NIEUW! Column van Roberto Dresia

Vanaf nu zal visagist, hairstylist en docent Roberto Dresia elke maand een column schrijven over visagie & business. Hij geeft tips, tricks en trucs in visagie én om je omzet te verhogen met jouw eigen meerwaarde.

Roberto is al sinds 1980 in de beautybranche actief. Hij is visagist, hairstylist, kapper en beauty docent. Roberto schrijft reportages en columns in tijdschriften, draait mee op beurzen, werkt mee aan televisieshows, maakt radio, verzorgt de make-up van beroemde artiesten en BNer’s én heeft zijn eigen visagieschool. Vorig jaar startte hij de samenwerking met Vakmagazine De Beauty Professional, waar hij de visagie doet voor de covers.

Meet Roberto Dresia

‘Anders zijn dan anderen

Hallo lieve Beauties,

In deze tijd van een ‘soort’ onzekerheid moet je juist opvallen en de Corona stress buiten de deur houden. En geloof mij… ik zit er ook middenin…

We hebben in ons vak met mensen te maken, of je nu schoonheidsspecialist bent of visagist. ‘If you look good you feel good’. En dat geldt ook voor jouw bedrijf en werknemers. Word en/of blijf de beste in jouw vak. Klanten werven en binnenhalen is een vak apart. Door op te vallen en anders te zijn dan anderen in je PR-campagne of door op beurzen/evenementen te staan, haal je je klanten binnen. Maar je klanten behouden… dat is jouw eigen kracht, samen met je werknemers en de uitstraling en communicatie naar buiten toe.

Trends in make-up blijven komen en de juiste technieken gebruiken is essentieel. Het blijven volgen van make-up workshops en masterclass trainingen zijn dan ook echt van belang om te blijven leren. Op ‘onze vriend’ YouTube is er vandaag de dag content die ‘soms’ helaas de mensen weghouden van deze trainingen… Het persoonlijk beleven en de aandacht die je krijgt in de trainingen, zul je NOOIT krijgen via YouTube of een make-up cursus via internet.

Visagie is een belangrijk onderdeel in de schoonheidsbranche. Er zijn veel merken die je in de salon kunt gebruiken om – bijvoorbeeld – bruiden op te maken. En er zijn ook veel merken die je prima kunt gebruiken na een huidverbeterende behandeling. Hoe mooi is het om je klant te laten stralen en het beste in hen naar boven te halen?

Maar die vele make-up brands… Wat kies jij? Wie kies jij? Wie staat er achter het bedrijf? Waar voel jij je veilig bij? Geven ze klantenservice? Past de filosofie van het merk bij jou en jouw salon? Allemaal vragen die je in overweging moet nemen voordat je met een merk in zee gaat. Ga niet over 1 nacht ijs… research is belangrijk voordat je een make-up brand binnenhaalt. In mijn volgende column treden we hierover in detail… Voor nu: ‘be safe and stay safe!’

Bye for now,
Roberto Dresia

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

4 Comments
  • Een geweldige vriend, man, animator, artiest èn o.a. visagist……….
    Roberto Dresia is een feest!

    • Moniek Robbe
      september 15, 2020

      Daar ben ik het helemaal mee eens! En o wat heeft hij mooie looks gecreëerd bij de modellen op onze covers. Heel blij dat je nu bij ons je maandelijkse column bent gestart Roberto!

    • Roberto
      september 17, 2020

      Dank je wel linda🙏🙌

  • Arna Mulder
    september 28, 2020

    Heeft mij ooit een heel mooie bruid gemaakt 🙏 met heel veel fun samen daaraan bezig geweest 😉😊 always fun om samen uit te gaan en having fun op de dansvloer 😃 Knuff lieverd 💋

Previous
‘De week van…’ Robin van Hoof – De Groene Huid
NIEUW! Column van Roberto Dresia