Starters in de beautybranche: Sylvia Dipai

Posted on

Sylvia Dipai is 41 jaar, moeder van 3 kinderen en eigenaresse van Enjoy a Moment. “Volgens mijn moeder heb ik altijd een passie gehad om mensen te verzorgen. Hoewel ik een hele andere kant op gegaan ben, is dat nu toch uitgekomen.” Op 3 maart 2021 heeft Sylvia de deuren van haar salon geopend. 

“In de zomer van 2019 zijn we begonnen met de verbouwing van onze bedrijfsruimte aan huis, achter in de tuin. Deze werd eerst door ons gebruikt als kantoor, maar we werkten meer in het huis dan in het kantoor. De planning was om in 2020 open te gaan, maar toen kwam corona en de scholen gingen dicht. Daar zat ik dan met 3 kinderen thuis, mijn man is stratenmaker en heeft ook zijn eigen bedrijf (waar ik de administratie van doe). Zijn werkdag begint al om 7 uur in de ochtend en hij is dan meestal eind van de middag thuis. Mijn oudste dochter redde zichzelf en af en toe kwam zij met een vraagje, de middelste (ook dochter) stribbelde tegen en wilde helemaal nietsdoen aan school, de jongste (zoon van 4 jaar) moest ik dan ook maar zien te vermaken. Daarnaast heb ik ook nog een parttimejob als financieel medewerker voor 20 uur in de week, waar ik natuurlijk ook voor thuis ging werken. Gelukkig heb ik een flexibel baan/manager. Dit werd dan meestal in de avond, als de kinderen op bed lagen. Dit alles was best pittig en gooide mijn hele planning in de war, uiteindelijk toen de kinderen weer naar school gingen, had ik besloten om in december 2020 open te gaan. Helaas kwam toen de tweede lockdown en na de kerstvakantie van de school bleven de kinderen weer opnieuw thuis. Het gaf mij wel de kans om de puntjes op de i te zetten, daar waar het kon, want de winkels zijn dicht en sommige dingen wil je toch echt eerst zien of voelen voordat je het koopt. Al met al heb ik op 3 maart eindelijk mijn deuren geopend! Bang voor de inkomsten was ik niet, want ik doe het naast mijn baan. Ik heb heel veel geflyerd in de wijk en mijn dochters maken veel reclame op school! Daarnaast maak ik gebruik van Facebook en Instagram. Het is een goed begin.”

Opleiding 
Ik heb de opleiding Skincare Specialist gevolgd bij Bacademy en in 2018 afgerond. Ik wilde graag na zoveel jaar iets anders gaan doen, iets wat ik al een lange tijd leuk heb gevonden. Ik heb mijzelf weggecijferd voor de kinderen en ben minder gaan werken (omdat het ook kon). Nu de kinderen alle 3 op school zitten is mijn tijd gekomen om mijn passie uit te laten komen. Ik heb eerst georiënteerd bij verschillende scholen en kwam deze opleiding tegen. De open dag en de informatie sprak mij heel erg aan. Ik wist aan het begin van de opleiding nog niet hoe ik het zou aanpakken. Tijdens de opleiding kwam het idee al om mijn eigen salon te openen. Ik heb daarna diverse cursussen gedaan (Lashlifting, Micro needling, microdermabrasie) en ik ben Aesthetic Pharm+ Expert (customize lijn van CNC Skincare). Ik wil nog zoveel meer gaan doen.

Naam en logo 
Een van de eerste stappen was een naam en logo verzinnen. Ik ben gaan brainstormen met een grafische ontwerper en daar kwam Enjoy a Moment uit. De volgende stap was het vastleggen bij de KvK en de domeinnaam. Ik heb informatie tijdens de opleiding gehad en op internet gezocht naar een starter in de beautybranche. Voor de inrichting heb ik een mood board gemaakt en beuren bezocht om een indruk te krijgen van wat er allemaal is.

Website 
Ik heb een website, die heb ik laten maken door HBidee www.enjoyamoment.nl
Hbidee heeft heel goed geluisterd naar mijn wensen en ze denken met je mee, de teksten en foto’s heb ik aangeleverd. Het is nog wel een klus om de teksten te schrijven, dus ik adviseer om daar echt de tijd voor te nemen en te kijken hoe anderen dat hebben gedaan. Een webshop heb ik nog niet, wellicht in de toekomst.

Salonbenodigdheden 
De meeste salonbenodigdheden heb ik op de beauty beurzen in Gorinchem en Utrecht gekocht. Mijn man heeft mij verrast met een stoel als verjaardagscadeau, hij was stiekem naar Safety4You in Friesland gereden. De rest van de inrichting komt van de Ikea. Alle apparatuur heb ik gekocht, dit is van het merk waarmee ik werk.

Specialisaties
Mijn specialisaties zijn (ontspannende en huidverbeterende) gezichtsbehandelingen, microdermabrasie en microneedling. Ik bied verschillende gezichtsbehandelingen voor jong en oud, daarnaast deelbehandelingen, wimperlifting en harsen. Ik werk met de producten van CNC Skincare. Daarnaast ben ik bezig met een omscholing om met Elleebana te gaan werken. Door de beurzen te bezoeken ben ik bij deze merken gekomen. Daarnaast ben ik op Facebook bij een aantal schoonheidsspecialisten groepen aangesloten en hier komen veel tips op, ook kun je zelf veel vragen stellen. Belangrijk voor mij was dat het merk een goede uitstraling heeft en betaalbaar is. CNC heeft verschillende lijnen voor elk type huid. De levering en trainingen hebben zij uitbesteed aan Medizorg in Almelo. Medizorg denkt goed mee en helpt met marketingondersteuning.

Klanten werven
Ik heb op Facebook en Instagram een bedrijfspagina. Daarnaast heb ik een flyer laten maken met 10% korting die ik hier in de wijk uitgedeeld heb. Mond-tot-mondreclame door mijn dochters op hun school doet het ook erg goed, ik heb zelfs leraren in de salon. Ik moet het allemaal nog even ondervinden of het goed te combineren is met mijn parttimejob, de administratie van onze andere bedrijf en de kinderen niet te vergeten.

ANBOS
Ik heb mij nog niet ingeschreven bij de ANBOS, ik twijfel daar nog over. Ik vind alleen erg weinig informatie over de examens. Het is voor mij niet duidelijk of je ze zelf kan afleggen of dat je opnieuw een opleiding moet volgen. Bij de ANBOS sturen ze je door naar de exameninstelling en die zegt weer dat je het via een school meot doen. Bij de Wellness Academie dien je de hele opleiding te volgen en krijg je geen vrijstellingen. Dat mag dus echt wel een stuk duidelijker.

Toekomstplannen
Ik wil te veel en te snel, ik wil eerst meer verdiepen in de huid, misschien de medische kant op als schoonheidsspecialiste. Ik zou ook graag de opleiding PMU/powderbrows willen doen. Moeilijk om te zeggen, maar ik hoop dat ik over 5 jaar veel meer bijgeleerd heb en nog mooiere adviezen aan mijn klanten kan geven. Mijn doel is denk ik net als eenieder ander om een goedlopende en succesvolle salon te hebben. Voor nu ben ik al erg trots op wat ik neergezet heb, naast mijn andere werkzaamheden/bezigheden.

Prijzen 
De prijzen heb ik bepaald door te kijken wat andere salons in de buurt aanbieden, waar onderscheid ik mij in en daarnaast mijn productprijzen. Ook heb ik gekeken naar andere salon die ook met CNC skincare werken en Hbidee heeft mij hierin ook geadviseerd. Ik heb een openingsactie van 10%, ik wil nog een opening van de salon doen. Ik wacht hier nog even mee tot dat het weer kan.

Tip voor andere starters 
Laat niemand je wijs maken dat je het niet kan, waar een wil is, is een weg! Denk out of the box, wees creatief.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Previous
Marketing VLOG: Waar haal jij jouw (ideale) klanten vandaan?
Starters in de beautybranche: Sylvia Dipai