HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Succesvol door keihard werken en de juiste samenwerkingen

Als eigenaresse van een schoonheidssalon ben je altijd bezig met je vak. Je zoekt de juiste merken die passen bij jouw salon en werkt met producten waar je volledig achter staat. Belangrijk is hierbij ook het contact met de leverancier. Daar moet je op kunnen bouwen. Kelly Flier-Staal is eigenaresse van Salon Con Estilo in het centrum van De Meern. De gezichtsbehandelingen die ze aanbiedt zijn gericht op huidverzorging en huidverbetering. Ze werkt met drie merken in haar salon en voor intensieve huidverzorging is dat merk al 12 jaar Mila d’Opiz, een Zwitsers merk dat al meerdere awards heeft gewonnen en gedistribueerd wordt door Mikos uit Capelle aan den IJssel.

Kelly is pas 29 jaar, getrouwd, heeft twee kinderen en startte als zelfstandig schoonheidsspecialiste op de dag dat zij 18 jaar oud werd. “Ik deed de opleiding tot schoonheidsspecialist en kwam daar in contact met een docent van de kappersopleiding. Tijdens een kerstmarkt op school hoorde ik dat deze docent een zelfstandige zocht voor een schoonheidssalon te openen in zijn nog te openen kapperszaak in Maarssen. Ik kwam uit Vleuten en had er wel oren naar. Ik was op die kerstmarkt met mijn moeder en zij vond dat ik meteen moest aangeven dat ik ook wel geïnteresseerd was. Ik deed de stoute schoenen aan en ging op hem af. Ik zat in mijn laatste jaar en wilde dolgraag voor mezelf beginnen. Ik was zelfs al bezig een kleine salon te bouwen op de zolder van mijn oma. Zo gezegd, zo gedaan. Samen met mijn moeder – ik was pas 17 – ben ik het gesprek aangegaan en we besloten ervoor te gaan. Op 1 februari 2009 opende ik mijn salon in de kapperszaak, waar ik uiteindelijk 3 jaar heb gezeten voordat ik verhuisde naar het huidige pand in De Meern.


Cosmetica en inrichting
Kelly was nog jong en haar familie was (en is) haar steun en toeverlaat. “Samen zochten we alles uit. Ik moest een merk hebben om mee te beginnen en de inrichting. Mijn moeder las een artikel in een vakblad over Mila d’Opiz. Het hele verhaal paste perfect bij mijn ideeën. We zijn toen meteen naar Mikos gegaan. Bert van Seters was destijds nog eigenaar. We konden een heel mooie deal maken. Ik kreeg training en alle benodigde cosmetica om de salon mee te starten. Maar daarmee was ik nog niet klaar. Ik had ook een behandelstoel en apparatuur nodig. Mikos heeft een geweldige leaseconstructie voor ondernemers en als startende ondernemer was het heel fijn om op die manier alles meteen in huis te hebben. Mila d’Opiz is dus het eerste merk waar ik mee startte en ik heb er nooit meer afscheid van genomen. Ik heb er heel veel mee bereikt. Dat komt door de mooie producten, maar ook door de leverancier zelf. De mensen achter Mikos stonden en staan nog altijd voor me klaar. Het voelt als vertrouwd.”

Zoetebroodjescrème
Maar wat maakt het merk Mila d’Opiz dan zo bijzonder? “Het is een uitgebreid en intensief huidverzorgingsmerk met een eigen productie in Zwitserland. Het merk is zo fijn qua geuren en echt een weldaad voor de huid. Maar die geuren, dat is wel echt waar je Mila d’Opiz aan herkent. Onlangs hebben ze een nieuwe lijn gelanceerd en ik dacht even: “O nee, mijn zoetebroodjescrème wordt eruit gehaald. Maar ik heb de klanten monsters meegegeven en iedereen zei daarna: “Ik wil die nieuwe lijn!”. En wat is de doelgroep van het merk? “Die is gemengd. Het afgelopen jaar is de productverkoop echt gigantisch gestegen. Ik merk echt dat ik daar zelf de afgelopen jaren wel wat heb laten liggen. Ik was niet zo van de verkoop. Dat het zo goed verkocht wordt ligt aan de producten en aan de aantrekkelijke prijzen. Ik heb wel klanten in de salon die niet snel iets kopen, maar laat ik ze Mila d’Opiz proberen, dan zijn ze snel overtuigd. Ik richt me in de salon niet uitsluitend op huidverbetering maar ook op huidverzorging en dat is een ander soort klant.”

Nieuwe inzichten
Door de coronacrisis is Kelly wel tot nieuwe inzichten gekomen. “Ik was qua merken de afgelopen tijd gaan switchen, maar het werkte niet. Door corona kom je er wel achter welke leveranciers je echt willen helpen en welke alleen aan zichzelf denken. Ik heb een vlucht gemaakt met Mila d’Opiz en Mikos heeft er echt alles aan gedaan om het voor mij gemakkelijker te maken tijdens de crisis. Communicatie is wat mij betreft het allerbelangrijkste in een samenwerking met een leverancier. Mikos communiceert en ondersteunt en dat hebben ze wat mij betreft dit jaar weer bewezen. Wat ik zelf heel prettig vind is dat ook Erik, de eigenaar, zelf ook gewoon contact opneemt om dingen te bespreken. Je hebt niet altijd een andere contactpersoon en dat werkt heel erg fijn. Ik zal overigens ook nooit vergeten dat Erik langskwam bij mij in de salon toen de salon 10 jaar bestond. Ik had leveranciers uitgenodigd, maar eerlijk gezegd niet verwacht dat die langs zouden komen. Erik was er wel. Ik ben niet vaak stil, maar toen stond ik even met mijn mond vol tanden. Het is wat mij betreft een teken dat Mikos echt die samenwerking aangaat met de specialisten.”

“De coronacrisis maakte mij sterker. Ik weet nu wat belangrijk is als het gaat om ondernemen.”

Voorbeeld
Kelly heeft nog een mooi voorbeeld van de ondersteuning die ze vanuit Mikos krijgt. “Ik werk in de salon ook met RefectoCil. We hadden een klant behandeld die naar een bruiloft moest, maar paar dagen later aangaf dat ze de wenkbrauwen toch te donker vond. Ik wilde dit natuurlijk voor onze klant oplossen, maar vond dit wel lastig. Dus belde ik Melina van RefectoCil met de vraag hoe ik dit het beste kon oplossen. Melina heeft me helemaal uitgelegd hoe ik het beste te werk kon gaan voordat ik aan de behandeling begon. Ik kreeg van haar net dat zetje van: ‘Je kan het Kelly en het komt goed’. Daarna stuurde ze me ook nog eens een berichtje met de vraag hoe het was gegaan. Ik had een tevreden klant!”

Ondernemen in de toekomst
Kelly is naar eigen zeggen wel wat harder geworden in het zakendoen. Zeker tijdens de coronacrisis. “Ik heb veel webinars en cursussen gevolgd en weet wat ik in de salon nog wil verbeteren. Maar waar ik helemaal aan vasthou is de keus die ik heb gemaakt om met drie merken te gaan werken en ons ook meer te richten op productverkoop. Ik zal qua leverancier niet meer snel switchen, want ik weet wat ik heb. Inmiddels heb ik een huidscan in de salon staan en de volgende stap is het openen van een webshop. Het jaar 2021 kan alleen maar succesvoller worden. En dat is te danken aan keihard werken en de juiste samenwerkingen.”


Wil jij meer weten over Mila d’Opiz of andere merken en diensten van Mikos? Klik dan hier: www.mikos.nl

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Inspiratiedag – 25 maart in de Beauty Cube

Inspiratiedag – 25 maart in de Beauty Cube

Posted on

Op maandag 25 maart zijn alle showroomhouders van de Beauty Cube aanwezig ...

Bowie EM-juvenation: Een revolutionaire nieuwe gezichtsbehandeling

Bowie EM-juvenation: Een revolutionaire nieuwe gezichtsbehandeling

Posted on

Dit voorjaar introduceert Bowie Medical haar nieuwste apparaat ‘Tessa’ voor EM-juvenation gelaatsbehandelingen.Facial ...

Nederlandse Beauty School viert 40-jarig jubileum!

Nederlandse Beauty School viert 40-jarig jubileum!

Posted on

Al maar liefst 4 decennia lang toonaangevend in de Beauty Educatie Branche. In ...

10 Vragen aan Griet Moriaux

10 Vragen aan Griet Moriaux

Posted on

Over haar visie op de Belgische en Nederlandse beautybranche Griet Moriaux is sinds ...

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Show your best results! Het resultaat van Linzy de Bruijn
Succesvol door keihard werken en de juiste samenwerkingen