Mariska Vink geeft 4 weken Instagram TIPS op beauty-pro.nl

Iedereen is momenteel druk met Instagram of andere social media. Het is de manier om in contact te blijven met je klanten deze periode. Mariska Vink, founder van Jouw business in het juiste licht, is Instagram expert en gaat de komende 4 weken praktische en direct uitvoerbare tips geven voor het Instagram account van jouw salon. Eerst stellen we Mariska even voor, in een al zeer leerzaam artikel! Zet jouw business in het juiste licht!
FOTOCREDITS: MARLEEN SAHETAPY


Ik ben Mariska founder van jouw business in het juiste licht. In 2016 startte ik een instagramaccount dat snel groot werd. Vanuit oprechte interesse maakte ik connecties met mensen en binnen een jaar had ik 6000 volgers. Het ideale plaatje!
Doelgericht was ik bezig geweest met het laten groeien van mijn account. Ik had veel sales, maar onderweg was ik mezelf totaal verloren. Toen werd ik ziek. 16 Maanden was ik uit de running. Ik werd teruggefloten door m’n lichaam en moest opnieuw leren luisteren naar mezelf. Ik had dan wel een snelle online groei gecreëerd, maar geen duurzame basis. Alles wat ik via instagram had opgebouwd stortte dan ook in als een kaartenhuis. Ik miste fundament.

Geen ziel
Door mijn zieke was mijn energie schaars geworden en ging ik kijken naar wat ik echt belangrijk vond en waar ik mijn tijd aan wilde besteden. Mijn instagramaccount voelde ik op dat moment niet meer. Ik was juist heel zichtbaar, maar wilde dat helemaal niet meer zijn. Ik wilde mensen niet belemmeren met mijn situatie. Het account leek voor de buitenwereld succesvol, maar diep van binnen klopte het voor mezelf niet meer. Ik zond vooral informatie, m’n ziel lag er niet in en er kwamen geen klanten uit: mensen voelen het als jij niet jezelf bent.

Ik ging herijken. Waar sta ik voor? Waar krijg ik energie van? Wat zijn mijn kernwaarden? Wat wil ik vertellen? Wat wil ik geven.

“Instagram is jouw podium, deel wat je wilt delen, straal uit waar jij voor staat”

Ik heb alles opgeschoond en veel volgers verwijderd. Achteraf bleken veel volgers een mismatch qua doelgroep. Ik was bang wat anderen ervan vonden, wat mij belemmerde om open, eerlijk en transparant te delen. Vervolgens heb ik mijn content aangepast en ben ik eerlijk gaan delen over de situatie zoals die nu is en liet ik mezelf puur zien. Ik vond de balans tussen content delen wat van waarde is voor anderen en mijn persoonlijke leven. Alles ging weer stromen, qua interactie, content creëren, het aantrekken van klanten en in mezelf. Ik kreeg erkenning, respect en begrip en steeds meer mensen met dezelfde interesses en levenservaringen gingen mij volgen. Wat uiteraard mijn ideale klanten bleken te zijn. Ik ervaarde steeds meer support en stevigheid en ook werden steeds meer en meer volgers mijn klanten.

Fundament
Door mijn ziekte heb ik gezien dat het ook anders kan en mag. Van rennen met oogkleppen op, ging ik naar luisteren naar mijn gevoel. Hierdoor ontstond helderheid in wat ik wil bereiken met mijn bedrijf en voor wie. Doordat het klopte van binnen, kon ik naar buiten toe mijn business eindelijk in het juiste licht zetten. Van hieruit kon ik echt met richting en focus waarde delen voor mijn ideale klant.

Voor instagram maakte ik een halfjaar planning. Je moet weten waar je naartoe wilt, vanuit een doel kun je concrete stappen zetten en deze behalen. Het geeft me rust, balans, richting, focus en helderheid. De basis om voluit en vrij content te kunnen delen en echt te stralen.

“Vertaal jouw passie naar buiten toe via instagram zodat die voelbaar, zichtbaar en tastbaar wordt voor de juiste klanten”

Nu heb ik een Instagram account dat helemaal goed voelt, dat klopt en wat voor mij, mijn klanten en mijn business werkt. Inmiddels kan ik leven van mijn Instagram account. Ik haal gemiddeld 10 goedbetaalde klanten per maand uit Instagram waarvan 90% terugkerende klanten zijn. Via mijn account leg ik echte connecties met mijn klanten en voeg ik waarde voor hen toe. Mijn bereik, zichtbaarheid en weergaves groeien iedere dag. Het vormt een stevig fundament in mijn business dat iedere dag zorgt voor meer energie, voldoening, klanten en omzet.

Jouw verhaal
En nu help ik anderen om dit ook te bereiken met hun business. Om vanuit een stevig fundament je business in het juiste licht te zetten en de gewenste business groei door te kunnen maken. Ik zie veel mensen buiten zichzelf zoeken naar wat werkt voor hun business. Maar uiteindelijk is dit niet wat bij hen past. En wanneer dingen niet kloppen, kan je niet groeien. Ik wil mensen laten zien dat ze niet moeten afkijken bij hun concurrenten en anderen moeten kopiëren. Maar dat ze op zoek moeten gaan naar het licht in zichzelf. Want alles is er al en alleen wanneer je jezelf bent, vorm je een kloppend geheel. Een plek waar je vanuit vertrouwen en verbinding online een connectie kan maken met jouw ideale klant.

Zorg eerst dat je jezelf bent, dan komen de klanten naar jou toe, je trekt ze dan gewoon aan met jouw authentieke vibe

Mensen kiezen namelijk voor jou, waar jij voor staat, jouw verhaal, voor wat jij uitstraalt, voor jouw waarde. Waarom, hoe en wat jij doet moet bij je passen, dan ga je stralen en zullen jouw ideale klanten jouw unieke licht daadwerkelijk oppikken. Het gaat er niet om wat jij aanbiedt met jouw bedrijf, het gaat om jou als persoon. Jij bent jouw bedrijf en daarom is het zo belangrijk dat de juiste klanten kunnen resoneren met jou.

Digitale etalage
Online werken geeft tegenwoordig oneindige groeimogelijkheden. Ontzettend veel ondernemers bedienen hun klanten online en creëren hier extra inkomstenstromen mee. Je doelgroep kun je letterlijk van over de hele wereld aantrekken, via Instagram kun je laten zien waarom je doet wat jij doet, waar je voor staat en welke waarde jij hebt toe te voegen aan het leven van jouw klanten. Door middel van internet kun je met de juiste boodschap grote groepen mensen motiveren, stimuleren en inspireren. Door gewoon jezelf te zijn en dit uit te stralen.

Instagram is een digitale etalage. Richt het in zoals jij wilt, zorg dat het goed voelt, deel je eigen unieke content, zet je business in het juiste licht en straal van hieruit jouw licht uit over het internet zodat de mensen die jou zoeken je daadwerkelijk kunnen vinden. Naast het aantrekken van nieuwe klanten versterkt een resonerende instagram feed ook de band met je huidige klanten. Kijk ook naar wat je hebt, houd je publiek aangehaakt, geef waarde en bouw aan duurzame relaties.

Kernwaarden

1. Oprechtheid en eerlijkheid
Het onderscheid je, vanuit oprechtheid kan je authentiek zijn. Klanten kunnen zich in je herkennen. Wanneer je oprecht en eerlijk bent, zul je precies de juiste klanten aantrekken. Zorg dat de juiste mensen je kunnen vinden en ze zullen op je aanhaken.

Wanneer jij transparant communiceert, is het altijd helder voor je klant wat jij voor hen kan betekenen

2. Transparantie
Een klant wil weten waar hij of zij aan toe is, wat mogen ze verwachten bij jou? Welke toegevoegde waarde bied jij met jouw expertise? Wees transparant over wat ze bij jou krijgen, maak een oprechte belofte. Neem ze mee in de doelen die jij hen helpt te realiseren. Schets het eindbeeld en het pad waarop jij ze daarnaartoe meeneemt.

Alleen wanneer een klant genoeg vertrouwen heeft dat jij zijn of haar probleem kan oplossen én zich met jou kan identificeren, zal pas een aankoop volgen

3. Vertrouwen
Om vertrouwen op te bouwen moet je klant je eerst kennen. Het is belangrijk dat je jezelf letterlijk en figuurlijk laat zien op Instagram. Vervolgens moet de klant je leuk en aantrekkelijk vinden. Zorg dat je een daadwerkelijke connectie met je klanten maakt, benoem hun knelpunten, laat merken dat je ze begrijpt en wek interactie op. Om echt vertrouwen op te bouwen wil jouw klant zien welke resultaten klanten eerder bij je behaald hebben, deel waarde en neem ze mee in de journey die jij met hen zou kunnen doorlopen.

Blijf bij jezelf
Ik zie veel mensen buiten zichzelf zoeken naar wat werkt voor hun business. Maar uiteindelijk is dit niet wat bij hen past. En wanneer dingen niet kloppen, kan je niet groeien. Ik wil mensen laten zien dat ze niet moeten afkijken bij hun concurrenten en anderen moeten kopiëren. Maar dat ze op zoek moeten gaan naar het licht in zichzelf. Want alles is er al en alleen wanneer je jezelf bent, vorm je een kloppend geheel. Een plek waar je vanuit vertrouwen en verbinding online een connectie kan maken met jouw ideale klant. Zorg eerst dat je jezelf bent, dan komen de klanten naar jou toe, je trekt ze dan gewoon aan met jouw authentieke vibe. Mensen kiezen namelijk voor jou, waar jij voor staat, jouw verhaal, voor wat jij uitstraalt, voor jouw waarde. Waarom, hoe en wat jij doet moet bij je passen, dan ga je stralen en zullen jouw ideale klanten jouw unieke licht daadwerkelijk oppikken.

Het gaat er niet om wat jij aanbiedt met jouw bedrijf, het gaat om jou als persoon. Jij bent jouw bedrijf en daarom is het zo belangrijk dat de juiste klanten kunnen resoneren met jou. Online werken geeft tegenwoordig oneindige groeimogelijkheden. Ontzettend veel ondernemers bedienen hun klanten online en creëren hier extra inkomstenstromen mee. Je doelgroep kun je letterlijk van over de hele wereld aantrekken, via instagram kun je laten zien waarom je doet wat jij doet, waar je voor staat en welke waarde jij hebt toe te voegen aan het leven van jouw klanten.

Motiveren, stimuleren en inspireren
Door middel van internet kun je met de juiste boodschap grote groepen mensen motiveren, stimuleren en inspireren. Door gewoon jezelf te zijn en dit uit te stralen. Instagram is een digitale etalage richt het in zoals jij wilt, zorg dat het goed voelt, deel je eigen unieke content, zet je business in het juiste licht en straal van hieruit jouw licht uit over het internet zodat de mensen die jou zoeken je daadwerkelijk kunnen vinden. Naast het aantrekken van nieuwe klanten versterkt een resonerende instagram feed ook de band met je huidige klanten. Kijk ook naar wat je hebt, houd je publiek aangehaakt, geef waarde en bouw aan duurzame relaties

Ik ga jullie de aankomende 4 weken tips geven, om jullie social media naar hoger level te tillen.

Are you ready? Reageer met YES!


Liefs Mariska

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

4 Comments
  • Desi
    januari 12, 2021

    YES!! Zo Trots op ‘mijn’ instagram coach! Daarnaast helpt het je zo omdat ze je constant laat spiegelen. Waardoor je als ondernemer groeit. Heel erg blij met ons coaching traject!

    • Mariska
      januari 12, 2021

      Wat super lief, blij met jou en onze samenwerking! We gonna rock it!

  • Whitley
    januari 14, 2021

    Yes!!!

Previous
De goede voornemens van Alex Hendriks
Mariska Vink geeft 4 weken Instagram TIPS op beauty-pro.nl