Leren van vakgenoten: Miloe van Hove – Schoonheidsstudio 072

Miloe van Hove is 35 jaar en eigenaresse van Schoonheidsstudio 072 in Heiloo. In 2014 besloot ze voor zichzelf te starten. “Dit besluit nam ik omdat mijn toenmalige werkgever nog te weinig werk voor mij had.” Inmiddels huurt ze een bedrijfspand en heeft ze twee meiden in dienst.

In augustus 2004 behaalde Miloe haar diploma bij het Nova Collega in Haarlem. “Hier deed ik ook nog visagie in de avonden. En toen ik werkzaam was bij diverse salons, heb ik losse cursussen gedaan. Voornamelijk voor huidverbeterende behandelingen zoals microneedling, diepte peelings en microdermabrasie. Ik heb zelf ook nog 2 jaar les gegeven op een particuliere school in Heerhugowaard. Momenteel is mijn specialisatie huidverbetering met natuurlijke methodes.”

Waarvoor kan een klant bij jou in de salon terecht?
“Natuurlijke huidverjonging zónder ingrepen. De meest geboekte behandelingen zijn nu de ontspannende huidverbeterende behandelingen, waarbij wij ontspanning met fruitzuren en hooggeconcentreerde werkstoffen combineren en microneedling.”

Wat vind jij het leukste aan het ‘ondernemen’ / het hebben van een eigen salon? 
“Dat je eindeloos kan doorgaan met het invullen van je fantasie. In dit vak raak je nooit uitgeleerd en klanten die bij je komen blijven je elke keer verrassen.”

Wat doe jij om bij te blijven in jouw vak? 
“Ik volg heel veel Facebook groepen en lees in magazines erg veel. Normaal gaan we ook altijd naar de beurs.”

Wat is/zijn jouw favoriete merk(en) en waarom? 
“Mijn favoriete merk is Lookx skin care. Dit merk is milieuvriendelijk, bevat mooie werkstoffen en is ook nog eens betaalbaar. Ook belangrijk: het bedrijf is ontzettend prettig om mee samen te werken. Ook werken wij met supplementen van Sckin Nutrition, om zo ook de huid van binnenuit te kunnen verbeteren.”

Wat maakt jouw salon uniek? 
“Onze salon gaat net een stapje verder dan een reguliere salon. Ten eerste zijn wij enorm innovatief. Ik geloof zelf namelijk dat het altijd beter kan. Bij een eerste kennismakingsbehandeling scannen we de huid en geven we uitgebreid advies. Ook geven we de klant altijd na een intense behandeling een speciale map mee met nazorgtips. En over een week starten wij met een orthomoleculaire opleiding, om zo onze klanten nog beter advies te kunnen geven met betrekking tot huidproblemen waar niet direct een oplossing voor gevonden kan worden met alleen maar skincare. Zo kunnen we advies voor de buiten- en de binnenkant meegeven.”


Wat doe jij om nieuwe klanten binnen te halen? 
“We doen vooral veel met social media en soms lokale samenwerkingen; bijvoorbeeld met moederdag met een bloemenwinkel.”

Waarom komt een klant weer terug bij jullie?
“Klanten sparen bij ons punten waarmee ze korting krijgen op een volgende behandeling of product. Maar we merken dat klanten het erg fijn vinden dat we altijd erg goed advies geven en resultaten ook vastleggen met een huidscan en/of foto’s. Je zal bij ons ook niet zien dat we iemand laten liggen tijdens een masker. Elke minuut is van de klant en dus masseren we bijvoorbeeld tijdens het masker lekker de handen.”

Hoe ga jij om met klanten die te laat komen of op het laatste moment hun afspraak annuleren? 
“Momenteel met het corona protocol is het lastig. We hebben het nu zo afgesproken dat als een klant meer dan 3x op het laatste moment afzegt vanwege ‘verkoudheid’ of iets anders, deze klanten geen afspraak meer mag vastleggen. Zij komen alleen nog op de lijst te staan als er iets uitvalt.”

Wat betekent social media voor jouw salon?
“Social media is voor ons wel de beste manier om nieuwe klanten te bereiken. Wij gebruiken momenteel het meeste Instagram. Een enkele keer ook een goede influencer. Zowel op Instagram als Facebook hebben we veel interactie.”

Wat is de laatste training/opleiding die je hebt gevolgd en wat is het belangrijkste dat je daar geleerd hebt? 
“De laatste training die ik heb gevolgd was online via Karlijn Tempelman over acne en voeding. Wat ik daarvan leerde is dat voeding echt zoveel invloed heeft op de huid. Zeer interessant!”

Ga jij je inschrijven in het SKIN-register?
“Ik ben van plan mij in te schrijven bij het SKIN-register. Het is fijn dat je op deze manier kan laten zien wat voor kwaliteit je levert aan een klant.”

Wat is de grootste blunder die je ooit begaan hebt in de salon?
“De grootste blunder was dat ik tegen een klant begon over haar zwangerschap, terwijl ze helemaal niet zwanger was…”

Wat is het hoogtepunt geweest in jouw carrière?

“Dat ik een pand ging huren. Toen ik voor mezelf begon had nooit kunnen dromen dat het zo goed zou gaan.”

Hoe zie jij de toekomst van de beautybranche?
“De beautybranche is uiteindelijk onuitputtelijk. En dat is ook het mooie ervan. Ik denk zelf dat de toekomst zeker een schoonheidsspecialiste is die kennis heeft over veel meer dan alleen de huid aan de buitenkant. Daarom gaan wij ook die kant al op met onze nieuwe opleiding.”

Wat is de beste tip die je ooit hebt gekregen met betrekking tot jouw salon/ondernemen in de beautybranche? 
“De beste tip was om je te focussen op één ding. Straal uit waar je in wilt groeien en niet van alles een beetje.”

Is er nog iets anders wat je met vakcollega’s zou willen delen? Of wil je hen wellicht een vraag stellen om tips te krijgen over een bepaald onderwerp? 
“Momenteel zou ik misschien willen vragen of het duidelijk is waar wij voor staan. Dat zou al mooi zijn als dat goed over komt.”

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Previous
Vitamine C in skincare: wat doet het en waar moet je op letten?
Leren van vakgenoten: Miloe van Hove – Schoonheidsstudio 072