Previous
Roberto Dresia: ‘Genereer extra omzet met make-up’
(Her)starter in de beautybranche: Judith Huijbers